Αγαπητή «Α, μπα»: Γιατί θεωρείται κακό να πηγαίνεις με πολλούς;

Μιλάω και για γυναίκες και για άντρες

Αγαπητή Α, μπα μου και αγαπητή αμποπαρέα, Γιατί θεωρείται κακό να πηγαίνεις με πολλούς/πολλές; Δεν μιλάω μόνο για τις γυναίκες, αλλά και για τους άντρες. Γιατί θα σου αποπνέει λιγότερη εμπιστοσύνη κάποιους που έχει πάει με 20-25 γυναίκες και το ίδιο ακριβώς και μια γυναίκα που έχει πάει με ανάλογο αριθμό αντρών; Από την μια θέλω να πηγαίνω με όποιον το νιώσω, από την άλλη αισθάνομαι ότι έτσι ίσως υποβιβάσω την εικόνα του εαυτού μου στα μάτια μου. Με τον ίδιο ακριβώς τρόπο σκέφτομαι και για έναν άνδρα που θα πράξει αναλόγως.
-Προβληματισμένη

Διάβασε για τη σχέση της θρησκείας με την σεξουαλικότητα. Διάβασε το «ιστορία της σεξουαλικότητας» του Φουκώ, και θα πάρεις απαντήσεις. Παραθέτω απόσπασμα:

«Η εξουσία δεν έχει τη «δύναμη» να κάνει τίποτε στο σεξ και στις ηδονές, εκτός από το να του λέει όχι. Αν φτιάχνει κάτι, είναι απουσίες και κενά. Εξαφανίζει στοιχεία, εισάγει ασυνέχειες, χωρίζει ότι είναι ενωμένο, χαράζει σύνορα. Οι ενέργειες της παίρνουν τη γενική μορφή του ορίου και της έλλειψης. Η εξουσία είναι, βασικά, εκείνο που υπαγορεύει στο σεξ τον νόμο του. Πράγμα που σημαίνει πρώτα-πρώτα ότι το σεξ βρίσκεται τοποθετημένο απ’ αυτήν κάτω από ένα καθεστώς δυαδικό: θεμιτό και αθέμιτο, επιτρεπόμενο και απαγορευμένο. Πράγμα που σημαίνει, παραπέρα, ότι η εξουσία ορίζει στο σεξ μια «τάξη» που λειτουργεί ταυτόχρονα σαν μορφή νοητότητας: το σεξ αποκρυπτογραφείται με βάση τη σχέση του προς το νόμο. Πράγμα που σημαίνει, τέλος, ότι η εξουσία δρα ορίζοντας τον κανόνα: η ενέργεια της εξουσίας πάνω στο σεξ γίνεται με τη γλώσσα ή μάλλον με μια πράξη Λόγου που, απ’ αυτό το ίδιο το γεγονός ότι εκφέρεται, δημιουργεί μια κατάσταση δικαίου. Μιλάει και είναι ο κανόνας. Την καθαρή μορφή εξουσίας τη βρίσκει κανείς στο λειτούργημα του νομοθέτη. Και ο τρόπος ενέργειάς της αναφορικά προς το σεξ είναι νομικο-διασκεπτικού τύπου.

Δεν θα πλησιάσεις, δεν θ’ αγγίξεις, δεν θα αναλώσεις, δεν θα δοκιμάσεις ηδονή, δεν θα μιλήσεις, δεν θα φανείς. Σε τελευταία ανάλυση, δεν θα υπάρχεις παρά μόνο στη σκιά και στη μυστικότητα.

Πάνω στο σεξ, η εξουσία εφαρμόζει μόνο ένα νόμο απαγορευτικό.

Σκοπός της: ν’ απαρνηθεί το σεξ τον εαυτό του. Μέσα της: η απειλή της τιμωρίας που δεν είναι άλλη από την εξάλειψή του. Απαρνήσου τον εαυτό σου, αλλιώς βγαίνεις από τη μέση. Μην εμφανίζεσαι, αν δεν θες να εξαφανιστείς. Η ύπαρξη σου δεν θα διατηρηθεί παρά μόνο με το τίμημα της εκμηδένισης της. Η εξουσία δεν περιορίζει το σεξ, παρά με μια απαγόρευση που παίζει με την εναλλαγή ανάμεσα σε δυό ανυπαρξίες.
Αυτή η απαγόρευση υποτίθεται ότι παίρνει τρεις μορφές: να βεβαιώνει πως αυτό δεν επιτρέπεται, να εμποδίζει αυτό να ειπωθεί, να αρνιέται ότι αυτό υπάρχει.»

in

Αξιολογήστε το άρθρο

27 points
Upvote Downvote

42
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Παρακαλούμε Συνδεθείτε για να σχολιάσετε
18 Θέματα σχολίων
24 Απαντήσεις θεμάτων
4 Ακόλουθοι
 
Με τις περισσότερες αντιδράσεις
Δημοφιλέστερο θέμα σχολίου
26 Συντάκτες σχολίων
Μαρκησία ΜαργιωρήΈνας-ένας! Ολοι θα βαρέσετε!Κόκκινο κρασί Πρόσφατοι συντάκτες σχολίων
  Εγγραφείτε  
νεότερα παλαιότερα δημοφιλέστερα
Ειδοποίηση για
all things must pass
Μέλος
Χρόνια συμμετοχής
Συμμετέχων

Εξαιρετικό το κείμενο του Michel Foucault. Κατ’αρχήν συνέχισε να διαβάζεις,να προσπαθείς να καταλάβεις,να διαμορφώνεις άποψη και γνώμη. Είναι πολύ σημαντικό. Eτσι για την ιστορία να γράψω πως ,στις δεκαετίες 60 και 70 βιώθηκε από την τότε νεολαία μία απίστευτη σεξουαλική επανάσταση σε Ευρώπη και Αμερική,όπου για αρκετά μεγάλη μερίδα εκείνων των νέων δεν θεωρείτο καθόλου κακό να πηγαίνεις με πολλούς-ες Πήγαινες ,με όσους-ες ήθελες,όποτε ήθελες,και έμενες και όσο ήθελες. Μότο της εποχής:” Kανείς δεν είναι κανενός¨” And of course “make love not war” etc. Eβγαινες το βραδι για ποτο ή ότι άλλο και δεν ήξερες ούτε που ,ούτε με ποιόν-αν… Διαβάστε περισσότερα »

Po the Panda
Μέλος
Εθισμένος στα Lenoji
Up/Down Voter
Χρόνια συμμετοχής
Δημιουργός Κειμένων
Μέντορας

Δηλώνω περήφανα οτι ο μπαμπάς μου ανήκει στην τότε απελευθερωμένη νεολαία. Και εξακολουθεί να έχει τις ίδιες απόψεις, προσαρμοσμένες βέβαια για να περιλαμβάνουν και την αναγκαιότητα της προφύλαξης. Είναι ο κύριος λόγος που δεν ντράπηκα ποτέ για τη σεξουαλικότητά μου και που έγινα φεμινίστρια. Πολλές φορές, όταν τύχει να πιάσει κουβέντα στη δουλειά με καμιά παρέα εφήβων ή εικοσάρηδων, απορεί μόνος του μετά: “Μα πώς βγήκαν τόσο συντηρητικά και αγκυλωμένα αυτά τα παιδιά; Θα έπρεπε σε αυτήν την ηλικία να βράζει το αίμα τους!”.

all things must pass
Μέλος
Χρόνια συμμετοχής
Συμμετέχων

Ο μπαμπάς σου είναι φίλος μου! lol..

daria
Μέλος
Χρόνια συμμετοχής
Advocate

Εμένα η μητέρα μου λέει συχνά, πως βγήκε τόσο συντηρητική η γενιά σου; Δεν είμαι η μόνη χίπισσα που έγινα μητέρα!

all things must pass
Μέλος
Χρόνια συμμετοχής
Συμμετέχων

Είναι μία απορία που κι’εγώ έχω μα την αλήθεια..

The scientist_91
Μέλος
Χρόνια συμμετοχής
Ενθουσιώδης

Να τον χαίρεσαι τον πατερα σου!

Po the Panda
Μέλος
Εθισμένος στα Lenoji
Up/Down Voter
Χρόνια συμμετοχής
Δημιουργός Κειμένων
Μέντορας

Ευχαριστώ 🥰 Τον χαίρομαι πολύ, ειδικά μετά απο κάποια ηλικία που κατάλαβα πόσα προνόμια και πόση ελευθερία μου έδωσε με τη στάση του.

Μέλος
Χρόνια συμμετοχής
Advocate

Δεν έχω παρά να συνταχθώ με το κείμενο του Φουκω. Για εμένα προσωπικά, η μεγάλη ευκολία στο σεξ και για τα δύο φύλα, δείχνει έλλειψη επιλεκτικότητας και καμία διάθεση περαιτέρω εξέλιξης. Μου δηλώνει ηδονισμό ή αλλιώς λαγνεία. Δεν το θεωρώ κακό ούτε και καλό, , γιατί δεν δικαιούμαι να κρίνω τους άλλους και δεν με ενδιαφέρει κιόλας, το βλέπω ουδέτερα, αλλά δεν έχω την ψευδαίσθηση ή την υπομονή να πιστέψω ότι ένα τέτοιο άτομο θα ενδιαφερθεί να με γνωρίσει και να σχετισθεί μαζί μου. Εννοώ τους ανθρώπους που καταναλώνουν σεξ. Δεν το βλέπω από την οπτική της “ηθικήςς” αλλά της… Διαβάστε περισσότερα »

Andromeda
Μέλος
Συμμετέχων

Συγγνώμη κιόλας αλλά η άποψη σου έχει πολλές αναλογίες με το “Δικαίωμα τους να τρώνε όσο θέλουν αλλά εμένα άνθρωποι που δεν προσέχουν το σώμα τους μου φαίνεται σαν να έχουν παραιτηθεί”. Θεωρείς ότι είσαι entitled να γνωρίζεις πόσο σεξ έχει κάνει ο άλλος για να αποφασίσεις αν θα τον πάρεις στα σοβαρά; Και τι εξέλιξη πρέπει να επιδιώκει να έχει κάποιος που θέλει να κάνει ένα ρημαδοσεξ;

Xiao Mei
Μέλος
Χρόνια συμμετοχής
Εθισμένος στα Lenoji
Ενθουσιώδης

Ουαου, πως τα κατάλαβες όλα αυτά; Εγώ κατάλαβα ότι η λογική ‘ο καλός ο μύλος’ είναι κάτι που δεν της ταιριάζει προσωπικά και εξηγεί το γιατί. Και μάλιστα το τονίζει ότι δεν είναι ηθικό το θέμα με την έννοια που το θέτει πχ. η εκκλησία, αλλά αισθητικό. Να έχει δηλαδή ο άλλος πιο εκλεπτυσμένο κριτήριο.

Andromeda
Μέλος
Συμμετέχων

Είναι διαφορετικό να λες κάτι για τον εαυτό σου όπως: εγώ δεν θέλω να κάνω σεξ με πολλούς, εγώ δεν θέλω να είμαι χοντρή, εγώ δεν θέλω να κάνω bungee jumping κλπ και διαφορετικό να χτίζεις μια ολόκληρη θεωρία για τους ανθρώπους που κάνουν εύκολα σεξ, για τους χοντρούς , για αυτούς που κάνουν bungee jumping κλπ ώστε να μπορείς να τους απορρίψεις μαζικά επειδή βαριέσαι να επεξεργαστείς κάτι που διαφέρει από σένα. Το να μην παίρνεις στα σοβαρά κάποιον που κάνει πολύ σεξ είναι ο ορισμός του slut shaming απλά τυχαίνει να το βιώνουν κυρίως οι γυναίκες. Δεν έχει… Διαβάστε περισσότερα »

Po the Panda
Μέλος
Εθισμένος στα Lenoji
Up/Down Voter
Χρόνια συμμετοχής
Δημιουργός Κειμένων
Μέντορας

Το οτι κάποιος άνθρωπος θα επιλέξει σε κάποια φάση της ζωής του να “υποκύψει στη λαγνεία” ή να “καταναλώνει σεξ”, δεν σημαίνει οτι θα θέλει να κάνει το ίδιο για πάντα. Δεν υπάρχει καμία απολύτως λογική, πόσω μάλλον κοινή λογική στο να υποθέτουμε οτι δεν θα αλλάξει ποτέ και δεν θα θελήσει ποτέ συντροφικότητα και δέσιμο με κάποιον άλλον άνθρωπο. Σημασία έχει να υποστηρίζει πλήρως την επιλογή που θα κάνει, να είναι ειλικρινής και να βεβαιώνεται οτι οι άνθρωποι με τους οποίους σχετίζεται (ή ο άνθρωπος) είναι στο ίδιο μήκος κύματος. Πραγματικά, δεν υπάρχει τίποτα πολύπλοκο ή παράλογο σε αυτό.

Μέλος
Συμμετέχων

Θεωρώ πως το μήνυμα της po the panda είναι η πιο ¨ολοκληρωμένη¨ απάντηση. 1) υποστηρίζεις κατ’αρχάς την επιλογή που κάνεις, θεωρώντας και εσύ ο ίδιος/ίδια ότι αυτό που κάνεις δεν είναι κακό/ανήθικο κλπ…ερωτηθείς π.χ. για το συγκεκριμένο θέμα απαντάς με παρρησία 20-25 και όχι 4. 2) σχετίζεσαι με ανθρώπους που είναι πάνω-κάτω στο ίδιο μήκος κύματος. Πάνω σε αυτό παραθέτω και μια απάντηση από προηγούμενο θέμα που νομίζω το θέτει πολύ εύστοχα: ¨Το μόνο που ισχύει για μένα είναι ότι συνήθως ο τρόπος που επιλέγεις να ζεις και είναι εννοείται δικαίωμά σου δείχνει την εικόνα που θέλεις να έχει η… Διαβάστε περισσότερα »

Po the Panda
Μέλος
Εθισμένος στα Lenoji
Up/Down Voter
Χρόνια συμμετοχής
Δημιουργός Κειμένων
Μέντορας

Το 1ο βέβαια εμπεριέχει μια τεράστια αντίφαση. Έχω παρατηρήσει οτι τα άτομα που ρωτούν με πόσους/ες έχεις πάει συνήθως το κάνουν για να βγάλουν συμπεράσματα για το ποιόν σου. Δεν έχω γνωρίσει ούτε έναν/μία που να ρωτάει πληροφοριακά. Οπότε, δεν απαντάω ποτέ σε αυτήν την ερώτηση, παρά μόνο για να τους πω οτι δεν τους αφορά να το γνωρίζουν αυτό, είτε είναι 3, είτε 10, είτε 100. Μεταξύ μας, δεν ξέρω ούτε η ίδια ποιό είναι το νούμερο, δεν το θεώρησα ποτέ σημαντική πληροφορία για να κάτσω να το υπολογίσω. Αν θέλουν να βγάλουν συμπεράσματα για εμένα, να τα βγάλουν… Διαβάστε περισσότερα »

Μέλος
Συμμετέχων

Ναι, αλλά αφού όπως είπαμε δεν το θεωρείς ¨κακό¨ να έχεις πάει με πολλές/πολλούς, ποιό το νόημα να μην απαντήσεις (στην ερώτηση του συντρόφου σου, όχι σε κάποιον άσχετο); Νομίζω πως αν κάποιος ΔΕΝ το θεωρούσε ¨κακό¨ δεν θα είχε κανένα πρόβλημα… Αν η/ο σύντροφος σου έχει πρόβλημα με τον αριθμό, καλύτερα να το ξέρεις και εσύ και αυτός ώστε να γλιτώσετε και χρόνο! Έχω την εντύπωση οτι η απάντηση «δεν σου λέω» θα υποδήλωνε κάτι του τύπου “είναι πολλές/πολλοί και δεν αισθάνομαι άνετα να το πω”….Όχι;

Mitsi
Μέλος
Χρόνια συμμετοχής
Εθισμένος στα Lenoji
Μέντορας

Σε απλά ελληνικά το σεξ ενοχοποιείται και ελέγχεται ως μοναδικό μεσο ελέγχου της θρησκείας και της κοινωνίας στους ανθρώπους. Οι σκέψεις που κανεις δεν είναι δικές σου, είναι απόρροια μια κοινωνίας που σου έμαθε ότι το σεξ είναι ιερό , ότι το σεξ γίνεται ανάμεσα σε δύο ανθρώπους που αγαπιούνται, ότι είναι εντάξει να μοιράζεσαι τα πάντα, αλλά όχι αυτό, γιατί τότε πουλάς τον εαυτό σου. Που σου έμαθε να αντιμετωπίζεις τον εαυτό σου και τους άλλους σαν αντιμεενα που χαλάνε με τη χρήση.
Και βασικά από ποτέ είναι οι 20-25 πολλοί; Θα τραβήξω τα βυζγια μου δηλαδή!

εξωγήινη
Μέλος
Εθισμένος στα Lenoji
Up/Down Voter
Χρόνια συμμετοχής
Μέντορας

Επειδή έχει ποτίσει η πατριαρχια μέσα σου και μέσα στην πλειοψηφία. Από τη μία η γυναίκα θεωρείται πουτ@να αν πάει με πολλούς, μόνο και μόνο για να χαϊδεύουμε το εύθραυστο αντρικό εγώ που δεν αντέχει τις συγκρίσεις αλλά δεν θέλει και να προσπαθήσει για την ικανοποίηση της γυναίκας, οπότε καλύτερα να μην ξέρει αυτή ότι άλλοι το κάνουν καλύτερα. Όχι όμως και παρθένα γιατί θέλουν να λένε ναι σε ο, τι βλέπουν στις τσόντες και θέλουν να το δοκιμάσουν. Από την άλλη, σαν γυναίκα αισθάνεσαι ανασφάλεια αν έχει πάει με πολλές γιατί σου έχουν μάθει ότι το βραβείο είναι η… Διαβάστε περισσότερα »

salt and pepper
Μέλος
Συμμετέχων

Μας έστειλε πάλι, η Λένα.
Οσο για τη θεματοθέτρια: αν πιστεύεις ότι θεωρείται “το ίδιο ακριβώς” να πάει ένας άντρας με 25 γυναίκες και μια γυναίκα με 25 άντρες, ξεκίνα από αυτό για να καταλήξεις να βρεις τι πειράζει, ποιόν πειράζει και πως αποφασίστηκε ότι πειράζει.

(δες και τη χθεσινή ερώτηση που ρώταγε η άλλη αν πειράζει που βρήκε κάποιον στο tinder).

Lady Chatterley
Μέλος
Χρόνια συμμετοχής
Εθισμένος στα Lenoji
Up/Down Voter
Δημιουργός Κειμένων
Συνεργάτης

Επειδή δεν ειναι ξεκάθαρο στην ερώτηση, το 20-25 το αναφέρει για πολύ ή για λίγο; Για μία φίλη μου ρωτάω.

Ρομαντική σοκολατόπιτα
Μέλος
Συμμετέχων

Εγώ θα σου πω και το άλλο…ξέρεις τι πιεση και τι γελακια και τι περιφρόνηση έχω λάβει εγώ επειδή είμαι στα 35 κοντά και έχω κάνει έρωτα με 4 (“μόνο”) .Εγώ βγει και ήρθα κοντά σε θεμα προκαταρκτικων με 17 στο σύνολό απλά επειδή δε προχωράω εύκολα στο σεξ εγινε με 4.Ε λοιπόν θυμάμαι μιλουσα με έναν που γνώρισα σε ένα τσατ και να άκουγες με το ύφος έκπληκτο και λιγο κατηγορητικο με ρωτούσε και ξανά ρωτούσε”καλά;με τους άλλους τι έκανες;”,καλά εκει που τρελάθηκε ήταν οταν του είπα ότι με αυτόν που ήμουν μαζί μετέπειτα 3+χρόνια έκανα σεξ μετά από… Διαβάστε περισσότερα »

Κοσμική Νεράιδα
Μέλος
Εθισμένος στα Lenoji
Χρόνια συμμετοχής
Συνεργάτης

Αυτό που έχω παρατηρήσει είναι πως η κάθε γενιά και εννοώ με διαφορα 10-13 χρονών υιοθετεί συμπεριφορά αντιστρόφως αναλόγως της προηγούμενης γενιάς.εισαι 35 χρονών και δεν θέλω να τσουβαλιαζω αλλά η γενιά του ’80 στην Ελλάδα κουβαλάει τα περισσότερα κόμπλεξ. Λόγω συντηρητισμού παλαιότερων γενιών,στην προσπάθεια αποτίναξης αυτής της νοοτροπίας και συνδυαστικά με μιμητική συμπεριφορά ευρωπαϊκού lifestyle,πολλοί για να δείξουν cool χλεύαζαν όλα αυτά που λες.εγω που ανήκω στην γενιά του ’90 δεν το έχω ζήσει αυτό.υπαρχει σε μικρότερη εμβέλεια.Επιπλεον, εκτός αυτού, η γενιά σου έχει τρομερό κόμπλεξ με τα χρήματα και δουλειές που πρέπει να είναι με κυριλέ τίτλο και… Διαβάστε περισσότερα »

Marialadelbarrio
Μέλος
Εθισμένος στα Lenoji
Χρόνια συμμετοχής
Up/Down Voter
Ενθουσιώδης

Ιστορικά το όλο ζήτημα ξεκίνησε για οικονομικούς λόγους και συγκεκριμένα για τα κληρονομικά. Σε παλαιότερες εποχές πριν τα σύγχρονα προφυλακτικά και τα τεστ DNA αν η γυναίκα μπορούσε να έχει πολλούς συντρόφους και έμενε έγκυος ήταν πρακτικά αδύνατο να γνωρίζουν τον πατέρα του παιδιού, συνεπώς ήταν αδύνατο να γνωρίζουν και ποιον κληρονομεί. Κατ’ επέκταση στο ρωμαϊκό δίκαιο ορίζεται ότι “mater semper certa est, pater semper incertus est” (η μητέρα πάντα είναι βέβαιη, ο πατέρας πάντα αβέβαιος”) που ρυθμίζεται με το “pater est, quem nuptiae demonstrant” (πατέρας είναι αυτός τον οποίο δείχνει ο γάμος).

Μέλος
Up/Down Voter
Εθισμένος στα Lenoji
Χρόνια συμμετοχής
Δημιουργός Κειμένων
Ήρωας

Έχει γίνει μια τεράστια παρεξήγηση: Η κοινωνία δεν έχει κανένα πρόβλημα να έχεις κάνει σεξ με πολλούς άντρες, πολλές γυναίκες, να έχεις κάνει σεξ με άτομο του ίδιου φύλου, να κάνεις όργια. Η κοινωνία έχει πρόβλημα με το να ζεις φανερά, δηλαδή να λες αυτά που κάνεις: Μπορείς να κάνεις οτιδήποτε στο σεξ αλλά δεν πρέπει να μην μιλάς γι αυτό και αν σε ρωτήσουν τότε πρέπει να πεις ψέματα και να αρνηθείς ότι έχεις κάνει οτιδήποτε αμαρτωλό.

daria
Μέλος
Χρόνια συμμετοχής
Advocate

Ναι βέβαια καλό θα ήταν να πούμε πως δεν υπάρχει μια αντικειμενική αλήθεια σε αυτά τα θέματα καθώς ο κάθε μα κάθε άνθρωπος έχει διαφορετικό κώδικα ηθικής. Φυσικά η ηθική είναι κάτι που διαμορφώνεται και επιρεάζεται απο διάφορους παράγοντες. Το πρόβλημα όμως κρύβεται σε αυτή τη φράση. “Από την μια θέλω να πηγαίνω με όποιον το νιώσω, από την άλλη αισθάνομαι ότι έτσι ίσως υποβιβάσω την εικόνα του εαυτού μου στα μάτια μου. Με τον ίδιο ακριβώς τρόπο σκέφτομαι και για έναν άνδρα που θα πράξει αναλόγως.”Είναι λογικό να μην τα έχεις τακτοποιήμενα μέσα σου, και εξηγεί εν μέρει τους… Διαβάστε περισσότερα »