Προχτές το βράδυ έβλεπα ένα ντοκυμαντέρ όπου ένας τύπος ξεκίνησε από την Αλάσκα και έφτασε ως την Αργεντινή με ένα σαραβαλάκι, βασιζόμενος στη καλοσύνη των ξένων για τροφή, στέγη και βενζίνη. Στο τέλος κάθε επεισοδίου, τιμούσε έναν ξένο που τον άγγιζε η ιστορία και η στάση του στη ζωή με ένα δώρο. Άφησα στην άκρη το κυνικό μέσα μου, που ψιθύριζε ότι το ρίσκο μιας τέτοιας αποκοτιάς ήταν μηδαμινό. Δεν ήταν ολομόναχος, αφού τον ακολουθούσε συνεργείο. Επίσης όταν έκλειναν τα φώτα δεν αποκλείεται να ξεκούραζε τα πόδια του και να γέμιζε τη κοιλιά του σε άνετα ξενοδοχεία. Έκλεισα τα αυτιά μου στον άπιστο Θωμά που μου κουνούσε τους ώμους και μου έλεγε “Ξύπνα, πολλοί άνθρωποι θα είχαν άλλη συμπεριφορά αν δεν είχαν τις κάμερες στη μούρη τους και ο τύπος ήταν πραγματικά μόνος του, αν δεν ήταν λευκός, άνδρας κλπ. Αφού το κατάφερα, επικεντρώθηκα στο μήνυμα που θέλει να περάσει. Το γενικό συμπέρασμα, ήταν ότι υπάρχει όντως καλοσύνη στο κόσμο και αν τη προσφέρεις, θα σου δωθεί πίσω. ΟΚ, χωράει πολύ συζήτηση σε αυτό, αλλά το αφήνω εδώ. Εγώ εστίασα σε κάτι άλλο. Οι άνθρωποι που τελικά δεχόντουσαν να προσφέρουν τη βοήθειά τους, βάζοντας έναν ξένο σπίτι τους, κερνώντας τον φαγητό και γεμίζοντας το σαραβαλάκι με βενζίνη είχαν ένα κοινό! Σχεδόν όλοι, ανήκαν σε χαμηλές οικονομικές τάξεις! Άνθρωποι που έμεναν σε παραπήγματα, σε φορτηγάκια, σε ερημιές, σε γκρεμούς κλπ. Αυτός τώρα τί ήθελε να μας πει; Ότι οι φτωχοί βοηθάνε περισσότερο; Δεν ξέρω, να το συζητήσουμε! Αν όντως ισχύει αυτό σε μεγάλο βαθμό, γιατί λες ότι συμβαίνει; Ο σκατόψυχος μέσα μου φωνάζει ότι είναι θέμα αριθμών. Οι φτωχοί είναι καταφανώς περισσότεροι από τους πλούσιους, οπότε είναι λογικό να υπάρχουν περισσότεροι από τη πρώτη ομάδα, παρά από τη δεύτερη. Να του πω να σκάσει;
-Σκατόψυχος
Πόσο μελόδραμα. Γιατί το είδες μέχρι το τέλος;
Η ιδέα είναι πατροναριστική και παιδαριώδης.
Κατά τη γνώμη μου, το «ντοκιμαντέρ» έχει πολλά προβλήματα. Το ένα το είπες ήδη. Έχω να πω κι άλλα, όμως. Είδαμε κυρίως φτωχούς γιατί αυτό δείξανε. Ένας ακόμα λόγος είναι ότι τους φτωχούς μπορείς να τους βρεις εύκολα, χτυπάς κουδούνι, οι πλούσιοι έχουν πολλές στρώσεις προστασίας από τους φτωχούς, δεν ανοίγουν απλώς πόρτες. Οι πολύ πλούσιοι, δε, είναι αόρατοι στον κόσμο, υπάρχουν μόνο εκεί που βρίσκονται ανάμεσα σε ομοίους τους. Επίσης, αυτό που δείχνει το ντοκιμαντέρ είναι φτωχοί που ωστόσο έχουν σπίτι και φαγητό. Αν πήγαινε σε εξαθλιωμένους, θα βλέπαμε μια άλλη ιστορία.
Το δικό μου πρόβλημα με την κεντρική ιδέα αυτή είναι ότι αναπαράγει μια θρησκευτική πεποίθηση περί καλοσύνης που απεχθάνομαι. Διδάσκει ότι πρέπει να είσαι καλός ή επειδή α) υπάρχει Κάποιος που σε βλέπει και θα σε τιμωρήσει αν δεν είσαι ή β) επειδή θα ανταμειφθείς. Υποθετικά, έχουμε εξελιχθεί αρκετά ως είδος για να μην βασιζόμαστε σε απειλές ή σε υποσχέσεις ανταμοιβής για να είμαστε καλοί (καλοί; Τι σημαίνει αυτό άλλωστε). Μπορούμε πια να διδάξουμε στα παιδιά μας ότι πρέπει να είναι εντάξει απέναντι στους άλλους γιατί έτσι. Γιατί έχουμε μυαλό να καταλάβουμε ότι αυτό είναι το σωστό. Να το επιλέξουμε ελεύθερα και ώριμα, και αυτόνομα.
Χωρίς κουλουράκι, χωρίς κάρμα και χωρίς Θεούς.
Ακολουθήστε την Α,ΜΠΑ; στο Google News
Η ερώτηση μου θύμισε αυτήν την ιστορία. Όταν ήμασταν στο νοσοκομείο με τον μπαμπά μου είχαμε μια κυρία στο διπλανό κρεβάτι, σύζυγο ενός επίσης βαριά ασθενούς. Από το πρωί μέχρι το βράδυ αναρωτιόταν γιατί μας το έκανε σε εμάς αυτό ο Θεός κοιτώντας με στα μάτια με απόγνωση και προσδοκώντας να της δώσω μια απάντηση. Και δώστου γιατί και ξανά γιατί σε εμάς που είμαστε τόσο καλοί κι επιπλέον είμαστε κ α ι χριστιανοί, τι να σας πω, της είπα κάποια στιγμή απηυδισμένη, κι εμείς που οικογενειακώς δεν το ‘χουμε με το Θεό, το ίδιο πάθαμε, ναι, αλλά εμάς έπρεπε… Διαβάστε περισσότερα »
Κι εγώ δεν το ‘χω πολύ, αλλά μετά από καμιά δεκαριά χρόνια θρησκευτικά στο σχολείο κατάλαβα ότι ο Θεός σου στέλνει δοκιμασίες για να αποδείξεις πόσο αξίζεις και ανταμείβει στο τέλος (aka μετά θάνατον η είσπραξης), ανενημέρωτη η ευσεβής κυρία.
@Anna, στο μυθικό (από κάθε πιθανή και απίθανη λογοτεχνική άποψη) συγγενολόι μας, έχουμε και μια οικογένεια που είναι βαθιά θρησκευόμενη και όλη τους η ζωή περιστρέφεται γύρω από τις εκκλησίες αλλά κάνουν και κάτι βραδινές εξόδους σε κάτι after events που λέγονται “αγρύπνιες”. Δεν είναι όμως καθόλου του φαίνεσθαι, είναι σαν άνθρωποι καλοί, ένα είδος καλοσύνης αλλοτινής εποχής σχεδόν παπαδιαμαντικής υφής. Αυτοί παίζει να είναι και οι μόνοι που το έπιασαν το concept κατά λέξη διότι στην κηδεία του πατρός, σε μεγάλη ηλικία, ήταν τόσο χαρούμενοι που έφεραν φωτογράφο να βιντεοσκοπήσει την κηδεία και να τραβήξει φωτογραφίες ενώ τραβούσαν και… Διαβάστε περισσότερα »
Το πρόβλημά μου με αυτού του τύπου τα κονσεπτ είναι ότι είναι γεμάτα οξύμωρα σχήματα.
Δες την πλεονεξια των θρησκευομενων συγγενων για παράδειγμα, που δεν αμφιβάλω ότι είναι καλοί άνθρωποι, αλλά ακόμα δεν βγήκαν από το αυγό τους σε συμπαντικους χρόνους, τους δόθηκε μια ζωή, τολμώ να πω μια άνω του μετρίου ζωή σε σχέση μ’ αυτά που γίνονται στον κόσμο και κοιτάνε ήδη να κλείσουν τραπέζι τραπέζι για την επόμενη που θα είναι και αιώνια.
Ε, όχι. Λίγη ταπεινοτητα χρειάζεται. Μάλλον δηλαδή.
Ναι, σιγά μην ξέρουν και τι είναι το οξύμωρο σχήμα, η αίσθηση του χρόνου φιλοσοφικώς και η διαλεκτική του Χέγκελ ξερωγώ. Στην πίστη δε χωράει κριτική γιατί άγνωσται αι βουλαί του Κυρίου. Ούτε σκέψεις ούτε πόνοι ούτε βάσανα και μια μακαριότητα ζηλευτή που μπροστά της τα Ζanax είναι πακοτίνια. Ζωάρα 🙂
Και οκνηρια γι αυτούς και μας μένει εμάς ο πονοκέφαλος αμανάτι 🤦♀️
@Anna γιατί πλεονεξία; Για τους θρησκευόμενους η επιλογή για τη μετά θάνατον ζωή δεν είναι ανάμεσα στην παύση και τη συνέχεια της ζωής, αλλά ανάμεσα σε καλή και κακή συνέχεια.
@Marialadelbarrio για το γεγονός και μόνο ότι υπάρχει μετά θάνατον ζωή και ακόμα περισσότερο αιώνια. Δεν εννοώ καμία προσβολή, η πλεονεξία δεν είναι πάντα κακή (για εμένα χρειάζεται να ξέρεις πού και πώς να χρησιμοποιήσεις όλα τα ανθρώπινα χαρακτηριστικα), αλλά δεν είναι ακριβώς χριστιανική αρετή. Μας δώθηκε μία ζωή, αν είναι χωρίς τεράστιες καταστροφές, πείνα, πόνο, είναι καλύτερη από αυτή που έχει η πλειοψηφία των ανθρώπων πάνω στη γη. Έχουμε μία πρόκληση οι άνθρωποι στον δυτικό κόσμο, να αντιμετωπίσουμε τη ματαιότητα της ύπαρξής μας. Και τι επιλέγουμε να κάνουμε γι αυτό; Να πιστέψουμε ότι υπάρχει κι άλλη ζωή μετά τη… Διαβάστε περισσότερα »
@Anna είναι λάθος με βάση τους λόγους που εσύ δεν πιστεύεις να κάνεις προβολή γιατί πιστεύουν οι άλλοι, είναι φαύλος κύκλος (“επιλέγουν να πιστέψουν ότι η ζωή συνεχίζεται επειδή ως πλεονέκτες δεν δέχονται τη ματαιότητα, άρα είναι πλεονέκτες”). Ωστόσο, αν παρατηρήσεις όλα τα βιβλία που γράφουν ότι η ζωή συνεχίζεται (και όχι μόνο στο Χριστιανισμό ή σε Αβρααμικές θρησκείες) το αναφέρουν πάντα ανάποδα: πρώτα κάποιος βιώνει είτε ότι συνεχίζεται είτε ότι υπάρχει άλλος κόσμος και ύστερα διηγείται στους υπόλοιπους το βίωμα και δίνει οδηγίες λειτουργώντας ως παράδειγμα, με στόχο ο θρησκευόμενος να καλλιεργήσει μια σχέση με το υπερφυσικό από αυτή… Διαβάστε περισσότερα »
Έχω δάκρυα στα μάτια με την τζιαπάτα!
Μου εφτιαξες τη μέρα.
Γιατί αυτό για την παρέα με πόρνες και κλέφτες; Έκλαψα.
@I_am_the_law, είχε μια τάση στα λούμπεν στοιχεία ο Κύριος, να τα λέμε κι αυτά, και σήμερα να τον έβαζες πιο πολύ με τη Ζάκι θα έκανε παρέα παρά με την θεοσεβούμενη κυρία.
Πρόσθεσε επιπλέον ότι ήταν και μαλλιάς και μουσάτος και, επιπλέον, υπήρξε σύμφωνα με τις γραφές και μπαχαλάκιας, όταν στράφηκε κατά των εμπόρων του Ναού, δηλαδή των “νοικοκυραίων”….
.
Καλά έχω πεθάνει στο γέλιο με το σχόλιο σου..
Ο Τζίζας που τρώει την τζαπάτα του παρέα με πόρνες και κλέφτες βγάζει και σενάριο για ιταλική κωμωδία, πάντως! Ρισπέκτ. 😊
@Αιλουροειδέστατο, ευχαριστώ αλλά δεν έχω δει ποτέ ιταλική κωμωδία, διάβολε, δεν ξέρω πώς μοιάζει, μ’ έφαγε το art cinema, μόνο κάτι Fellini, Pasolini, Rosselini -τι διάολο, τώρα που το βλέπω γραμμένο, όλοι οι ιταλοί σε “ini” τελειώνουν;– και κάτι τέτοια ξέρω @$@@$@%@@
Kαι πλάκα πλάκα τώρα που το θυμήθηκα, με έχει προλάβει στο θέμα, ένας Ιταλός, ο απίθανος Ντάριο Φο, με το Mistero Buffo, απερίγραπτα αστείο και αιρετικό θεατρικό έργο με υλικό από τη Βίβλο (απόκρυφα κυρίως).
Τι ιταλική κωμωδία, ολόκληρο Life of Brian: αγνό, αγγλικό χιούμορ! Αν και θα ήθελα κάποτε να δω σε ταινία ατόφιες σκηνές μέσα από την Καινή Διαθήκη που μου φαίνονται αστείες, π.χ. με το Χριστό να ρίχνει κατάρες στην άκαρπη συκιά, να κοιτάζει αν οι πόρτες είναι κλειστές για να εμφανιστεί στους μαθητές, τον Ιωσήφ και το Νικόδημο να φορτώνουν 100 λίτρα αρωματικού μίγματος, αν και δε μπορώ να φανταστώ το σοκ…
@δήθεν, τι σοκ θα πάθει όταν ανακαλύψει ότι δεν υπάρχει αυτή η σχέση αιτίου και αποτελέσματος, ε; (Αλλά κοίτα να δεις πώς το έχει κι αυτή στο μυαλό της, ότι ο θεός κάθεται εκεί που κάθεται περιμένοντας ποιος θα κάνει κακό να πάει να τον τιμωρήσει ξερωγώ…)
@Mitsi, συμφωνώ σε γενικές γραμμές αλλά αυτό είναι μια σκέψη που είναι ένα επίπεδο λογικής παραπάνω. Ένας μέσος θρησκευόμενος άνθρωπος, χαμηλού μορφωτικού επιπέδου δύσκολα θα μπορούσε να κάνει αυτή τη στοιχειώδη λογική σύνδεση.
Αlethiometer, αυτό το σχόλιο, ήταν σαν να διαβάζω Jose Saramago, αν δεν έχεις ήδη διαβάσει, στον προτείνω με πολλη αγαπη!
@saligari, ευχαριστώ πολύ για το σχόλιο (είμαι ένα βήμα πριν το Νόμπελ Λογοτεχνίας, ααααααα 🙂 ), τον ξέρω, τον αγαπώ, με αγαπά κι αυτός νομίζω αλλά μην είμαστε και ιερόσυλοι! 🙂
Kαλε τι ιερόσυλοι! Σε αντίθεση με τον Κύριο, ο Ζοζέ θε θα είχε την απαίτηση να μην αναφέρεται ματαίως το όνομά του, να τον προσκυνάμε και να είμαστε μπροστά του ταπεινοί, να τον φοβόμαστε και να τον ικετεύουμε πρωι και βράδυ (μα ειναι φοβερό με τι στοιχεία ματαιοδοξίας δυνάστη έχουν περιγράψει το ανώτερο όν) δεν θα τον πειραζε, ιεροσυλία ειναι το μεσαίο του όνομα! 🙂
Ιεροσυλία η σύγκριση μαζί του εννοούσα! (Α προπό, να υποθέσω έχεις διαβάσει το Κατά Ιησούν Ευαγγέλιο, ε; Λατρεμένο.)
Χα, ναι, το κατάλαβα! πανω σε αυτό αστειεύτηκα :Ρ !
Το εχω διαβασει ναι, αλλα και όλα που έχει γράψει! Μεγάλο κόλλημα! Το συγκεκριμένο μαλιστα ενω το θυμάμαι λιγότερο σε λεπτομέρειες, τωρα που το ανέφερες μου επανήλθε η τρομερή αίσθηση που μου είχε αφησει..
Εγώ πάλι σκέφτηκα τον Ξανθούλη.
@Αζιμούθιο, και πάλι ευχαριστώ, Ξανθούλη δεν έχει τύχει να διαβάσω (είναι κι αυτός παρλαπίπας σαν κι εμένα άραγε; 🙂 )
(συγγνώμη για την παρέμβαση, το ‘η εποχή των καφέδων’ ήταν πολύ μαλακό βιβλίο γεμάτο ανάδειξη μικρών στιγμών-με συγκίνησε πολύ-συνεχίστε ό,τι κάνατε)
Αν το καλό που κάνουμε είναι εξωτερικό, για να μας “δει ο Θεός” και δε βγαίνει από την καρδιά μας, είναι σαν να μην κάνουμε τιποτα. Αυτής της κατηγορίας οι άνθρωποι είναι οι χριστιανοί των τύπων, που νομίζουν ότι είναι ανώτεροι από εμάς τους υπόλοιπους. Εμένα κάτι τέτοιες μού κάνουν bullying στην εκκλησία, επειδή, για παράδειγμα, φοράω φουστάνι με κολάν (μ’ έχουν για πρωτο τραπέζι πίστα στην κόλαση, μάλλον). Τέλειο το σχόλιο, τέλειος κι ο τρόπος που της μίλησες, σε κάτι τέτοιες λέω ότι οι πιο καλοί άνθρωποι που γνωρίζω είναι οι φίλοι μου που είναι άθεοι και τις αφήνω… Διαβάστε περισσότερα »
@Valda, είχε στήσει ένα κάπως ρουσφετολογικό σενάριο στο μυαλό της περί των θεολογικών η αλήθεια είναι αλλά όπως βολεύεται ο καθένας, δε μας πέφτει και λόγος. Και να σου πω την αλήθεια δε θα απαντούσα κιόλας αλλά είχαμε και εμείς την ίδια δυστυχία με εκείνη, ήταν εκείνοι οι δύο μήνες που περάσαμε στον ίδιο λευκό θάλαμο περιμένοντας “στατιστικώς”, καταπώς έλεγαν οι γιατροί, τον θάνατο των αγαπημένων μας, και ήταν, θυμάμαι, σα να μετρούσαν όλα τα ρολόγια του Baudelaire μαζί. Απάντησα γιατί έχασα λίγο την ψυχραιμία μου στην υπόνοια ότι ήμασταν θεολογικώς υπόλογοι κατά κάποιον τρόπο, δεν έπρεπε να τη χάσω,… Διαβάστε περισσότερα »
Χαίρομαι τόσο πολύ που πήγαν όλα καλά ❤, ήταν το πρώτο που ήθελα να σε ρωτήσω, αλλά φοβήθηκα μη σε στενοχωρήσω 🙂. Και πολύ ψύχραιμη ήσουν, τέτοιες δύσκολες ώρες… Με νευρίασε παρα πολύ ο τρόπος της. Έτσι είναι όλοι οι επιφανειακοι θεουσοι, νομιζουν ότι έχουν μέσον στην άλλη ζωή κι είναι στο απυρόβλητο. Επειδή οι περισσότεροι εδω είναι άθεοι, αν υπάρχει Θεός (που για εμένα υπάρχει, βέβαια ), αυτό που τον νοιάζει είναι τι έχουμε μέσα μας, όχι τι κάνουμε έξω μας, για να μας βλέπουν οι άλλοι. Κι άθεος να είσαι, αν είσαι καλό άνθρωπος, αυτό έχει σημασία. Ελπίζω… Διαβάστε περισσότερα »
Την πάτησα την προηγούμενη εβδομάδα και στενοχώρησα άθελά μου σε σχόλιο που έκανα γι’ αυτό έδωσα το update! 🙂
Η ψυχραιμία δεν είναι εγγενές χαρακηριστικό μου, όπως συνηθίζω να λέω, για να έχει την πολυτέλεια να χάσει κάποιος την ψυχραιμία του χρειάζεται κάποιος άλλος να του προσφέρει τη δική του 🙂
Οι άνθρωποι ταρακουνιούνται όταν τους συμβεί κάτι πολύ δυνατό αλλά όπως θα έχεις δει κι εσύ όχι κι όλοι.
Καλα εκανες που έγραψες το update. Εννοειται αυτό, σε κάποιους είναι σαν να περνανε όλα επιδερμικα. Αλλα, όταν μας συμβαίνουν τόσο σημαντικά γεγονότα, όπως το να φτάνουμε κοντά στον θάνατο εμείς ή οι αγαπημένοι μας, θα πρέπει να επαναπροσδιορίζουμε τη ζωή μας και να γινόμαστε πιο ταπεινοι, οχι να κακιώνουμε. Αλλά ο καθένας διατηρει ό,τι έχει μέσα του, τελικα.
Διαφωνώ με την απάντηση και το συμπέρασμα περί καλοσύνης. Δεν βρίσκω καν το λόγο που η ιδέα είναι πατροναριστικη και δεν βλέπω που κολλάει ο θεός,το κάρμα και το κουλουράκι. Συνήθως ένας άνθρωπος ο οποίος γνωρίζει τη φτώχια μπορεί να καταλάβει έναν άλλον που δεν έχει να φάει και θα μοιραστεί το φαι του μαζί του.Γιατι ξέρει και τον συμπονει. Το βλέπω κάθε μέρα παρατηροντας γύρω μου του φτωχούς και τους άστεγους στο δρόμο. Από την άλλη οι πολλοί πλουσιοι,συνήθως,επειδή ακριβώς ζούνε με τόσο μεγάλα τείχη προστασίας,δεν έχουν καμία αντίληψη των προβλημάτων που έχουν οι φτωχοί.Εχω ακούσει “διαμάντια” από ανθρώπους… Διαβάστε περισσότερα »
Tsatsara, συμφωνώ μαζί σου κατά βάση. Καταλαβαίνω όμως τη σύνδεση με τη θρησκεία ως κοινωνικό παράγοντα που καθορίζει σε μεγάλο βαθμό (ή μέρος του πληθυσμού αν θες) την ηθική του σήμερα. Νομίζω ότι και οι δύο πλευρές ισχύουν. Θα ήταν ιδιαίτερα ενδιαφέρον να βρίσκαμε ένα παράλληλο σύμπαν όπου ο άνθρωπος δεν έχει πια ανάγκη θεούς και δαίμονες για να στηριχτεί και να δούμε την ιδέα του περί ηθικής (εκεί ναι, θα μπορούσαμε να βγάλουμε τη θεολογία από την εξίσωση και να δούμε αντικειμενικά το θέμα)
Η ένστασή μου είναι στο ότι δεν έχουμε δει το εν λόγω ντοκιμαντέρ και παρόλα αυτά υπάρχει μια σιγουριά ως προς το τι λέει και πως.
Διαβάζοντας το σχόλιό σου παραπάνω, δεν κατάλαβα καθόλου αυτό (my bad?), νόμιζα πως γενικολογείς, όπως όλοι λίγο πολύ στο θρεντ.
Και πάλι, εγώ απάντησα στην απορία σου ‘δεν βλέπω που κολλάει ο θεός,το κάρμα και το κουλουράκι.’
Σε κάθε περίπτωση, και να είχαμε δει το ντοκιμαντερ, αμφιβάλλω αν θα μπορούσε κάποιος (πλην δημιουργών) να ξέρει με σιγουριά το πως και γιατί.
Ίσως μάλιστα ούτε εκείνοι μπορούν να απαντήσουν 100% ειλικρινά. Απο τις ίδιες ακριβώς ρίζες (δίπολο καλό-κακό, ηθική, το αν υφίστανται πραγματικά αλτρουιστικές πράξεις ή αν απο πίσω κρύβεται η προσμονή ανταμοιβής/αναγνώρισης) εξάλλου πηγάζουν όλα αυτά.
Καλά κατάλαβες.Κατά βάση γενικολογούσα.
Αν το είχαμε δει θα μας ήταν πιο εύκολο να καταλάβουμε δύο πράγματα,ίσως και παραπάνω.
Προσωπικά δεν κατάλαβα καν τον λόγο αυτού του ταξιδιού,αν ο άνθρωπος αυτός είναι φτωχός,πλούσιος,τίποτα δεν κατάλαβα.Οπότε μου φαίνεται κάπως άστοχο να μιλάμε για καλό και κακό.
Επίσης δεν είναι καν αυτό το ζήτημα που τέθηκε στην ερώτηση.Το θέμα ήταν αν οι φτωχοί βοηθάνε περισσότερο οπότε θεωρώ ότι έγιναν ένα σωρό λάθος ερμηνείες.
Αν ήθελε να αποδέιξει κάτι ας κινηματογραφούσε ανθρώπους που βοηθάνε όσους έχουν αληθινές ανάγκες, γεμάτος ο κόσμος.
Ο συγκεκριμένος αν κατάλαβα καλά, έκανε τουρισμό στην πλάτη των φτωχών ανθρώπων των οποίων την πόρτα χτυπούσε.
Ακριβώς, κατανάλωνε τα πενιχρά τους μέσα και ταυτόχρονα έβγαζε λεφτά στην πλάτη τους.
Καλά, δεν μπορούμε να αποκλείσουμε επίσης την πιθανότητα να τους πλήρωνε κι όλας
(ξέρω, πιο κυνική πεθαίνεις, αλλά το βρίσκω λογικό και πρακτικά διασφαλίζει την πραγμάτωση του “ντοκυμαντέρ”)
‘Η μπορεί πολύ απλά να πήγαινε κάποιος από την παραγωγή πριν καν χτυπήσει την πόρτα, να τους έλεγε θα σας δώσουμε 50€ για να ανοίξετε την πόρτα, να κάνετε τους έκπληκτους και να μας δώσετε ένα πιάτο φαί. Δεν ξέρω κατά πόσο όλα αυτά τα ντοκυμαντέρ είναι αληθινά ή κατόπιν συννενόησης.
Αχ, ευχαριστώ βρε BabyDoll, άρχισα να νιώθω κάπως, με την τόση καχυποψία που μου βγαίνει!
Δεν τα ‘χα σκεφτεί αυτά, εγώ από καχυποψία μηδέν και δεν είναι καλό, να χαίρεσαι που την έχεις.
Να θυμισω οτι εδώ στην Ελλάδα τουλάχιστον δε θα υπήρχαν αρκετά μουσεία, ιδρύματα, πάρκα, σχολεία, νοσοκομεια κα αν δεν υπήρχαν αυτοι οι κακοι άσπλαχνοι πλούσιοι που λεγαμε.
Αν δεν κάνω λάθος πολλά έχουν χτιστεί με τους φόρους που πληρώνουμε ως Έλληνες πολίτες.Υπαρχουν φυσικά και πλούσιοι που έχουν κάνει δωρεές.
Ναι, δεν ειπα οτι ολα τα έχουν κάνει οι πελούσιες. Επίσης στο νεαρο ελληνικο κρατος οι δωρεές των πλουσίων έπαιξαν μεγάλο ρόλο γιατί δεν είχαμε προλάβει να μαζέψουμε φόρους :Ρ
Πολλοί από αυτούς τους ευεργέτες είχαν ευνοηθεί σκανδαλωδώς οικονομικά από το κράτος βέβαια…
εννοειται οτι οι ευεργετες ειχαν και εχουν λογους και οφελη για να το κανουν. Απλά ήθελα να δειξω οτι δεν ειναι όλα ασπρο-μαύρο ούτε ζουμε σε σαπουνόπερα μεξικάνικη. Εξάλλου καμία καλή πράξη δεν ειναι χωρις κίνητρο, κοτζάμ επεισόδιο απο τα Φιλαράκια εχει γινει
Αυτή την καραμέλα με τους πλούσιους που ευνοούνται φορολογικά γι αυτό δωρίζουν την έχω βαρεθεί λιγάκι. Φυσικά και κάπως ευνοούναι, δεν είναι ONG αλλά τι σημασία έχει αν βοηθουν τον κόσμο; Ο Bill Gates πχ έχει βοηθήσει πολλούς νέους ανά τον κόσμο. Ο Amancio Ortega (ιδρυτής του Ζαρα, Stradivarius Bershka κλπ) κάνει πολλές δωρεές και κατά την διάρκεια του κορονοιού, δώρισε αρκετό εξοπλισμό στα νοσοκομεία και πλήρωνε κανονικά τους υπαλλήλους τους ενώ δούλευαν τις μισές ώρες. Πολλοί έπεσαν να τον φάνε γιατί έλεγαν οτι τα κάνει γιατί επωφελείται φορολογικά όμως ο άνθρωπος βοήθησε πραγματικά πολλά νοσοκομεία σε περίοδο κρίσης κι… Διαβάστε περισσότερα »
Μιας και ανέφερες τον Ωνάση,αυτό που δεν ξέρουν πολλοί Έλληνες είναι πως ήταν απ’ τους πιο άπληστους και διεφθαρμένους κροίσους.Ενας απ’ τους τρόπους που έβγαλε πολλά χρήματα ήταν βουλιάζοντας πλοία και έπαιρνε τα λεφτά απ’ τις ασφαλιστικές.Επιπλεον,οι γυναίκες για αυτόν ήταν απλώς τρόπαια για την εικόνα του.Γι αυτό παντρεύτηκε την χήρα Τζάκυ Κέννεντυ αντί την Κάλλας που είχε χρόνια σχέση.
Δεν λέω το τετριμμένο πλούσιος κακός αλλά πολλοί εξ αυτών είναι λαμόγια.
δήθεν δεν ξέρω ακριβώς πόσα πληρώνουν τους ασιάτες στις μονάδες παραγωγής γιατί δεν γνωρίζω κάποιον που να εργάζεται εκεί. Οι δύο γνωστοί μου που εργάζονται στην Ισπανία δεν εργάζονται σε καταστήματα αλλά σε μονάδα logistics και από αυτούς ξέρω οτι εργάζονταν 4ωρο λόγω μείωσης παραγωγής, κλείσιμο καταστημάτων κλπ και πληρώνονταν 8ωρο. Εδώ καμία άλλη εταρεία δεν το έκανε αυτό, επίσης καμία άλλη μεγάλη εταρεία δεν έκανε τις δωρεές που έκανε η ίντιτεξ στα ισπανικά νοσοκομεία. Δεν λέω οτι είναι άγιοι ή οτι δεν εκμεταλλεύονται όπου μπορούν, απλά για την συγκεκριμένη ενέργεια θα τους πω μπράβο. Το αν το έκανε ο… Διαβάστε περισσότερα »
Φτάνοντας μέχρι και τον μεγάλο ευεργέτη Συγγρό, ο οποίος είχε ενεργεί ενεργά σε ένα τεράστιο χρηματοοικονομικό σκάνδαλο που έβλαψε τα οικονομικά του ελληνικού κράτους και κατέστρεψε χιλιάδες ανθρώπους ανθρώπους.
Ναι ευτυχώς υπάρχει και το ξέπλυμα ! Ας πάρουμε τον Συγγρό, και ποιος δεν θα ήθελε να δουλεύει στα ορυχεία του στο Λαύριο, συνθήκες τέλειες για άνδρες γυναίκες και…παιδιά. Να πω μήπως για τον άλλο υπερπλούσιο που γύρναγε με κουκούλα και κατέδιδε? ‘Η ότι όλοι σχεδόν αν εξαιρέσεις τους Ηπειρώτες ευεργέτες, είχαν μονοπωλιακές κρατικοδίαιτες επιχειρήσεις, μην κινδυνέψουνε και από τον ανταγωνισμό. Είναι τυχαίο που συνήθως όλα τα καλά παιδιά έχουν και από ένα κανάλι, μια ομάδα ποδοσφαίρου?
Ξέπλυμα χρήματος. Σιγά τους αλληλέγγυους. Κανένας από αυτούς δεν θα υποστηρίζε το δικαίωμα των ανθρώπων να μην χρειάζονται τη βοήθεια.
Επίσης, το κάνουν για υστεροφημία. Και εγώ αν έβγαζα δισ στην πλάτη άλλων που τους πληρώνω μισθούς πείνας και έκανα οποία παρασπονδία με αφήνει άνετα το Ελληνικό κράτος και οι διαπλεκόμενοι φίλοι μου να κάνω, ναι θα έκανα και ένα μουσείο σύγχρονης τέχνης πυροκλανιδιου και ένα νοσοκομείο για παιδιά με ανίατες ασθένειες (πάντα είναι παιδιά μπαι δε γουει, ποτέ πχ γυναίκες με προβλήματα εξάρτησης ή θύματα ενδοοικογενειακής βίας) που θα ζεσταινοταν με πυροκλανιον.
Επίσης, στην επιβίωση και αναπαραγωγή στερεοτύπων καλό είναι κάπου να μπει ένα φρένο. Φτωχός καλός, πλούσιος κακός. Ομορφη χαζή, άσχημη έξυπνη.
Είμαστε, οι άνθρωποι, πολύ περισσότερο πολύπλοκοι απ’ όλα αυτά. Εμένα οι ομαδοποιήσεις εκτός απο άνευ ουσίας, μου φαίνονται και εξαιρετικά επικίνδυνες. Δεν εξυπηρετούν κάπου και δεν προσφέρουν κάποια χρήσιμη γνώση. Μόνο εκ του πονηρού μπορώ να θεωρήσω τα συμπεράσματα που τόσο αυθαίρετα βγαίνουν.
Δεν είπε κανείς ότι οι φτωχοί είναι καλοί και οι πλούσιοι κακοί.
Οτι βοηθάνε περισσότερο ειπώθηκε και είναι τελείως διαφορετικό το ένα από το άλλο.
Το ειπα ως αλλο ενα στερεοτυπο.
Δεν συμφωνω ομως ουτε στο οτι βοηθανε περισσοτερο οι φτωχοι. Γιατι το λες με τετοια σιγουρια; Εχω γνωρισει ανθρωπους με μεγαλη ανεση οι οποιοι ειναι πολυ δοτικοι και ανθρωπους με μεγαλα οικονομικα προβληματα που λογω αυτων, ειναι εξαιρετικα συγκρατημενοι σε ολα τους (και στη βοηθεια που προσφερουν).
Εκει που θελω να καταληξω ειναι οτι ολα αυτα ειναι ειτε συμπερασματα που εχουμε εξαγει απο τον μικροκοσμο μας, ειτε αποψεις που μας φαινονται λογικες και ρα θεωρουμε αληθινες. Νομιζω οι γενικευσεις ειναι περιττες και αποπροσανατολιζουν την οποιαδηποτε συζητηση.
Συμφωνώ σχεδόν απόλυτα με την αναπαραγωγή στερεοτύπων, με μια μικρή διαφωνία. Ο φτωχός μπορεί να είναι εύκολα και κακός, η όμορφη ακόμα πιο εύκολα έξυπνη, όπως και η άσχημη (που δεν θεωρώ ότι υπάρχουν) χαζή. Η διαφωνία μου είναι για τους πλούσιους τουλάχιστον στην Ελλάδα. Σίγουρα μπορεί να είναι καλοί άνθρωποι, για την οικογένεια τους και τους φίλους τους. Εκεί τελειώνει όμως και το πλαίσιο του καλού ή κακού για έναν πολύ πλούσιο. Κάποιος που δεν τον ακουμπάνε οι νόμοι, που οποιοδήποτε σύστημα καταπίεσης στη χώρα είναι δημιούργημα δικό του και της παρέας του, που σκόπιμα συντηρεί το πελατειακό Οικογενιοκρατικό… Διαβάστε περισσότερα »
Εγώ δε νομίζω ότι είναι θέμα καλοσύνης, νομίζω απλά ότι οι πιο αδύναμοι οικονομικά δεν είναι τόσο τσιγκούνηδες ενώ οι πλούσιοι είναι φραγκοφονιάδες φοβεροί. Και γι αυτό έγιναν πλούσιοι. Τουλάχιστον όσους ξέρω εγώ δεν δίνουν του αγγέλου τους νερό, θα σκεφτούν και το δεκάλεπτο. Και φυσικά δε μιλάω για ανθρώπους που είναι άνετοι οικονομικά με καλούς μισθούς, σπίτι αυτοκίνητο κτλ, που τα έβγαλαν από τη δουλειά τους άντε και καμιά βοήθεια από γονείς, μιλάω για τους πολύ πλούσιους, που έχουν πολυκατοικίες αλλά δεν θα κεράσουν ποτέ ένα καφέ.
Πόσο δίκιο έχεις!Έχω συναναστραφεί λόγω δουλειάς με πολύ πλούσιους, εκατομμυριούχους.Ανθρωποι της ναυτιλιας και μεγαλοεπιχειρηματίες.Ηταν απίστευτα τσιγκούνηδες και μίζεροι! Μιλούσαν συνέχεια για τα χρήματα και παραπονιούνται πως δεν έχουν μια.Ενας ήθελε να ανοίξει καινούρια επιχείρηση και εκεί που είχαμε πάει για καφέ κοιτούσε στο τέλος την απόδειξη.
Θεωρώ σε πολλούς αλλάζει ο τρόπος θέασης ως προς τα χρήματα και τον κόσμο γύρω τους.Ισως δημιουργούνται φοβίες και άγχος να διατηρήσουν αυτά που έχουν.Η πλειοψηφία των πολύ πλουσίων είναι στα αλήθεια τσιγκούνηδες και δεν είναι στερεότυπο αλλά η αλήθεια.Τουλαχιστον όσους έχω γνωρίσει στην Ελλάδα.
Ωωω γιες. Επίσης, τους λείπει το empathy.
Φοβερά λάθος η πεποίθηση είσαι καλός θα λάβεις καλο.. νομίζω ότι οι περισσότεροι ματαιωνομαστε σε όλη την ενήλικη ζωή που δεν συμβαίνει αυτό. Εμένα μου πηρε τουλάχιστον 5 χρόνια αφού έπιασα δουλειά να καταλάβω ότι δεν είναι νομοτελειακό όλο αυτό…
“Μπορούμε πια να διδάξουμε στα παιδιά μας ότι πρέπει να είναι εντάξει απέναντι στους άλλους γιατί έτσι. Γιατί έχουμε μυαλό να καταλάβουμε ότι αυτό είναι το σωστό. Να το επιλέξουμε ελεύθερα και ώριμα, και αυτόνομα.
Χωρίς κουλουράκι, χωρίς κάρμα και χωρίς Θεούς.”
Θα το κάνω κάδρο στο σπίτι μου, να το βλέπω εγώ και η οικογένειά μου κι όσοι έχω τη χαρά να συναναστρέφομαι!
Εγώ πάντως ξέρω πως θα ήθελα να έχω δει αυτή την εκπομπή μαζί σου! Απολαυστικότατε Σκατόψυχε!
Το να κάνεις το καλό και να προσφέρεις με πλήρη συνείδηση και προαίρεση, αυτό πρέπει να είναι το ζητούμενο. Να αναγνωρίζουμε ποιο είναι το σωστό και να κάνουμε το καλύτερο που μπορούμε για εμάς και τους άλλους. Να το κάνουμε καθ’ έξιν και όχι από φόβο ή προσδοκία ανταμοιβής σε αυτήν ή μια άλλη ζωή. Τέτοιες εκπομπές είναι ενδεικτικές της εποχής μας, με την τόση φτωχοποίηση που τη διακρίνει. Μια καλοσύνη βικτωριανού τύπου, ένα “πάρε φτωχούλα τη βιζόν”. Αναπαράσταση των ανθρώπων από τα φτωχότερα στρώματα ως ελεήμονες και γκροτέσκες φιγούρες και νομοτελειακή αποδοχή ότι τα τεράστια κοινωνικά και οικονομικά χάσματα… Διαβάστε περισσότερα »