Γεια σου Λένα! Τα φώτα σου πλιζ μήπως κάνω κάπου λάθος. Τράβηξα μια φρίκη πριν από λίγο για μια λέξη, Το πούστης. Ένας μου συγκάτοικος, (είμαστε στην Ισπανία, κλείνω εδώ μια 5ετία) συνέχεια την λέει και εμένα πραγματικά με πειράζει και του έχω εξηγήσει το γιατί. Του λέω πως είναι επίδειξη του στρειτ ανδρισμού σου, κατάλοιπο της πατριαρχικής κοινωνίας που μεγάλωσες και ας βρεις κάτι πιο κομψό να πεις στο φίλο σου όταν τον συναντάς. Γιατί πχ του λέω δε με χαιρετάς λέγοντας με λεσβία εμένα ενώ έναν άντρα θα τον πεις πούστη; Ο αντίλογος του είναι ότι απλά είναι μια λέξη χωρίς σεξουαλική χροιά και όπως πχ μπορώ να σε πω μπάζο, αλλά δεν είσαι μπαζο δλδ απομεινάρι οικοδομής, μπορώ να σε πω πούστη κι ας μην είσαι. Εξάλλου μου λέει και οι γκέι, έτσι φωνάζουν ο ένας τον άλλο. Αναλόγως το πλαίσιο μου λέει είναι προσβλητικό. Του λέω κι εγώ ωραία αν εμένα με πεις π*^^*& κι εγώ σου απαντήσω με άλλη βρισιά, φαντάζομαι δεν υπάρχει πρόβλημα. ΟΟΟΟΟοοοοχι φυσικά και υπάρχει! Οκκκ του λέω κι εγώ και πάλι είναι σεξιστικό. Παρεμπιπτόντως του λέω αν κάνεις γιο και είναι γκει, θα σου άρεσε να τον φωνάζεις πούστη λες και δεν έχει το ονοματάκι του; Λες και δεν έχει άλλη ιδιότητα άλλη από αυτή της σεξουαλικότητας του; Εκείνος λέει μα εμείς τα αγόρια, έτσι κάνουμε. Επανέλαβα το 1ο ποιντ οτι είναι σα να μετράς τον ανδρισμό σου και ίσως να το κάνεις και υποσυνείδητα. Είναι λέει δείγμα σεξουαλικής απελευθέρωσης. Ναι, στα 10 σου που έμαθες τη λέξη την έλεγες χωρίς σεξουαλική χροιά και είχατε σεξουαλική απελευθέρωση… Δεν είχαν φυσικά και κατάλαβε πως φώναζαν έτσι τον αδύναμο της παρέας. Δίνω το παράδειγμα της ερώτησης 3 και των σχολίων που αναφέρονται σε αυτό. Και τον ρώτησα λοιπόν αν στην Ισπανία δε γίνεται μπουλινγκ γι αυτό το θέμα. Και βέβαια γίνεται μου λέει τα σχολεία είναι ένα χάος, για άλλους η απόφαση να ακολουθήσουν αυτό που είναι είναι πιο εύκολη για άλλους πιο δύσκολη. Και κάπου εκεί μου είπε πως είπε μπροστά σε ένα γκει ότι δε πάει στο τάδε μαγαζί γιατί είναι γεμάτο &^*&^ και πως ο ίδιος δεν αντέδρασε… Του είπα πως ήταν τουλάχιστο αγενής και πως ο άλλος δεν αντέδρασε ίσως γιατί κατάλαβε πως και να συζητήσει μαζί του δε θα του άλλαζε γνώμη. Το καλύτερο, θα μου φέρει σπίτι ένα παλικάρι που αυτή τη λέξη την έχει εύκολη και μου λέει να μη τσατιστώ. Λέω οκ φτάνει να μην αναφερθεί σε μένα με αυτό τον τρόπο αν και αφού έρχεται σπίτι ΜΑΣ θα μπορούσες να του πεις να προσέχει λίγο. Απάντηση: Σιγααααααα μη του πω εγω να περιορίσει κάτι που κάνει από πάντα για σένα και όχι η λέξη δεν είναι κατάλοιπο πατριαρχικής κοινωνίας. Λένα, έκανα μπουμ. Δεν άντεξα. Έσκασα, ειλικρινά. Του είπα είσαι στρεητ άντρας, σε μια πατριαρχική κοινωνία και να ήθελες δε θα μπορούσες να μπεις στη θέση μου που είμαι γυναίκα και προσπαθώ να πω κάτι ή τελοσπάντων έστω να μιλάς λίγο πιο ευγενικά όταν απευθύνεσαι σε κάποιον (τον είπα και μπασκλασαριό με λίγα λόγια…) και ειδικά κάποιον που δε ντρέπεται καν να χρησιμοποιεί λέξεις που είναι μειωτικές για μια μερίδα του πληθυσμού και δεν έχει καν το τακτ να αυτολογοκριθεί μπροστά σε ένα γκει (και κάφρο τον είπα). Είμαι υπερβολική Λένα και σχολιαστές; Δεν είμαι πουριτανή, αν χρειαστεί βρίζω, αλλά ό,τι έχει σχέση με σεξουαλικότητα το αφήνω συνειδητά στην άκρη. Μου φαίνεται τελείως αντιφατικό, να λέει κάποιος “οι λουλούδες” και μετά να λέει μα δεν έχω θέμα με τους γκει και για μένα είναι απλώς μια λέξη. Εμ οκ, υπάρχουν άλλες τόσες, δε μπορεί να βρει να πει κάποια άλλη; Είναι θέμα κουλτούρας, όπως λέμε εμείς το μ@λακά αλλά και πάλι ούτε το δικό μας μου φαίνεται αθώο και μου φαίνεται το ίδιο σεξιστικό και πατριαρχικό. Του είπα πως δε θα κάνω την αστυνομία, αλλά ειλικρινά, μου κάνει πολύ μπας κλας να βρίζεις. Και φίλος σου να είναι, μπορείς να πεις τόσα ωραία πράγματα, μπορείς να πειράξεις με τρόπο είναι ανάγκη να βρίζεις; Πάω να ρωτήσω τώρα πόσες μέρες πρέπει να ανεχτώ το ομαδικό καφριλίκι…. (Τα έγραψα και ηρέμησα λίγο)- Το καμένο στη μετάφραση
Δεν πρόκειται να παραδεχτεί πώς η χρήση αυτής της λέξης με αυτόν τον τρόπο είναι επιβολή της πατριαρχίας (και όχι κατάλοιπο – η πατριαρχία μια χαρά κυριαρχεί, το λέει και η λέξη) γιατί δεν έχει καμία όρεξη να παραιτηθεί των προνομίων του. Χαζός είναι; Αυτή τη στιγμή η κοινωνία τον δικαιολογεί απόλυτα αν χρησιμοποιεί την σεξουαλικότητα κάποιου άλλου υποτιμώντας τον, ως βρισιά, και έτσι επιβεβαιώνει την ανωτερότητα του κάθε φορά που την ξεστομίζει. «Έτσι κάνουν τα αγόρια», λέει, «μια απλή λέξη είναι», λέει. Όσο μπορεί να λέει αυτά, δεν χρειάζεται να σκεφτεί, ούτε να εξηγηθεί, ούτε να δικαιολογηθεί. Ποιος θα τον αναγκάσει να συμμαζευτεί και να χάσει την ευκαιρία να επιδεικνύει με διάφορες αφορμές ότι βρίσκεται στην κορυφή της πυραμίδας; Οι γυναίκες; Ή οι γκέι άντρες; Ή οι γκέι γυναίκες (που είναι στο κατώτατο στρώμα, σχεδόν δεν υπάρχουν, οπότε δεν τον ανησυχούν τόσο, γιατί δεν απειλούν την κυριαρχία του).
Δεν είναι μπας κλας αυτό που κάνει, μην επικεντρώνεσαι εκεί, αυτό και αν δεν του κάνει εντύπωση. Είναι η εφαρμογή της αρσενικής στρέιτ υπεροχής. Το επιχείρημα του για τη λέξη μπάζο είναι για γέλια. Το ξέρουμε ότι είναι περιγραφική η λέξη, γιατί είναι κάπως δύσκολο να είναι κάποιος μπάζο, δηλαδή κατάλοιπο οικοδομής, και στην πραγματικότητα. Χρησιμοποιεί την ιδιότητα κάποιου υβριστικά, και αυτοί οι άνθρωποι υπάρχουν, και η ιδιότητα τους δεν είναι για γέλια, ούτε για κοροϊδία, και σε ένα ιδανικό κόσμο δεν θα ήταν καν άξια αναφοράς.
Ο συγκάτοικος ανήκει σίγουρα στους Αλλάκηδες. «Δεν έχω θέμα με τους γκέι, αλλά…». Ε, με τέτοιους σπαταλάμε το σάλιο μας μια, δύο, άντε τρεις φορές. Μετά τους κάνουμε πέρα. Γιατί κι εμείς δείχνουμε ανοχή, αλλά…
Ακολουθήστε την Α,ΜΠΑ; στο Google News
Γιατί το κουράζεις βρε κοπέλα μου, ο τύπος έχει την απάντηση για όλα.
επι των αποψεων σου, εχεις δικιο.
αυτο που δεν καταλαβαινω εγω και εψαχνα επιμελως να δω αν συνδεεστε με καποιον τροπο με τον τυπο (περαν της συγκατοικησης), ειναι, ποιος ειναι ο λογος αυτης της “διαπαιδαγωγησης”?
τετοιοι τυποι ειναι ο μισος πληθυσμος, και λιγο λεω, μαλλον.
δλδ τι?
καθε που συναντας καποιον θα ξεκινας αυτη την συζητηση, αν ειναι βρισια η χαριτωμενια το καφριλικι?
αυτος εχει ευθυνη γι αυτα που λεει και πιστευει.
εσυ εχεις ευθυνη (προς τον εαυτο σου) που τον συναναστρεφεσαι, εφοσον εχεις τοσο διαμετρικα αντιθετες αποψεις κι ενοχλεισαι.
Προφανώς όταν συγκατοικείς με κάποιον τον τρως στη μάπα περισσότερες ώρες απ’όσες θα ήθελες, οπότε προσπαθείς να κάνεις υπομονή αλλά κάποια στιγμή θα σκάσεις. Εδώ έχω τσακωθεί με συγκάτοικο για το θερμοσύφωνα και για το ψωμί του τοστ, δε θα τσακωθείς και για τις καφρίλες που λέει και μια φορά;
Υπαρχουν δύο είδη ανθρώπων αυτοί που αντιλαμβάνονται την ειρωνία και οι άλλοι. Δύσκολη η παλάντζα μεταξύ πολιτικής ορθότητας και ελευθερίας έκφρασης. Προσωπικά κλίνω προς την δεύτερη.
Επιμύθιο: https://www.youtube.com/watch?v=zH72_PFfZ-g
Αν εννοεί πάντως το maricon, οι ισπανοί το χρησιμοποιούν λίγο όπως εμείς το μαλάκας. Μεταξύ φίλων δηλαδή έλα ρε μαλάκα κάτσε λίγο ρε μαλάκα κτλ. Εδώ που τα λέμε ένας που θα καθόταν να το ψιλοκοσκινήσει γιατί με λες αυνανιζόμενο με προσβάλλεις κτλ, ε θα μας ξενέρωνε λίγο έτσι δεν είναι; απονεύρωση της αργκό γίνεται; δε γίνεται.
οπως λες κι εσυ, idea, και, καθως φαινεται, καταλαβαινει, κι η κοπελα τοσο το maricon οσο και το marica ως προςφωνηςη στα ελληνικα εχουν αντιςτοιχη χρηςη με το “ρε, μαλακα”, αν κ στην κυριολεξια σημαινουν πουστης. Δηλ ο συγκατοικος λεει “ρε μαλακα αυτο” κ “ρε μαλακα κεινο” κι εκεινη ακουει “ρε, ομοφυλοφιλε/πουσταρα/πουστρακι”. Καμενοι στη μεταφραση. Το θεμα πιανει απο σημασιολογικο πραγματολογικο κ εχει και αλλα επιπεδα.
Λέει ότι συγκατοικούν στην Ισπανία, όχι ότι ο συγκάτοικος είναι Ισπανός. Μπορεί να είναι Έλληνας.
Α, συγγνώμη, λέει παρακάτω ότι τον ρωτάει για το bullying στην Ισπανία.
so…alwaysthinkbeforeuwrite, that’s your full nick name? 😉 never mind me just joking! seriously!, no I mean, u know what I mean, right?
Οι λέξεις είναι δυνατές και το βάθος των συνειρμών εντελώς προσωπικό. Αν του αντιγυρίζες τη λέξη-αργκό δεν θα σήμαινε τίποτα γι’αυτόν. Θα ήταν άραγε καλύτερα αν είχε χρησιμοποιήσει λέξεις αποδεκτές και πιό καθαρευουσιάνικες, ή αυτές θα προσδιόριζαν περισσότερο την σεξουαλικότητα σου? Συσχετισμοί που παίρνουν διαφορετική έννοια κάθε φορά από αυτόν που το λέει, τη σχέση του μαζί σου και την χροιά της στιγμής.
Εγώ θα μείνω με την απορία: βρίζεις μεν, αλλά όχι σεξουαλικά. Δηλαδή;
“Α να χαθείς σαχλέ, τεντιμπόη, σαρδανάπαλε;”
– You witch!
– You wastard!
Νομίζω μόνο από την χρήση αυτής της λέξης δεν αποδεικνύει ότι είναι μισογύνης ή μισεί τους γκει. Οπως είπαν και άλλοι σχολιαστές στην Ισπανία το maricon είναι σαν το δικό μας μαλ@κ@ς, το χρησιμποιούν χωρίς να θέλουν να προσβάλλουν κάποιον και ανάμεσα σε φίλους (αν και προσωπικά ζώντας αρκετά χρόνια στην Ισπανία εχω ακούσει ελάχιστες φορές να χρησιμοποιούν αυτή τη λέξη). Δεν λέω, μπορεί ο συγκάτοικος να είναι μισογύνης ή σεξιστής όμως ελπίζω να μην έβγαλες αυτό το συμπέρασμα μόνο απ την χρήση αυτής της λέξης. Αλλο να σε ενοχλεί να βρίζει κάποιος κι άλλον εσύ να κατεβάζεις καντήλια ολημερίς… Διαβάστε περισσότερα »
Έχεις απόλυτο δίκιο αλλά τα βάζεις με μια κοινωνία που το maricon το έχουν ψωμοτύρι.
Εμένα και το μπας κλας που χρησιμοποιείς μου φαίνεται υποτιμητικό σαν έκφραση. Δηλαδή είναι σαν να λες ότι είναι κακό να ανήκει κάποιος σε χαμηλή κοινωνική τάξη.