Α μπα μου θέλω μια γνώμη.εργαζομαι ως εκπαιδευτικός σε φροντιστήριο δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.Εχουν περάσει πολλά παιδιά από τα χέρια μου και τις τάξεις μου.θα σταθώ σε ένα περιστατικό που συνέβη το καλοκαίρι.προετοιμασια πανελληνίων για το 2021 ,θερινά μαθήματα και ένα αγόρι στο τμήμα με περίεργες απόψεις.εξυπνο παιδί αρκετά υπάκουο και συνεργάσιμο.μεχρι που κάποια στιγμή με φτάνει στο αμήν λέγοντας ένα σχόλιο ” τους γκευ πρέπει να τους δένουμε ανάποδα σε ένα δέντρο και να τους δέρνουμε” του εξηγώ εγώ λοιπόν πως αυτό που είπε είναι πολύ λυπηρό και ομοφοβικό και θα γράψει εκατό φορές ” δεν θα ξανακάνω ομοφοβικά αστεία” . Ενημερώνω αμέσως τον κηδεμόνα,που προσπαθεί να τα μπαλωσει και την διεύθυνση του φροντιστηρίου που με θεώρησε υπερβολική. Το παιδί απολογήθηκε ,η τιμωρία ήρθε γραπτώς στα χέρια μου αλλά αυτό δεν πρόκειται να αλλάξει την οπτική του για τον κόσμο.με συγκλόνισε βαθιά …του εξήγησα για ποιο λόγο τον τιμώρησα δεν ξέρω κατά πόσο τον κατανόησε όμως.απευθυνομαι σε εκπαιδευτικούς κυρίως.τι θα κάνατε στην θέση μου?
Σε αυτή την ερώτηση απαντάει η φιλόλογος Εύα Ευσταθιάδου
Έχω την ερώτηση στα χέρια μου εδώ και μέρες και ειλικρινά δεν ξέρω τι να απαντήσω. Δεν το παθαίνω συχνά αυτό, φαντάσου σε τι αδιέξοδο με έφερες! Δε γνωρίζω τι ειδικότητα είσαι αλλά λες ότι διδάσκεις χρόνια και παρόλα αυτά σου φαίνονται “περίεργες” οι ομοφοβικές απόψεις του παιδιού. Τι το περίεργο έχουν; Για μένα αυτές οι απόψεις είναι η νόρμα. Γνωρίζοντας την κοινωνία μας, έχω μάθει να περιμένω πρώτα το ομοφοβικό σχόλιο και να εκπλήσσομαι ευχάριστα όταν δεν ακούω κάτι σχετικό. Στα τόσα χρόνια δουλειάς, άλλο ομοφοβικό σχόλιο δεν άκουσες; Εγώ πάλι ακούω διαρκώς κυριολεκτικά από τον οποιονδήποτε, με πάσα αφορμή.
Επίσης, η τιμωρία δεν είναι καλή λύση. Παιδαγωγικά δεν επιτρέπεται και πλέον δεν εφαρμόζεται στα σχολεία. Υπάρχουν εγκύκλιοι που την απαγορεύουν οπότε κακώς που την επέβαλες. Αλλά ακόμα και αν επιτρεπόνταν η τιμωρία ως παιδαγωγική πρακτική, πόσο πιθανό σου φαίνεται να αλλάξει μυαλά ενας 17χρονος επειδή έγραψε μια φάση 100 φορές; Κανείς δεν αλλάζει απόψεις επειδή έγραψε κάτι ή επειδή του είπαμε να μη λέει κάτι. Αλλάζουμε μόνο αν το θέλουμε και μετά από προσωπικό αγώνα που απαιτεί διάβασμα, συλλογή εμπειριών και συγχρωτισμό με ανθρώπους που μας εμπνέουν.
Αν είσαι φιλόλογος, θα μπορούσατε στην θεματική ενότητα του ρατσισμού ή των ανθρωπίνων δικαιωμάτων να συζητήσετε ενδελεχέστατα για τις απόψεις αυτές. Ως εκπαιδευτικοί μιλάμε με επιχειρήματα, δεν εκθέτουμε προσωπικές απόψεις και ελπίζουμε ότι οι άλλοι θα τις δέσουν κόμπο. Ευτυχώς έχει περάσει ανεπιστρεπτί η εποχή της αυθεντίας του δασκάλου και δεν αρκεί να λέμε κάτι για να μας πιστέψουν αλλα πρέπει να το αποδεικνύουμε. Δεν είχες λογικά επιχειρήματα περί ομοφοβίας πριν βάλεις την τιμωρία;
Ακόμα όμως και αν δεν είσαι φιλόλογος ή δεν είχατε χρόνο για κουβέντα στο μάθημα, αν σοκαρίστηκες τόσο πολύ με αυτό που άκουσες, πιάσε το διάλειμμα το υπάκουο, έξυπνο μαθητή σου και κάνε ερωτήσεις με ενσυναίσθηση και διάθεση ενεργητικής ακρόασης για να καταλάβεις από που πηγάζουν αυτές οι απόψεις. Είναι κάτι που πιστεύει σθεναρά ή κάτι που είπε χωρίς να πολυσκεφτεί; Κρύβεται κάποια ιδεολογία από πίσω ή απλή άγνοια και ανωριμότητα; Είναι ανοιχτός για συζήτηση; Καταλαβαίνει γιατί είναι λάθος αυτό που είπε;
Όταν μίλησε για ξύλο στους γκευ το είπε θυμωμένα; Έχεις λόγο να πιστεύεις ότι μπορεί να φερθεί άσχημα σε κάποιον;
Η Ρώμη δεν χτίστηκε σε μια μέρα και η ομοφοβία σε κανένα σύμπαν δεν διορθώθηκε με αντιγραφές φράσεων. Συναδέλφισσα, μπορείς και καλύτερα.
Εσύ ακολουθείς το Α,ΜΠΑ στο instagram;
Ακολουθήστε την Α,ΜΠΑ; στο Google News
Χίλια μπράβο στην Εύα Ευσταθιάδου. Συμφωνώ μέχρι τελείας! Η ομοφοβία είναι η νόρμα. Κυρίως στα εφηβα αγόρια. Έχουν πολύ περισσότερο την ανάγκη να χωθούν μέσα στο “ανδρικό πρότυπο” που τους πασάρει η κοινωνία από παντού και μιλούν πολλές φορές με άσχημο και υποτιμητικό τρόπο. Έχω ακούσει ατάκες “δε γουστάρουμε π@@στηδες” , “να πεθάνουνε οι γκέι” κι άλλα τέτοια όμορφα. Αυτά τα ακούς γιατί ΚΑΝΕΙΣ δε μπήκε στη θέση να εξηγήσει σε ένα παιδί τι συμβαίνει. Όταν η κοινωνία είναι στη βάση της ομοφοβική δε μπορείς να έχεις απαίτηση οι έφηβοί της να είναι προοδευτικοί. Δουλειά μας είναι να τους ανοίγουμε… Διαβάστε περισσότερα »
Sally Spectra ♥️
Πόσο ωραία αντιμετώπιση!
Σοκαριστική η δήλωση του μαθητή αλλά δεν κρύβω ότι με σόκαρε λίγο και η τιμωρία της εκπαιδευτικού.
Κατά τα άλλα, πολύ ωραία η απάντηση της κ. Ευσταθιάδου. Συζήτηση με επιχειρήματα, ενσυναίσθηση και ενεργητική ακρόαση.
Αυτό το σχόλιο δεν ήταν απλά ομοφοβικο, περιείχε βία, ήταν τρομακτικό και ακραίο, γι αυτό νομίζω ότι κ η γράφουσα αντέδρασε θέτοντας ακόμα κ τιμωρία, που οπως λέτε έχει καταργηθεί. Νομίζω ένα τέτοιο σχόλιο σε παραλύει, όσο κ αν καταλαβαίνω ότι ο ρόλος της ως εκπαιδευτικού δεν είναι να παραλύει μπροστά σε τέτοια σχόλια. Θέλω να ελπίζω και να πιστεύω ότι τέτοια σχόλια δεν είναι καθημερινότητα μεταξύ εφήβων.
Πολλά παιδιά μιλούν με ακραίο τρόπο, χωρίς να πιστεύουν αυτό που λένε κατά βάθος. Θεωρώ ότι είναι λίγα τα παιδια που στο βλέμμα τους βλέπεις την πραγματική βία. Μπορεί σε κάποιον να του τη σπάει κάποιος συμμαθητής του και να λέει “πωωωω…θέλω να τον πατήσει τρένο” ή “ο καθηγητής μας έβαλε πολλά. Να πάθει καρκίνο”. Λένε ΠΟΛΛΑ. Και βαριά πράγματα. Κρίνεις από την όλη στάση του παιδιού αν αυτή είναι η πραγματική του άποψη ή αν απλώς θέλει να υπερβάλλει για να τραβήξει την προσοχή. Δύο λογακια να τους πεις μετά αρχίζει το “εεεε…καλά δεν εννοούσα να τον πατήσει πραγματικά… Διαβάστε περισσότερα »
Κι όμως γατί μου! Πέρα από την α’ γυμνασίου (ίσως και λίγο τη β’) που “δημοτικίζει” ακόμα γιατί είναι λίγο πιο μωρά και δεν έχω κοινούς κώδικες, με τους υπόλοιπους είναι απόλαυση το μάθημα.
Καταρχήν μόνο το γέλιο που ρίχνω κυρίως με το λύκειο δεν περιγράφεται. Ψυχοθεραπεία!
Ίσως είναι η σχέση που έχω εγώ με τα παιδιά, που είναι πολύ άμεση, και όντως νιώθω πολύ καλά μέσα στο επάγγελμα αυτό. Γούστα είναι αυτά! 😁
Που είσαι femme farfalle να έρθω να γίνω μαθήτρια σου;;;;;;;
Τα παιδιά που λένε αυτά που λένε χωρίς να τα πιστεύουν, είναι αυτά τα παιδιά που καταστρέφουν τις ζωές άλλων παιδιών , κάνοντας το περιβόητο μπούλινγκ. Ρόλος των αρμόδιων μεγάλων είναι, αν δεν μπορούν να τα συνετίσουν, τουλάχιστον να καταστείλουν αυτά τα φαινόμενα. και να προστατεύσουν τα άλλα τα παιδιά, που αυτοκτονούν, που τραυματίζονται ανεπανόρθωτα για μια ζωή, που χάνουν την παιδική τους ηλικία, εξ αιτίας αυτών των παιδιών που μιλάνε για δολοφονίες και για ξύλο, ενώ δεν τον εννοούν. Εγώ δεν το βλέπω τόσο συμπαθητικά ούτε μπορώ να φιλολογίσω γύρω από τα κίνητρα του τραμπούκου. Ίσως αν ήμουν εγκληματολόγος,… Διαβάστε περισσότερα »
Όχι αυτό που λένε δεν το εννοούν πάντα. Όχι όλοι τουλάχιστον. Υπάρχουν κι αυτοί που δε θα μιλήσουν ούτε καν φωναχτά, αυτοί που δεν είναι τραμπούκοι, αυτοί που έχουν το στυλ του “καλού παιδιού”, του “καλού μαθητή” από την “καθωσπρέπει οικογένεια” που πάει την Κυριακή στην εκκλησία και θα ανοίξουν μισή φορά το στόμα τους και θα πετάξουν φαρμάκι. Έχω ακούσει από καθωσπρέπει κορίτσι “μας έφεραν έναν καθηγητή που δεν είναι φυσιολογικός. Καταλαβαίνετε. πως τον επιτρέπουν να μας διδάσκει; “. Οποιοδήποτε συμμαθητής αυτού του κοριτσιού θα μπορούσε να είναι γκέι και ήδη να πάρει το μήνυμα από έναν νέο άνθρωπο… Διαβάστε περισσότερα »
Όταν μιλάμε για εγκληματική ενέργεια δεν σκεφτόμαστε αν το εννοούν. Θυμίζω και τονίζω ότι η εκφορά ρατσιστικού λόγου είναι πλέον θεσμοθετημένο έγκλημα. Όπου έγκλημα δεν είναι μόνο ο φόνος, είναι ό,τι εγκαλείται σύμφωνα με τον ποινικό νόμο. Αν έκλεβε, θα μιλούσαμε για το ότι δεν το εννοεί; Σε κάθε περίπτωση δεν μπορεί να ρίχνεις ζαριά και να περιμένεις τι εννοεί και τι όχι ο καθένας. Αυτός είναι 17 δηλαδή άνετα τιμωρείται σύμφωνα με το νόμο. Μια χαρά ξέρει τι λέει
Αν και κάνω θετικά μαθήματα, εφαρμόζω εδώ και κάποιον καιρό το εξής.
Όταν στέλνω το υλικό του μαθήματος, στέλνω ένα ένθετο με αφορμή την παγκόσμια ημέρα που έχουμε εκείνη τη στιγμή, κάτι “ΣΑΝ ΣΗΜΕΡΑ”.
π.χ. 25/11 – εξάλειψη της βίας κατά των γυναικών. Και παραθέτω κάποια λινκ και εικόνες τύπου διαγράμματα/pie chart κλπ. Νομίζω βοηθάει πολύ και δίνει πολλά ερεθίσματα για συζήτηση.
Συγγνώμη ρε παιδιά, ακούγεται κάτι τέτοιο μέσα σε μια τάξη. Είναι η νόρμα οκ. Με το να μην ειπωθεί τίποτα εκείνη τη στιγμη και να τον πάρει παράμερα μετά ή να περιμένει την ενότητα του ρατσισμού, δεν επιβεβαιώνει τη νόρμα; Ένα γκεϊ παιδί της τάξης δε θα ένιωθε απειλή ακούγοντας ένα τέτοιο σχόλιο και τον δάσκαλο να κάνει τουμπεκί? Οκ δε ξέρω αν η τιμωρία αποδίδει όπως την έβαλε, αλλά όχι κ να μη πει τίποτα στην τάξη.
Καλέ δεν είπε κανένας να περάσει έτσι το σχόλιο χωρίς να ειπωθεί τίποτα. Απλά μπορεί να πει 2-3 πραγματακια μέσα στην τάξη και μετά αν είναι και φιλόλογος και κάνει κι έκθεση, ο,τι καλύτερο! Η κολλητή μου αυτό το κάνει πολλές φορές. Από μια έντονη συζήτηση που μπορεί να έχουν σε ένα τμήμα, να πάρει αφορμή και να πει : τέλεια. Μου δώσατε πάσα .Την άλλη φορά στην έκθεση θα κάνουμε θέμα για τα social media ή για το ρατσισμό ή για διάφορα κοινωνικά θέματα.
Η τιμωρία δε θα αποδώσει τίποτα. Απολύτως. Ίσα ίσα θα εντείνει τον αρνητισμο του άλλου.
@mitsi μου καλή ❤️
Αυτό μου φαίνεται κ μένα το σωστο, ότι πρέπει να κάνεις άμεσα σαφες το λάθος μπροστά σε όλους στην τάξη. Και από κει και έπειτα οι εκπεδευτικοι γνωρίζετε πως προσεγγίζεται ένα παιδί και τι πρέπει να κάνετε. Από την απάντηση της κ Ευσταθιάδου δεν καταλαβαίνω να εννοεί ότι, πέραν της προσωπικής νουθεσίας, υπάρχει κ άμεση αντίδραση.
Αδυνατώ να καταλάβω πώς θα μπορούσε να βοηθήσει η γραπτή τιμωρία. Αν είχε κάνει λάθος σε χρονική αντικατάσταση να πω θα βοηθούσε η επανάληψη (ίσως;), αλλά σε τέτοιο θέμα;
Θα έλεγα να ρωτάτε. Αν δεν μπορείτε να σκεφτείτε τι να ρωτήσετε ξεκινήστε με “γιατί;”.
Επίσης σε αντίστοιχα επαγγέλματα (και όχι μόνο, γενικά, όποιοι και να είμαστε) είναι απαραίτητο όχι μόνο να ξέρουμε ότι είναι λάθος να λέγονται αυτά, αλλά γιατί. Ωστε να μπορούμε να το εξηγήσουμε στον 17/18χρονο. Δεν ειναι παιδί πια.
Μου κάνει παρα πολύ μεγάλη εντύπωση ότι στα σχόλια και στην απάντηση η επίθεση γίνεται προς τη γράφουσα. Δεν μιλάμε πλέον για παιδί. 17 χρόνων δεν είναι παιδί, έχει διαμορφώσει απόψεις πια. Όντας ο ίδιος εκπαιδευτικος και κανοντας και αντίστοιχα μαθήματα προετοιμασιας οπως η γράφουσα έχω μια άποψη από παιδιά, και ναι συμφωνώ ότι δεν ήταν και η σωστότερη η αντιδραση της γραφουσας, αλλά σιγά που είναι και απαράδεκτη. Ο λόγος όμως που πιστεύω ότι δεν ήταν καλή δεν είναι επειδή ήταν αυστηρή αλλά επειδή δίνει πάτημα εναντίων της γραφουσας. Αν ήταν σ εμένα το παιδί αυτό δεν θα το… Διαβάστε περισσότερα »
Συμφωνώ απόλυτα! Είμαι σε τάξεις 16 χρόνια, όλες τις ηλικίες και δεν μου έτυχε κάτι ακραίο εκτός από μια φορά στην Αγγλία, σε καλοκαιρινό, που τα πελατάκια σκάνε 1000ρικα για 5 μέρες. Εκεί λοιπόν στο induction, αφού το κάνουν λεπτομερέστατο, και από την site manager, λεσβία αρραβωνιασμένη, έρχεται η κουβέντα σ αυτό. Και έρχεται και η οδηγία. ‘The UK is a liberal country, opinions as such are not tolerated in the classroom as they cultivate violence , and are also punished by law’ Την αγάπησα εκείνη την στιγμή-κ κυριολεκτικά- και ναι ένα παιδί από την Κίνα, έφηβος, έκανε ένα τέτοιο… Διαβάστε περισσότερα »
Το “γράψε 100 φορές αυτό” με πήγε σε άλλη δεκαετία (σε εκεινη που ειχα γραψει κι εγω σαν τιμωρία φορές τον κανονα για τις συζυγίες των ρηματων που ούτε καν θυμάμαι τι είναι πλεον). Ωστόσο, αν και απαγορεύεται η τιμωρία επειδη σε πολλά στην εκπαίδευση ισχύει το “άλλαξε ο Μανωλιός κι έβαλε τα ρούχα του αλλιώς” πλεον έχουμε τις “συνέπειες”. Μια ” συνέπεια” λοιπον που θα μπορούσες να του βάλεις θα ήταν να του δώσεις να διαβάσει αποσπάσματα με βασικά ανθρώπινα δικαιώματα τα οποια έχουν κατοχυρωθεί συνταγματικά και αποσπάσματα που καταδικάζουν τη βία. Και στη συνέχεια να τα συζητήσει, να… Διαβάστε περισσότερα »
Εμένα μου φαίνεται troll η ερώτηση λόγω της τιμωρίας που αναφέρεται.
Ας ελπίσουμε πως είναι troll γιατί δε μπορώ να διανοηθώ πώς μια εκπαιδευτικός θεώρησε καλη ιδέα να βάλει ως τιμωρία σε παιδί ηλικίας πανελληνίων (ή βασικά σε οποιαδήποτε ηλικία μετά την τεταρτη δημοτικού) να γράψει 100 φορές μια φράση. Την επόμενη φορά να του πει να πάει να κάτσει και όρθιος στη γωνία.
Μα πραγματικα, γυρισα να ξανατσεκαρω την ηλικια του παιδιου. Αυτη την τιμωρια μας την βαζανε στο δημοτικο.. Αν ενα παιδι ειναι 17-18 χρονων πιο γονιμο θα ητανε να ανοιξει μια συζητηση μεσα στην ταξη με αφορμη το σχολιο για να σκεφτουνε λιγο τα παιδια επανω στο θεμα.
Ατοπη και απαραδεκτη η συμπεριφορα της γραφουσας. Μια τιμωρια και δεν επιτρεπεται πλεον και δεν θα εχει κανενα αποτελεσμα, οπως λεει και η απαντηση. Εξαιρετικη η τοποθετηση της κ.Ευσταθιαδου, μακαρι να ηταν περισσοτεροι καθηγητες σαν εσας και οχι οπως η γραφουσα, οπως ειναι οι περισσοτεροι δυστυχως. Η απαντηση, απλη κατανοητη, εμπνεει. Πολλα μπραβο.
Ειλικρινά δεν καταλαβαίνω σε ποιο σύμπαν είναι δυνατόν ένας καθηγητής φροντιστηρίου να επιβάλει γραπτή τιμωρία, στην εποχή μας, και να μην ανοίξει ρουθούνι! Εδώ, λίγο να στραβοκοιτάξεις μαθητή σε απολύουν επιτόπου γιατί ο μαθητής είναι και πελάτης. Ή, πολύ απλά, το παιδί αλλάζει φροντιστήριο και τέλος. (Κι αν είσαι καθηγητής σχολείου, σου κάνουν αναφορά και τρέχεις και δε φτάνεις!) Φοβάμαι πως το τρολ ξαναχτύπησε. Είναι αυτός γραπτός λόγος εκπαιδευτικού, κατ’ αρχάς; Στίξη ό,τι να ‘ναι, προτάσεις χωρίς ρήματα, οι μισοί τόνοι λείπουν… ΜΕ ΤΙΠΟΤΑ.
Μα πραγματικά, είναι δυνατόν να γράφει εκπαιδευτικός έτσι; Με τόσα λάθη ορθογραφικά, γραμματικά και αυτή τη στίξη που σκοτώνει από μακριά;
Σε μερικά χρόνια, με τις βάσεις των καθηγητικών σχολών στο 9, θα το δούμε και αυτό, αλλά καθηγητής άνω των 30 ετών ποτέ δε θα έγραφε τόσο χάλια, καμίας ειδικότητας. Όσο για την ιδέα να βάλει κανείς γραπτή τιμωρία σε 17χρονο… Μόνο καθηγητής/τρια άνω των 55 (οι νεότεροι δεν προλάβαμε καν τη γραπτή τιμωρία σε γυμνάσιο και λύκειο) και μόνο αν ήταν δικό του το φροντιστήριο, και πάλι αν… Αλλά ένας καθηγητής άνω των 55 θα ήξερε να γράψει ελληνικά. Κι αν χρησιμοποιούσε τόσο απαρχαιωμένες πειθαρχικές μεθόδους, μάλλον θα είχε και ο ίδιος/α ομοφοβικές αντιλήψεις και δεν θα διαφωνούσε με… Διαβάστε περισσότερα »
Παιδιααααα…ναι! Βεβαίως και είναι πιθανόν εκπαιδευτικος να γράφει έτσι. Ξέρω φιλολόγους που γράφουν με μολύβι και χαρτί κανονικότατα κι όταν πιάνουν πληκτρολόγιο ούτε στίξη, ούτε τόνοι ούτε τίποτα.
Για να μην αναφερθώ στους ανορθογραφους εκπαιδευτικούς. Και δε μιλώ για τις θετικές επιστήμες δυστυχώς. Αν και η γλώσσα μας είναι μια. Είτε είμαστε των θεωρητικών είτε των θετικών επιστημών.
Κι εγώ το έχω δει αυτό που λες, αλλά εδώ δεν λείπει απλώς η στίξη και οι τόνοι. Η όλη διατύπωση είναι ύποπτα άνω κάτω, και η απιθανότητα της γραπτής τιμωρίας κάνει μπαμ.
Το σκέφτηκα κι αυτό το ενδεχόμενο, να μην είναι εξοικειωμένη με το να γράφει σε υπολογιστή ή κινητό, αλλά το να βάζεις τελεία, μετά να μην αφήνεις κενό και να συνεχίζεις με μικρό ή το να χρησιμοποιείς τα κόμματα με ,αυτόν ,τον ,τρόπο (με κενό από την προηγούμενη και κολλητά στην επόμενη λέξη) νομίζω θέλει προσπάθεια. Ειδικά στα κινητά διορθώνεται αυτόματα. Τείνω κι εγώ να πιστέψω ότι δεν πρόκειται για εκπαιδευτικό και σε καμία περίπτωση για φιλόλογο. Ακόμη κι αν δεν ήξερε πώς να χειριστεί τη στίξη και τους τόνους σε ένα πληκτρολόγιο, θα ήξερε πού μπαίνει το τελικό “ν”… Διαβάστε περισσότερα »
*συνέχεια του σχολίου που κόπηκε 🙂
…την πιο πολλή δουλειά θα την έχουμε όταν διορθώνουμε κείμενα καθηγητών και δικηγόρων. Σκεφτόμουν ότι είναι υπερβολικός, αλλά διαβάζοντας αυτό που γράφεις για ανορθόγραφους εκπαιδευτικούς αναρωτιέμαι τι μπορεί όντως να είχε δει για να φτάσει να το λέει αυτό.
Πάντως θα επιμείνω πως το θέμα εδώ δεν είναι το γλωσσικό επίπεδο των εκπαιδευτικών, αλλά αν η ιστορία είναι κατασκευασμένη ή όχι. Εγώ πιστεύω πως είναι, και εξήγησα ήδη γιατί: γιατί θεωρώ εξαιρετικά απίθανο καθηγητής και δη φροντιστηρίου να βάλει τέτοιου τύπου τιμωρία σε μαθητή και να μη βρει τον μπελά του από τους γονείς και τη διεύθυνση – από προειδοποίηση μέχρι αναφορά ή ίσως και απόλυση. Για την ακρίβεια, αμφιβάλλω αν οι καθηγητές φροντιστηρίου έχουν το δικαίωμα να επιβάλουν οποιαδήποτε τιμωρία – το μόνο που ίσως μπορούν να κάνουν είναι να παραπέμψουν τον μαθητή στη διεύθυνση ν’ αποφασίσει αυτή… Διαβάστε περισσότερα »
Demetra, δεν έχω διορθώσει κείμενα δικηγόρων, αλλά οι εκπαιδευτικοί είναι όντως δύσκολοι συνεργάτες γιατί θεωρούν τους εαυτούς τους γνώστες και αμφισβητούν συνέχεια τους διορθωτές. Επίσης επιμένουν στα λάθη και τα κολλήματά τους (π.χ. να γράφουν “ως επί τω πλείστων” ή “του επικεφαλούς”) και να μη σε αφήνουν να το αλλάξεις. Όμως οι κοτσάνες των εκπαιδευτικών είναι άλλου στυλ, όπως ας πούμε ελληνικούρες στην προσπάθεια να το παίξουν διανοούμενοι. Δεν γράφουν σαν παιδάκια που τσατάρουν για γκομενικά, όπως βλέπουμε εδώ. Τέλος πάντων, δεν μπορώ να αποδείξω πως είναι τρολ, απλές ενδείξεις επισημαίνω, οπότε ας το αφήσουμε αυτό. Πάντως προσωπικά, τα χειρότερα… Διαβάστε περισσότερα »