Αγαπητή «Α, μπα»: Εγώ στην ηλικία του είχα στόχους

Τσάμπα πληρώνουμε ιδιαίτερα

Αμπα καλησπέρα. Εγώ κι ο άντρας μου είμαστε γύρω στα 40 κι έχουμε τρία παιδιά, ενα γιο στο γυμνάσιο και δύο μικρότερα στις πρώτες τάξεις του δημοτικού. Τόσο εγώ όσο και ο άντρας μου ήμασταν στην κλασική κατηγορία παιδιών που ήταν αριστούχοι από το δημοτικό μέχρι το λύκειο, χωρίς κάποια ιδιαίτερη πίεση απο το οικογενειακό περιβάλλον, και εν τέλει περάσαμε και σε υψηλόβαθμες σχολές. Δεν είμαστε γονείς βαθμοθήρες ούτε τίποτα μανιακοί με το διάβασμα. Αλλά ρε συ Αμπα, με το μεγάλο μας παιδί που είναι τρίτη γυμνασίου τα χουμε δει όλα. Εχω βαρεθεί να ακούω από καθηγητές ότι πηγαίνει αδιάβαστος.Στα διαγωνίσματα είναι σχεδόν πάντα κάτω απο τη βάση και ο μέσος όρος του κυμαίνεται πάντα στο 12-13. Κάνει ιδιαίτερα απο πέρσι στα βασικά μαθήματα αλλά τσάμπα πληρώνουμε γιατί ακούω και απο αυτούς τους καθηγητές το ίδιο “είναι πανέξυπνος αλλά δεν προσπαθεί καθόλου “. Εχουμε συζητήσει το ζήτημα επανειλημμένα, αλλά δεν είναι οτι φαίνεται να έχει κλίση κάπου αλλού όπως στον αθλητισμό, στη μουσική ή στη ζωγραφική πχ. Μήπως πρέπει να εγκαταλείψουμε την προσπάθεια και να τον αφήσουμε να πορευτεί όπως νομίζει? Οι δικοί μου γονείς έπαψαν να ασχολούνται με το δικό μου διάβασμα απο τις πρώτες τάξεις του δημοτικού, ήμουν εγώ υπεύθυνη για το πως θα πορευθω στο σχολείο και στην ηλικία του γιου μου ήδη είχα αρκετά ξεκάθαρους στόχους. Να πω εδώ οτι έχουμε ελέγξει και την πιθανότητα ύπαρξης κάποιας μαθησιακής δυσκολίας, αλλά δεν υπήρχε κάτι.
-Προβληματισμένη

 
Για αυτή την ερώτηση ζήτησα την βοήθεια της Εύας Ευσταθιάδου, φιλόλογου, διότι κατά τη γνώμη μου η προβληματισμένη πρέπει να μάθει τι σημαίνει το «είναι πανέξυπνος αλλά δεν προσπαθεί καθόλου» όταν λέγεται από εκπαιδευτικό (ή και από γονιό). Η Εύα γράφει σχετικά:
 
«Μια από τις φρασεις που θα έπρεπε σταματήσουν να λέγονται από γονιό ή δάσκαλο αναφορικά με τις επιδόσεις είναι το “‘έξυπνο παιδί αλλά δεν προσπαθεί”. Είναι μια φράση που χρησιμοποιείται συχνότατα και θεωρείται ως περίπου κομπλιμέντο αλλά ουσιαστικά είναι μια τακτική αποφυγής. Οι γονείς συνήθως δίνουν μεγάλη σημασία στις επιδόσεις του παιδιού και πραγματικά θέλουν να παίρνει καλούς βαθμούς. Πολλά παιδιά όμως είτε δεν θέλουν, είτε δεν μπορούν να πετύχουν υψηλές επιδόσεις και τότε αρχίζει το δυσκολο. Αν ο δάσκαλος πρέπει να δώσει μια εξήγηση της κακής επίδοσης, πρέπει να ξέρει ή να υποθέτει τα αίτια. Θέλει να τα διερευνήσει; Μπορεί να τα εντοπίσει; Θέλει να ασχοληθεί; Αν η απάντηση στα παραπάνω είναι όχι, η φραση “εξυπνος αλλά δεν προσπαθεί” τον βγάζει λάδι. Δεν φταίει αυτός που δεν κατάλαβε τα αίτια της αποτυχίας ή που δεν μπορεί να βοηθήσει ουσιαστικά το παιδί.
Φταίει το παιδί που δεν προσπαθεί αρκετά. Φυσικά, έτσι όπως είναι η κατάσταση στο μέσο σχολείο, είναι πολύ δύσκολο να βοηθήσεις ένα παιδί με δυσκολίες, αλλά αυτό είναι άλλη συζήτηση. Αν η φράση λέγεται από γονιό, πολύ συχνά είναι μια δικαιολογία προς τους άλλους αλλά και τον ίδιο τον εαυτό τους. Δεν φταίνε αυτοί, έκαναν ό,τι καλύτερο μπορούσαν απλά το παιδί δεν θέλει. Αν ήθελε όμως, νοητικά είναι απολύτως ικανο για την επιτυχια. Δεν είναι χαζό, απλά τεμπελάκος. Μα, η επιτυχία στις σχολικές επιδόσεις και στην ζωή γενικότερα δεν είναι μόνο απόρροια των νοητικων ικανοτήτων. Η καλή επίδοση απαιτεί πειθαρχία, στοχοπροσήλωση, αγωνιστικότητα, επιμονή, επιμονή, υποστηρικτικό περιβάλλον, ευκαιρίες, καλό εκπαιδευτικό σύστημα αλλά πάνω από όλα κίνητρο. Ουσιαστικα, αυτή η φράση είναι μια συχνά ασυνείδητη προσπάθεια να αποποιηθούν οι ενηλικες τις ευθύνες και να μεταβιβάσουν το πρόβλημα στο παιδί, το οποίο πολύ συντομα καταλαβαίνει την ταμπέλα που του έχει δοθεί και την εκπληρώνει συνειδητά ή ασυνείδητα. Αυτοεκπληρούμενη προφητεία ή αλλιώς φαύλος κύκλος που εν τέλει επιβαρύνει μόνο το παιδί. Φυσικά, το ίδιο ισχύει και για τους καλούς μαθητές που αντιμετωπίζονται ως Αινστάιν μόνο και μόνο επειδή παιρνουν καλους βαθμούς.»

Ακολουθήστε την Α,ΜΠΑ; στο Google News

in

Αξιολογήστε το άρθρο

60 points
Upvote Downvote

105
ΣΧΟΛΙΑΣΤΕ

Παρακαλούμε Συνδεθείτε για να σχολιάσετε
53 Θέματα σχολίων
52 Απαντήσεις θεμάτων
3 Ακόλουθοι
 
Με τις περισσότερες αντιδράσεις
Δημοφιλέστερο θέμα σχολίου
66 Συντάκτες σχολίων
Εύα ΕυσταθιάδουαλουμινατηCocopopRavenheartginouki Πρόσφατοι συντάκτες σχολίων
  Εγγραφείτε  
νεότερα παλαιότερα δημοφιλέστερα
Ειδοποίηση για
Κατερινιώ
Μέλος
Χρόνια συμμετοχής
Εθισμένος στα Lenoji
Ενθουσιώδης

Ισως και να μην μπορεί να υπάρξει ουσιαστική απάντηση στην ερώτηση που έθεσε η μητέρα, αλλά η γυναίκα δεν ρώτησε αυτό που της απαντήθηκε…

Μέλος
Εθισμένος στα Lenoji
Up/Down Voter
Χρόνια συμμετοχής
Ειδικός

Η μητέρα ρώτησε “να αφήσω το παιδί μου στην τύχη του, όπως εμένα με άφησαν να γίνω υπεύθυνη μαθήτρια από τις αρχές του δημοτικού, ενώ ο δικός μας μου βγάζει το λάδι + μας λένε αυτή την γκράντε κοινοτυπία, να κρυφτώ πίσω από αυτή” και η φιλόλογος απάντησε: “βλέπετε το θέμα επιφανειακά, τόσο εσείς όσο και οι δάσκαλοι δεν ενδιαφέρεστε να μάθετε/κατανοήσετε ΓΙΑΤΙ το παιδί δε προσπαθεί και χρησιμοποίεται μια χιλιοειπωμένη μπούρδα σα δικαιολογία”. Περισσότερο to the point, δε θα μπορούσε να είναι η απάντηση.

moana
Μέλος
Χρόνια συμμετοχής
Συμμετέχων

Κι όμως, απαντήθηκε ακριβώς:
Ερ.: Μήπως πρέπει να εγκαταλείψουμε την προσπάθεια και να τον αφήσουμε να πορευτεί όπως νομίζει?
Απ.: Μην αποποιηθειτε την ευθύνη και μη μεταβιβάσετε το πρόβλημα στο παιδί, όπως κάνουν συχνά οι ενήλικες, και όπως κάνουν και οι δάσκαλοι αυτού του παιδιού όταν λένε είναι έξυπνο αλλά δε διαβάζει.

Lou
Μέλος
Εθισμένος στα Lenoji
Χρόνια συμμετοχής
Ειδικός

Η απάντηση είναι “αναζητήστε την αιτία της συμπεριφοράς του παιδιου”.

Anna
Μέλος
Χρόνια συμμετοχής
Up/Down Voter
Εθισμένος στα Lenoji
Μέντορας

Διαβάσαμε ένα κείμενο για ένα μαθητή λυκείου και το μόνο που μάθαμε γι αυτόν είναι ότι δεν είναι καλός μαθητής και δεν έχει κάποιο ταλέντο.
Είναι πανέξυπνος, αλλά δεν διαβάζει.
Οκ.

Αν συνεχίσει να παίρνει 12-13 και δεν γίνει βιρτουόζος στο βιολί, θα είναι κάποιος; Ποιός θα είναι; Πολύ με στεναχωρούν τέτοιες ερωτήσεις. Χρειάζεται περισσότερα επίθετα για να περιγράψεις έναν νέο άνθρωπο, πολλά περισσότερα.

Κόκκινο κρασί
Μέλος
Χρόνια συμμετοχής
Συμμετέχων

Κατ αρχάς, το ότι δεν είναι καλός μαθητής δεν σημαινει ότι δεν είναι έξυπνος ή αξιόλογος άνθρωπος. Μπορεί να μη του αρέσει το σχολείο, δεν θα είχε και άδικο, έτσι όπως είναι το σχολείο. Μπορεί να μην έχει βρει αυτό που τον ενδιαφέρει.
Ναι, τζάμπα τα πληρώνετε τα φροντιστήρια. Αφήστε τον λίγο να ηρεμήσει. Και ίσως βρει τον χρόνο να ανακαλύψει τι του αρεσει. Το πιο σημαντικό είναι να είναι υγιής και ισορροπημένος ανθρωπος. Όχι οι βαθμοί.

Μαύρος Γάτος
Μέλος
Χρόνια συμμετοχής
Advocate

“Το πιο σημαντικό είναι να είναι υγιής και ισορροπημένος ανθρωπος. Όχι οι βαθμοί.” Πολύ σωστά! Παρεμπιπτόντως, καλό είναι να αποκτήσει και από το σχολείο ένα μίνιμουμ επίπεδο σε ζητήματα γλώσσας, γραφής, κατανόησης κειμένου, στοιχειώδους μαθηματικής και επιστημονικής σκέψης και γενικής κουλτούρας, τα οποία, αφενός θα του επιτρέψουν να εργαστεί σε διάφορες δουλειές ή να “φορτσάρει” αργότερα όταν αποφασίσει ότι κάτι τον ενδιαφέρει πραγματικά και, αφετέρου, θα συμβάλλουν στο να μην αποκλειστεί από συναναστροφές με ενδιαφέροντες ανθρώπους.

Κόκκινο κρασί
Μέλος
Χρόνια συμμετοχής
Συμμετέχων

Υπάρχουν κάτι καταπληκτικα βίντεο στο youtube όπου βγαίνουν και ρωτανε κόσμο που εχει τελειώσει σχολείο, πανεπιστήμιο κλπ, διάφορες ερωτήσεις Δημοτικού. Σχεδόν κανένας δεν ξέρει πόσες μοίρες έχει ένα τρίγωνο, πού είναι η Ελλάδα ή η Αυστραλία στο χάρτη, πώς γράφονται λέξεις τύπου “συλλυπητήρια” , πότε έγινε ο πρώτος παγκόσμιος πόλεμος και πολλά άλλα. Μερικοί από αυτούς είχαν και υψηλούς βαθμούς στο σχολείο,όπως λένε.
Το ότι έχεις τελείωσει με καλό βαθμό το λύκειο, δε λέει τίποτα.

Nomila
Μέλος
Χρόνια συμμετοχής
Συμμετέχων

Αγαπητή γράφουσα, καταλαβαίνω την αγωνία σου, αλλά μήπως δεν είναι και τόσο φυσιολογικό να περιμένεις από ένα παιδί 14 ετών να έχει “ξεκάθαρους στοχους”; Έχεις άραγε σκεφτεί ότι όλη αυτή η σύγκριση “εγώ στην ηλικία σου…” τον έχει κουράσει ή του δημιουργεί τεράστια πίεση με αποτέλεσμα να αδιαφορεί για τις σχολικές επιδόσεις του; Στην τελική μπορεί να μην του αρέσει καθόλου το σχολείο, δεν ειναι κάτι το φοβερό. Δεν είναι δείγμα ούτε αποτυχίας ουτε υψηλής νοημοσύνης οι καλές σχολικές επιδόσεις.

Nomila
Μέλος
Χρόνια συμμετοχής
Συμμετέχων

Δεν είναι δείγμα ούτε *επιτυχίας*

Lou
Μέλος
Εθισμένος στα Lenoji
Χρόνια συμμετοχής
Ειδικός

Απλά οι χαμηλές σχολικές επιδόσεις περιορίζουν τις επιλογές.

Alethiometer
Μέλος
Χρόνια συμμετοχής
Ειδικός

Και μάλιστα πολύ. Δεν έχει σημασία αν αυτό είναι σωστό ή όχι, σημασία έχει ότι είναι γεγονός.

Lou
Μέλος
Εθισμένος στα Lenoji
Χρόνια συμμετοχής
Ειδικός

Δεν θα μπορούσε να είναι και διαφορετικά όμως..

Marialadelbarrio
Μέλος
Εθισμένος στα Lenoji
Χρόνια συμμετοχής
Up/Down Voter
Συνεργάτης

Όχι στο Γυμνάσιο.

Lou
Μέλος
Εθισμένος στα Lenoji
Χρόνια συμμετοχής
Ειδικός

Και στο Γυμνάσιο.

Marialadelbarrio
Μέλος
Εθισμένος στα Lenoji
Χρόνια συμμετοχής
Up/Down Voter
Συνεργάτης

Μπορείς μήπως να το εξηγήσεις περισσότερο; Νομίζω πως στο Γυμνάσιο δε δίνονται σχεδόν καθόλου επιλογές έτσι κι αλλιώς.

Kira K.
Μέλος
Χρόνια συμμετοχής
Up/Down Voter
Ενθουσιώδης

Τα παιδιά δεν πάνε στο λύκειο σαν να έπεσαν από το διάστημα. Έχουν βαθμούς και κυρίως φήμη. Π.χ. την φήμη αυτού που προσπαθεί, παρά το ότι είναι έξυπνος. Η προκατάληψη είναι πολύ δύσκολο να καταπολεμηθεί και αυτό το ξέρουν όλες οι μαμάδες που βάζουν τα παιδιά σε ειδικά προγράμματα από το προνήπιο. (Βλέπεις λέω “οι μαμάδες” γιατί δεν είμαι σίγουρη ποιός είναι ο ρόλος του μπαμπά). Έτσι λοιπόν (κυρίως από την οικογένεια από ότι φαίνεται) δίνονται πάρα πολλές επιλογές και στο γυμνάσιο και πολύ πολύ νωρίτερα. Δεν είναι τυχαία η “επιτυχία” στους βαθμούς αργότερα. Και, αν είναι τυχαία, μπορεί να… Διαβάστε περισσότερα »

Φούστα Κλαρωτή
Μέλος
Εθισμένος στα Lenoji
Up/Down Voter
Χρόνια συμμετοχής
Δημιουργός Κειμένων
Μέντορας

Να πω την αλήθεια, δεν έχω απάντηση, αλλά είναι κάτι που σκέφτομαι τελευταία μιας και η κόρη μου πρόκειται να ξεκινήσει δημοτικό. Τι γίνεται στην περίπτωση που δε διαβάζει, που βαριέται, που δεν έχει καλές επιδόσεις; Και έξτρα μπλοκάρισμα τρώω (όπως κι εσείς υποψιάζομαι) με την άγραφη εντολή να γίνει το παιδί καθ’ εικόνα και καθ’ ομοίωσή μας, δηλαδή αριστούχο αλλά και ανεξάρτητο. Το δουλεύω όμως αυτό πάρα πολύ μέσα μου. Τέλος πάντων, τείνω να καταλήξω ότι ακόμα και να μην έχει καλούς βαθμούς θα ήθελα να της τονίσω να προσπαθεί να είναι εντάξει στις υποχρεώσεις της, να κάνει μια… Διαβάστε περισσότερα »

Κασσιόπη
Μέλος
Χρόνια συμμετοχής
Συμμετέχων

Να είσαι δίπλα της συνοδοιπόρος στη πορεία της και να ακούς τις επιθυμίες της. Να συζητάτε. Να μπορεί το παιδί να σου ανοίξει τη καρδούλα του χωρίς να φοβάται ότι θα το κρίνεις. Ακόμα και τα παιδιά που βαριούνται το κάνουν για κάποιο λόγο. Κάτι δεν τα γεμίζει. Το μαγικό κλειδί είναι η επικοινωνία και φυσικά η απαλλαγή (όπως πολύ σωστά είπες) από το σύνδρομο καθ’ εικόνας και καθ’ ομοίωσης που δυστυχώς έχουν πολλοί γονείς και το μόνο που κάνουν είναι τα παιδιά τους δυστυχισμένα.

Lou
Μέλος
Εθισμένος στα Lenoji
Χρόνια συμμετοχής
Ειδικός

Ένα από τα πράγματα που πρέπει να μάθουν τα παιδιά είναι ότι καμία φορά βαριόμαστε. Η διαχειριση της πλήξης είναι και αυτή σημαντική.

Little Wolf
Μέλος
Χρόνια συμμετοχής
Εθισμένος στα Lenoji
Up/Down Voter
Ενθουσιώδης

Φούστα νομίζω ότι είσαι πολύ καλή μαμά. Μακάρι να το έβλεπαν περισσότεροι γονείς έτσι.

the_duck
Επισκέπτης
Συμμετέχων
the_duck

Πολύ σωστή η εκπαιδευτικος. Εγώ να πω ότι θλιβομαι που σας απασχολούν οι επιδόσεις όσον αφορά τους βαθμούς. Αλλά πράγματα θα έπρεπε να σας απασχουν για το παιδί σας. Και όλοι έχουμε μια κλήση. Ακόμα και αν αυτό είναι να παίζει πχ βίντεο παιχνίδια, υπάρχει τρόπος να το εκμεταλλευτει ακόμα και οικονομικά. Από το να ανοίξει κατάστημα τύπου arcade, από το να παίζει παιχνίδια για να τα τεστάρει και να πληρώνεται, μέχρι να φτιάχνει ο ίδιος παιχνίδια. Στο κράτος με το καλύτερο εκπαιδευτικο σύστημα του κόσμου δεν υπάρχουν βαθμοί. Εσείς γιατί ακόμα ασχολείστε, δε ξέρω. Μάλλον σας κάνει να νοιωθετε… Διαβάστε περισσότερα »

Angry Angie
Επισκέπτης
Συμμετέχων
Angry Angie

Πραγματικά, μας έπρηζαν γονείς και καθηγητές να περάσουμε σε σχολές από 18000 μόρια και ανω και οι μισοί απόφοιτοι είναι άνεργοι και οι άλλοι μισοί σερβιτόροι.

δήθεν
Μέλος
Εθισμένος στα Lenoji
Up/Down Voter
Χρόνια συμμετοχής
Ειδικός

the_duck δεν είμαι πολύ σίγουρη ότι έχουμε όλοι μια κλήση σε κάτι, ούτε ότι αν έχουμε πρέπει να την εκμεταλλευτούμε οικονομικά/επαγγελματικά. Ούτε απέκτησαν μονάδες εκτροφής ψαριών όσοι πήγαν ιχθυοκαλλιέργειες (ελάχιστοι το έκαναν), όπως δεν έγιναν μεγαλοεργολαβοι όσοι τελείωσαν πολιτικοί μηχανικοί κοκ. Γενικά οι περισσότεροι άνθρωποι δεν έχουν κλήση σε κάτι είναι κάπως μέτριοι, και έχουν μια ποικιλία πραγμάτων που τους αρέσουν κάπως ή είναι κάπως καλοί σε αυτά. Δε τα κάνουν όλοι επάγγελμα, πολύς κόσμος κάνει κάποια δουλειά για λόγους επιβίωσης και πάλι καλά γιατί αν ψαχνε όλοι να βιοποριστουμε από την “κλήση” μας δεν ξέρω πως θα λειτουργούσε η… Διαβάστε περισσότερα »

intravenous coffee
Μέλος
Χρόνια συμμετοχής
Συμμετέχων

Κι όμως, για μένα κλίση μπορεί να είναι και ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό σου ή η ιδιοσυγκρασία σου. Και αυτά έχουν τεράστια σημασία στις δουλειές. Πρέπει οι εκπαιδευτικοί και οι γονείς να εντοπίζουν και να ενισχύουν θετικά αυτά τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των παιδιών τους ότι και να ‘ναι, ακόμα και αν είναι η οργάνωση και η ψυχραιμία που χρειάζεσαι για να γίνεις διοικητικός υπάλληλος π.χ. Και να τους δείξουμε επιτέλους πως σημασία έχει μακροχρόνια να περνάνε καλά με αυτό που επέλεξαν, να ανθίζουν μέσα σε αυτό, να εκμεταλλεύονται τα πιο δυνατά τους χαρακτηριστικά και να αισθάνονται πως ανήκουν εκεί που είναι,… Διαβάστε περισσότερα »

miakotara
Μέλος
Χρόνια συμμετοχής
Up/Down Voter
Advocate

Ως παιδί που μεγάλωσα στην επαρχία ξέρω πολύ καλά ότι τα περισσότερα παιδιά διάβαζαν για οποιονδήποτε άλλον, εκτός από τον εαυτό τους. Διάβαζες για να μην ντροπιάσεις τους γονείς σου. Αν τα πήγαινες καλά, έπρεπε να βάλεις ιατρική, νομική και πολυτεχνεία. Οι υπόλοιποι, ήταν απλά αυτοί που πέρασαν σε μια σχολή. Όταν έβγαιναν τα αποτελέσματα των πανελληνίων μαζεύονταν οι θειές της γειτονιάς και ήξεραν χωρίς λόγο “τίνος” ο γιος και η κόρη τα πήγε καλά και ποιός πάτωσε. Εγώ ως άριστη μαθήτρια, δεν είχα καθόλου πιεστικούς γονείς, ένιωθα όμως την πίεση της κοινωνίας. Έπρεπε να τα πάω τέλεια. Δε θα… Διαβάστε περισσότερα »

AllesGoed
Μέλος
Χρόνια συμμετοχής
Ενθουσιώδης

Θεσσαλία; αν και η αλήθεια είναι ότι η αθάνατη Ελληνική επαρχία είναι παντού.

miakotara
Μέλος
Χρόνια συμμετοχής
Up/Down Voter
Advocate

Μα ναι όντως!

gore gore girl
Μέλος
Χρόνια συμμετοχής
Ενθουσιώδης

Τι εννοεις μονο 17;

The other Moomin
Μέλος
Χρόνια συμμετοχής
Ενθουσιώδης

Στην τριτη γυμνασίου είχες εσυ ξεκάθαρους στόχους; Γυμνασίου; Τους οποίους είσαι σίγουρη ότι επέλεξες συνειδητά και από μόνη σου; Αν είναι έτσι τι να πω μπράβο για την διαύγεια σου αλλά είσαι μια πολύ μικρή εξαίρεση. Η πλειοψηφία φτάνει και στην τριτη Λυκείου χωρίς ξεκάθαρους στόχους. Η νομίζει ότι έχει και ανακαλύπτει στο μέλλον ότι ήτανε οι στόχοι της μαμάς και του μπαμπά. Από και και πέρα πιστεύω ότι η σχολική ή ακαδημαϊκή αποδοση δεν είναι δείγμα ευφυΐας και σε καμία περίπτωση δεν εγγυάται κάποια επιτυχία στο μέλλον. Ξερω δεκάδες περιπτώσεις μαθητών αστεριών που δεν διακρίθηκαν πουθενά επαγγελματικά, κάνουν μια… Διαβάστε περισσότερα »

the_duck
Επισκέπτης
Συμμετέχων
the_duck

Από Φιλανδία μας γραφετε ( από περιέργεια λόγω του Moomin)

The other Moomin
Μέλος
Χρόνια συμμετοχής
Ενθουσιώδης

Όχι και ούτε έχω παει ποτέ Φινλανδία! Απλά τα αγαπώ που είναι τόσο γλυκουλια 😍

Barolo
Μέλος
Χρόνια συμμετοχής
Συμμετέχων

Δυστυχώς δεν γνωρίζετε το παιδί σας!! Επίσης, φαίνεται να νομίζετε ότι το οποιο πρόβλημα λύνεται με ιδιαίτερα, με χρήματα δηλαδή και χωρίς κατανόηση του προβλήματος. Το ίδιο το παιδί τί λέει; Το ρωτήσατε; Αν το ρωτήσατε, ακούσατε την απάντηση; Νομίζετε ότι απολαμβάνει την αποτυχία; Αν τα χρήματα στα ιδιαίτερα πανε χαμένα να τα δώσετε καλύτερα σε έναν παιδοψυχολόγο (για τους γονείς προφανώς).

Κοσμική Νεράιδα
Μέλος
Εθισμένος στα Lenoji
Χρόνια συμμετοχής
Ειδικός

Αυτό σκέφτηκα κι εγώ.σαν να υπάρχει μια απόσταση ανάμεσα στην μάνα και το παιδί και φυσικά τους περνάει το μήνυμα:εγώ είχα καλούς βαθμούς,εσύ αποτυγχάνεις.

Femme Farfalle
Μέλος
Εθισμένος στα Lenoji
Χρόνια συμμετοχής
Up/Down Voter
Συνεργάτης

Θα μιλήσω από την εμπειρία μου ως εκπαιδευτικός κι εγώ, που έχω έρθει σε επαφή με πολλά παιδιά. Οφείλω να πω ότι τα πιο αγαπημένα μου παιδιά στην πορεία αυτών των 16 ετών είναι απο μέτριοι έως και κακοι μαθητές! Όλοι αυτοί λοιπόν που ήταν στην κατηγορία “έξυπνοι αλλά τεμπέληδες” αλλά και οι “λιγότερο έξυπνοι κι επίσης τεμπέληδες” όπως και οι “λιγότερο έξυπνοι που προσπαθούν φιλότιμα” ΟΛΟΙ βρήκανε το δρόμο τους. Δε ρεμάλεψε κανένας. Άλλος άλλαξε 2 σχολές μέχρι να βρει αυτό που του αρέσει, άλλος που το είχε και με τις ξένες γλώσσες κυνήγησε δουλειά στο εξωτερικό και την… Διαβάστε περισσότερα »

Cycling in the rain
Μέλος
Χρόνια συμμετοχής
Up/Down Voter
Εθισμένος στα Lenoji
Ειδικός

Πολύ μου άρεσε το σχόλιο σου. Και εγώ θεωρώ ότι το “έξυπνος” είναι παρεξηγημενη λεξη, άσε που πολλές φορές χρησιμοποιείται με διάθεση πατροναρισματος “εσύ είσαι έξυπνος άνθρωπος γιατί δεν…….”