Το 2020 θα είναι μια ενδιαφέρουσα χρονιά. Δεν πέρασε καν το πρώτο τρίμηνο του και ο μισός πλανήτης είναι σε καραντίνα. Τα δύσκολα είναι μπροστά μας αλλά αυτό δεν πρέπει να μας αποθαρρύνει. Και τι καλύτερο για να ξεφύγει το μυαλό μας από το να σκεφτόμαστε το ελληνικό σχολείο και τις χρόνιες παθογένειες του;
Το σημερινό θέμα προς διερεύνηση θα είναι το κλασικό αγαπημένο “Πότε θα βγει η ύλη;” που αποτελεί μόνιμη επωδό γονιών και δασκάλων από τότε που δημιουργήθηκε το σχολείο με την σημερινή μορφή του. Εδώ και καιρό ήθελα να γράψω ένα σχετικό άρθρο και η πανδημία μου έδωσε τον απαιτούμενο ελεύθερο χρόνο αλλά και την έμπνευση μιας και οποιοδήποτε δάσκαλοσάιτ και αν ανοίξετε, θα δείτε κατεβατά ολόκληρα για την ρημάδα την ύλη.
Τι είναι όμως αυτή η ύλη; Κάθε χρόνο δημοσιεύεται ένα πολύ αναλυτικό έγγραφο Οδηγιών και ύλης για κάθε μάθημα, κάθε τάξης, όλων των σχολικών βαθμίδων. Με βάση αυτό το έγγραφο ξέρουμε την προτεινόμενη ύλη, τις ενδεικτικές ώρες που θα μας πάρει η διδασκαλία του κάθε αντικειμένου αλλά και τους επιδιωκόμενους γνωστικούς στόχους. Όλα είναι υπεραναλυτικά και ουσιαστικά βοηθητικά για τους εκπαιδευτικούς. Οι οδηγίες βρίσκονται αναρτημένες στο διαδίκτυο οπότε κάθε γονιός και μαθητής μπορεί να ενημερωθεί σχετικά.
Στις οδηγίες για την Γλώσσα του Δημοτικού σχολείου διαβάζουμε πως η προτεινόμενη ύλη έχει στόχο να εξασφαλίσει ποσοτικό και ποιοτικό χρόνο για δραστηριότητες που προάγουν την δημιουργική και κριτική σκέψη, για ομαδοσυνεργατικές διαδικασίες διδασκαλίας, για σχεδιασμό διαφοροποιημένης διδασκαλίας που ανταποκρίνεται στις πραγματικές ανάγκες και το μαθησιακό επίπεδο της κάθε ομάδας μαθητών. Δεν απαιτείται γραμμική παρουσίαση όλων των ενοτήτων, αλλά ο εκπαιδευτικός δύναται να κάνει επιλογές και να χρησιμοποιεί δικά του σχέδια εργασίας, υλικό από έγκριτες ηλεκτρονικές πηγές (παρατίθεται λίστα) και λογοτεχνικά βιβλία.
Σε επόμενο έγγραφο, αναφέρονται αναλυτικά οι στόχοι που θα επιτευχθούν από κάθε ενότητα π.χ εκμάθηση του τάδε γράμματος ή του δείνα γραμματικού φαινομένου και οι προτεινόμενες ώρες διδασκαλίας. Όλα αυτά όμως είναι ενδεικτικά και όχι θέσφατα, γραμμένα στην πέτρα. Οι οδηγίες είναι παρόμοιες για τα μαθήματα της Δευτεροβάθμιας με εξαίρεση την ύλη της Γ΄Λυκείου που είναι απολύτως συγκεκριμένη και πρέπει να διδαχθεί μέχρι κεραίας.
Τι σημαίνουν τα παραπάνω;
Ο κάθε εκπαιδευτικός γνωρίζει το σύνολο των στόχων για την ηλικία των μαθητών του και είναι στο χέρι του ο τρόπος που θα τα διδάξει. Δεν είναι απαραίτητο να διδάσκονται τα πάντα, ούτε να ακολουθούμε την σειρά του βιβλίου. Αν πιστεύουμε ότι οι μαθητές μας γνωρίζουν ήδη κάποια πράγματα τα προσπερνάμε και αν βλέπουμε σημαντικές ελλείψεις ακόμα και αν αφορούν ύλη παλαιότερων τάξεων, εστιάζουμε σε αυτές, χωρίς να γκρινιάζουμε πως αυτά έπρεπε να τα είχαν μάθει πέρυσι.
Τι από τα προτεινόμενα συμβαίνουν στις τάξεις; Χρόνια ολόκληρα στο κουρμπέτι των φροντιστηριακών μαθημάτων και της ενισχυτικής σε δημόσια σχολεία, παρατηρώ το ίδιο μοτίβο. Η πλειοψηφία των συναδέλφων ακολουθεί ευλαβικά το σχολικό βιβλίο παρότι στα φιλολογικά μαθήματα τα κείμενα είναι παλιά, οι ασκήσεις απαρχαιωμένες αλλά και η δομή των ενοτήτων δεν συνάδει με τις σύγχρονες μεθόδους διδασκαλίας. Το δε επιπλέον υλικό είναι σχεδόν πάντα από συγκεκριμένα βοηθήματα και ιστοσελίδες. Ειλικρινέστατα, μακάρι η πραγματικότητα να είναι άλλη και εγώ απλώς να έχω περιορισμένο δείγμα (και ναι, γνωρίζω ότι υπάρχουν πάμπολοι άριστοι εκπαιδευτικοί).
Φυσικά, η ύλη είναι η μεγαλύτερη έγνοια όλων. Οι δάσκαλοι τρέχουν για να βγάλουν την ύλη, οι γονείς συγκρίνουν τις ενότητες που βρίσκονται τα παιδιά τους σε σχέση με τα ξαδέρφια τους και κάθε φορά που οι μαθητές διαμαρτύρονται ή βαριούνται, η μόνιμη δικαιολογία είναι πως διδάσκουμε όπως διδάσκουμε γιατί έτσι ορίζει η ύλη. Έλα όμως που οι οδηγίες άλλα λένε.
Στην όμορφη ηλιόλουστη χώρα μας, δεν περνάει μέρα που να μην συζητάμε με γονείς που ανησυχούν για την ύλη. Έχω συναντήσει γονείς που απλώς ενδιαφέρονται να είναι γραμμένα τα τετράδια, ακόμα και αν τους τα υπαγορεύω εγώ ή τα γράφουν οι ίδιοι. Αμέτρητες φορές παιδιά παρουσιάζουν εργασίες φοιτητικού επιπέδου και οι εκπαιδευτικοί το κάνουμε γαργάρα. Ο βαθμός είναι το απόλυτο ζητούμενο, όπως και αν έχει επιτευχθεί αυτός. Πάμπολοι γονείς μπορεί να παραπονεθούν για το 18 που έπρεπε να είναι 19, αλλά ούτε ένας δεν έχει κάνει συζήτηση για την αδυναμία του παιδιού του να γράψει ένα απλό μειλ ή να υπολογίσει την έκπτωση στα ρούχα που αγόρασε. Πράγματα δηλαδή που αποδεικνύουν αν η σχολική γνώση μπορεί να εφαρμοστεί στην πραγματική ζωή.
Ξαφνικά όμως, ήρθε ο κορωνοϊός και τα σχολεία -ορθότατα- έκλεισαν αφήνοντας τους γονείς να ψάχνουν στο διαδίκτυο ασκήσεις και να προσπαθούν να κρατήσουν μια επαφή με το σχολικό πρόγραμμα. Στην Ελλάδα όμως δεν επιτρέπεται το homeschooling, οπότε δεν υπάρχουν οδηγίες ή επίσημο υλικό για αυτό, με αποτέλεσμα οι γονείς να ψάχνουν μόνοι τους.
Από την άλλη το Υπουργείο Παιδείας κάνει εντατικές προσπάθειες για εξ αποστάσεως εκπαίδευσης αλλά οι αντιδράσεις των εκπαιδευτικών είναι εντονότατες. Συνδικαλιστικά όργανα βγάζουν ανακοινώσεις όπου αρνούνται τηλεδιασκέψεις, αναπληρώσεις ή επέκταση του σχολικού έτους, εκπαιδευτικοί αρνούνται να δοκιμάσουν λέγοντας ότι δεν έχουν επιμορφωθεί κατάλληλα ή δεν έχουν εξοπλισμό, άλλοι ανησυχούν ότι θα μας αντικαταστήσουν οι υπολογιστές και θα μείνουμε άνεργοι ή άλλες ανοησίες, την στιγμή μάλιστα που οι μέχρι τώρα οδηγίες του υπουργείου μιλούν για εθελοντική συμμετοχή που αφορά επαφή με το σχολείο και όχι κάλυψη της ύλης.
Πιστεύω ότι θα πάνε όλα καλά; Όχι, φυσικά. Τα εξ αποστάσεως θα έπρεπε να είχαν στηθεί με σοβαρότητα εδώ και χρόνια αλλά ζούμε στην χώρα που τα μεταπτυχιακά από την Κύπρο θεωρούνται ευτελή και αγορασμένα μόνο και μόνο επειδή είναι εξ αποστάσεως. Στον 21ο αιώνα, οι άνθρωποι είναι διασυνδεδεμένοι και η τεχνοφοβία δεν θα έπρεπε να είναι τόσο έντονη. Ο υπολογιστής δεν είναι ο μπαμπούλας, ούτε μπορεί να αντικαταστήσει τον δάσκαλο. Είναι εργαλείο, είναι βοήθημα, είναι εναλλακτικός τρόπος προσέγγισης που μπορεί να μειώσει τις ανισότητες και να προσφέρει ποικίλες ευκαιρίες μάθησης σε πλήθος μαθητών. Στην εποχή του ίντερνετ, η παπαγαλία δεν έχει θέση, ούτε η συγκεκριμένη ύλη με το μοναδικό, σχολικό εγχειρίδιο. Η πληροφορία είναι εκεί έξω, δεν χρειάζεται να γνωρίζουμε τα πάντα απ έξω αλλά να έχουμε την κριτική σκέψη και την μεθοδολογική ικανότητα να εντοπίζουμε, να αξιολογούμε και να εφαρμόζουμε την γνώση. Δεν θα έπρεπε να μας νοιάζει η ύλη, βγει δεν βγει.
Επιτέλους, μέσα στο κακό που μας βρήκε, έχουμε την μοναδική ευκαιρία να μην περιοριζόμαστε από την πολυπληθή ύλη ή τα κακογραμμένα βιβλία και να κάνουμε το μάθημα όπως θέλουμε, με το τρόπο που θέλουμε, εστιάζοντας στα διασκεδαστικά και ουσιώδη κομμάτια της επιστήμης μας. Ας αποδεσμευτούμε από την ύλη για να κυνηγήσουμε την γνώση (#διπλής). Γιατί να κλωτσήσουμε την ευκαιρία;
Ακολουθήστε την Α,ΜΠΑ; στο Google News
Πραγματικα στεναχωρο πως εν ετη 2020 καποιοι γονεις δεν εχουν προσβαση σε ιντερνετ και υπολογιστες. Και στεναχωρο πως το κρατος δεν εχει κανει τιποτα επι τουτου. Για εμας εδω στο εξωτερικο αδιανοητο. Απο την πρωτη μερα κιολας του Lock Down, οι καθηγητες ειχαν ετοιμη υλη στην ονλαιν πλατφορμα του σχολειου. Μεσω του προγραμματος MS teams (To σχολειο δινει απο την αρχη της σχολικης χρονιας Licence Key για το Microsoft Office) και σε συγκεκριμενες ωρες τα παιδια μπορουν να θεσουν τα ερωτηματα τους λαιβ και ονλαιν στους καθηγητες τους , να συνομιλησουν με τους αλλους συμμαθητες, να δουν τα βιντεο και… Διαβάστε περισσότερα »
Μου φαίνεται αδιανόητο που ζούμε σε μια χώρα το 2020 που δεν μπορούμε να επικοινωνήσουμε ανέτα με μεηλ με το σχολείο, που τα περισσότερα σχολεια εχουν μπλογκ της κακιας ωρας που δεν ενημερώνουν και δεν υπάρχει ον λαιν υλικό οπως αυτα που περιγράφεις. Με θλίβει και με θυμώνει.
Αλλα στην πραγματικότητα δεν απορώ. Σε οποιαδηποτε δασκαλοομαδα μπεις θα δεις απανωτα σχολια δασκάλων που ζητουν επιδότηση για αγορά λαπτοπ λες και δεν ειναι αυτονοητο εργαλειο δουλειας. Το λένε και δεν ντρέπονται πως δεν έχουν προσβαση στο διαδικτυο. Πως δουλευουν;
Για τα blog του σχολείου, επειδή ασχολήθηκα λίγο φέτος να πω ότι μεταξύ των άλλων ο λόγος που είναι δύσχρηστα και κολλάνε συνέχεια είναι επειδή είναι μέσω sch.gr και δυστυχώς (ειδικά αυτές τις μέρες που μπαίνουν όλοι) το σύστημα σέρνεται. Από κει και ύστερα, αν και έχω υπολογιστή και τον δουλεύω πολύ φτιάχνοντας υλικό για το σχολείο, λυπάμαι αλλά δεν είμαι υποχρεωμένη ούτε σύνδεση στο Internet να έχω, ούτε κάμερα και μικρόφωνο. Προσωπικά έχω, αλλά γνωρίζω άπειρους συναδέλφους, ειδικά αναπληρωτές που κάθε χρονιά πηγαίνουν από τη μια άκρη της Ελλάδας στην άλλη (επιλογή τους, δεν το λέω ως επιχείρημα του… Διαβάστε περισσότερα »
Επίσης σκεφτείτε τους συναδέλφους που είναι 2 εκπαιδευτικοί γονείς με παιδιά μαθητές. Πόσους υπολογιστές θα χρειαστούν αν γίνει υποχρεωτική η σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση; Δυστυχώς δεν έχουν πολλά σπίτια 4 υπολογιστές.
Η ύλη που πρέπει να βγει κάθε χρόνο είναι συγκεκριμένη κ όπως μας τονιζε κάποτε γλυκά γλυκά μια σύμβουλος είναι “θεσμική μας υποχρέωση” να τη βγάλουμε. Είναι τόσο συγκεκριμένη που σε ορισμένα αντικείμενα δεν αναφέρονται απλά γενικες οδηγιες αλλά ακόμα κ αριθμοί σελίδων, ραψωδιων, στίχων κτλ κτλ. με ξεκάθαρες εντολές “θα διδαχθούν αυτά, τα τάδε, τα δεινά…” Αυτό που είναι ευέλικτο είναι η μέθοδος. Και χαίρομαι που η δική μου εμπειρία μέχρι τώρα δεν μου έχει δείξει ευλαβικο και γραμμικό κόλλημα στο βιβλίο. Σχετικά με την εξ αποστάσεως, τώρα. Το αν διατυπωνονται παράπονα ή όχι, καμία απολύτως σημασία δεν έχει.… Διαβάστε περισσότερα »
Συγγνώμη όντως οι μισοί σου μαθητές δεν έχουν υπολογιστή;Ή έστω κάποιο ταμπλετ ή κινητό γονέα;Γιατί από ότι έχω καταλάβει γίνεται να παρακολουθήσουν το μάθημα και με smartphone.
Εγώ θέλω να εκφράσω έναν προβληματισμό που έχει σχέση με τις απαιτήσεις κάποιων φοιτητών να μην χαθεί η εξεταστική του Ιουνίου.Είμαι παράλογος που προτιμαω να μην γίνει η εξεταστική τον Ιούνιο και απλά η εξεταστική του Σεπτέμβρη να έχει μεγαλύτερη διάρκεια;Μου φαίνεται μεγάλο ρίσκο να πραγματοποιηθεί εξεταστική τον Ιούνιο ή τον Ιούλιο από τη στιγμή που αρχές Απριλίου θα βρισκόμαστε σε καραντίνα.Δεν νομίζω πως γίνεται να επιστρέψουμε τόσο γρήγορα στην κανονικότητα.Υπόψιν ότι εμβόλιο δεν θα έχει κυκλοφορήσει στις αρχές του καλοκαιριού και για αποτελεσματική θεραπεία παίζεται ακόμα.
Μην ανησυχείς, μάλλον δεν θα γίνει η εξεταστική τον Ιούνιο ούτως ή άλλως. Έχει ανακοινωθεί ήδη απο τη συνέλευση των Πρυτάνεων οτι θα δοθεί παράταση όσο χρειαστεί για να κάνουμε εργαστήρια και κλινικές, οπότε καλό Ιούλιο μας βλέπω, μη σου πω κατευθείαν Σεπτέμβρη για εμάς που έχουμε πολλά μαθήματα. Δεν είναι καν σίγουρο οτι θα λήξει η καραντίνα στις 27 Απρίλη, που είναι η πρώτη μέρα μετά τις διακοπές του Πάσχα. Σε κάθε περίπτωση συμφωνώ μαζί σου, είναι ρίσκο.
Εξαιρετικό κείμενο
Διαφωνώ σε αρκετά σημεία με το κείμενο και τα σχόλια. Ναι, πολλοί εκπαιδευτικοί είναι τεχνολογικά αναλφάβητοι (κακώς) ή θέλουν να τεμπελιάσουν. Αλλά, υπάρχει ένα μεγάλο ΑΛΛΑ. Τόσο εγώ όσο και πολλοί συνάδελφοι ξεκινήσαμε επικοινωνία με τους μαθητές μας και τους στείλαμε ασκήσεις/quizes/ενημερωτικά για τον covid πριν ακόμη βγει η εγκύκλιος της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Προσωπικά αντιμετώπισα αρκετά προβλήματα. Δυσκολεύτηκα πολύ να βρω τα e-mails των μαθητών (προσωπικά ξόδεψα 15 € σε κάρτα για τηλέφωνα και μηνύματα). Μετά αφού συγκέντρωσα τα mails όσων γονιών είχαν (δεν είχαν όλοι) έστειλα κάποια αρχεία για διάβασμα και video και ζήτησα από τους γονείς και… Διαβάστε περισσότερα »
Καλημέρα.
Σε ποια περιοχή είναι το σχολείο με τους μαθητές που δεν έχουν internet στο σπίτι;
Mitsi, κι εγώ τα ίδια ακριβώς ζω. Έκανα μια εβδομάδα να συγκεντρώσω τα mails των γονιών (και δεν κατάφερα από όλους γιατί κάποιοι δεν έχουν). Περιττό να πω ότι στα μέιλ μου απάντησε το 1/4. Για να κάνω εγγραφή στο sch.gr μπήκα ξημερώματα κι έκτοτε αγνοείται η τύχη του. Και για να απαντήσω και σε άλλα σχόλια, όχι ΔΕΝ είναι απαραίτητο όλοι οι εκπαιδευτικοί να έχουν υπολογιστή εξοπλισμένο με κάμερα και μικρόφωνο για τη σύγχρονη εκπαίδευση και επίσης υπάρχουν και οικογένειες με 2 γονείς εκπαιδευτικούς και 2 παιδιά μαθητές. Αυτοί (αν τελικά ισχύσει η υποχρεωτική σύγχρονη εκπαίδευση) πόσους υπολογιστές πρέπει… Διαβάστε περισσότερα »
Αγαπητή Γρανίτα, όπως γράφω στο κειμενο έχω δουλέψει σε δημόσιο σχολειο σε ενισχυτική διδασκαλία Γυμνασίου, αλλά και σε ΕΠΑΛ. Επίσης, εχω εργαστει σε φροντιστήρια, κοινωνικα φροντιστηρια και κεντρα μελέτης οπου οι τάξεις είναι πολυπληθείς και ετερόκλητες. Εχω δουλεψει ως παράλληλη στηριξη και σε ιδιαίτερα, γενικής και ειδικής αγωγής. Δεν μιλάω εκ του ασφαλούς, ούτε απο την πολυτέλεια του ιδιαιτερου που το κοβω-ραβω πανω στις ανάγκες του μαθητη. Ουτε υποστηρίζω ότι είχα αξιοθαύμαστα μαθησιακά αποτελέσματα σε όλες τις περιπτώσεις. Το υπουργειο πρότεινε ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΗ συγχρονη ή ασυγχρονη εκπαιδευση. Άρα θα το κάνει οποιος θέλει και μπορεί και το μόνο που χρειάζεται είναι… Διαβάστε περισσότερα »
Mitsi μου, ειναι πραγματικότητα οτι το ψάρι βρωμάει απο το κεφάλι. Όταν οι σύμβουλοι σας πιέζουν τόσο πολύ και τα χρρονοδιαγράμματα είναι συγκεκριμένα η ευελιξία φεύγει απο το παράθυρο. Αυτά είναι δεδομένο ότι πρέπει να αλλάξουν. Δεν αναιρούν ομως την ευθύνη μας ως εκπαιδευτικών. Αρνούμαι να πιστέψω ότι δεν υπάρχουν περιθώρια για πιο ευέλικτα μαθήματα, πιο διαδραστικά και ενδιαφέροντα. Στα πολλά χρόνια που ασχολούμαι με την δευτεροβάθμια, βλεπω τις ίδιες φωτοτυπίες απο τις ίδιες ιστοσελίδες απο όλους. Στην Α΄Λυκείου κάνουν ατελείωτες επαναλήψεις στα ουσιαστικα μέχρι το Νοέμβρη, δηλαδή ύλη γυμνασίου και όχι δεν ευθύνεται μόνο το χαμηλό επίπεδο των μαθητών.… Διαβάστε περισσότερα »
Μετά την τηλεδιάσκεψη της Υπουργού με τους Προϊστάμενος κ κατόπιν αυτών με τους Διευθυντές σχολικών μονάδων, όχι, μόνο μέσω της πλατφόρμας του υπουργείου μπορεί να εργαστούν εκπαιδευτικοι κ μαθητές, ΑΝ επιθυμούν η εργασία να καταχωρηθεί κ θεσμικά να είμαστε προστατευμενοι πως ο, τι κάναμε ήταν εγκεκριμενο. Δεδομένου ότι η εξ αποστάσεως είναι υποχρεωτική στα δημοτικά, τα περιθώρια ευελιξίας στην πρωτοβάθμια δυστυχως είναι ανύπαρκτα. Το μόνο που ατυπως μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε ειναι viber (κατόπιν σύστασης των Προϊσταμένων) για επικοινωνία με ομάδες μαθητών κ κάπως πιο άμεση επικοινωνία.
Και μια και μιλάμε για διδασκαλία μέσω διαδικτύου μήπως είναι κι ένα ξεβόλεμα για τους καθηγητές που κάνουν μια φορά την προετοιμασία διδασκαλίας και τη διατηρούν μέχρι να αλλάξουν τα βιβλία.
Οποιος βαριέται να ζυμώσει…
Για να μη μιλήσουμε για την ανάγκη τυποποίησης που σαφώς είναι άγνωστη έννοια στην Ελλάδα.
Δεν νομίζω ότι το θέμα των δυο ταχυτήτων αφορά κυρίως το hardware, δλδ αν υπάρχουν υπολογιστές ή όχι. Νομίζω ότι αφορά κυρίως τη δυνατότητα και τη διάθεση των γονέων να χρησιμοποιήσουν τέτοιες διαδικασίες και συστήματά. Όντας στον τομέα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης βλέπω ότι οι φοιτητές, εξοικειωμένοι με τους υπολογιστές και την τεχνολογία μπορούν πολύ εύκολα να παρακολουθήσουν τα on-line μαθήματα, οπότε κάνω κανονικά διαλέξεις webex με τους φοιτητές, επιβλέπω διπλωματικές μέσω Skype κλπ. Όλοι με τον έναν η τον άλλο τρόπο έχουν κάποιον υπολογιστή για να το κάνουν και τη γνώση να το χρησιμοποιήσουν. Αντίθετα όμως σε παιδιά μικρότερων ηλικιών… Διαβάστε περισσότερα »
Cryodragon εχεις δίκιο σε όσα λες. Δεν θα έπρεπε ΄όμως να είναι αντεδειξη η αδιαφορία των γονιών, παρότι καταλαβαινω ακριβως τι λες.
Αν θέλουμε να μας σέβονται και να μας υπολογιζουν οι μαθητές μας, πρέπει να δουλέψουμε με σύγχρονους τρόπους και γιατι όχι να ξεβολευτουμε.
Αν η πλατφορμα συνεχίζει να πέφτει και πράγματι δεν επιτρέπονται αλλα social media, ούτε εγω θα κάνω μάθημα άλλα θα απογοητευτώ για άλλη μια φορά. Δηλαδή οκ, επεσε τέτοιο ξαφνικο κακό στην χωρα, γιατι η λύση να είναι μηδεν σχολειο για χ μήνες; Εν ετει 2020?
Καλα στην Ελλάδα είμαστε, μέχρι του χρόνου το Πάσχα ακόμα πεσμένη θα είναι η πλατφορμα. Μακάρι να δουλέψουν ολα, μακαρι να αγοραστουν σερβερ κτλ, αλλα αυτο ειναι ευθύνη του υπουργειου και δεν μπορουμε να τα επηρεάσουμε. Ο αρνητισμός των συναδέλφων όμως μπορει να με τρελάνει. Φυσικά καταλαβαίνω ότι τα μικράκια που έχεις α δημοτικου δεν μπορούν να κάνουν τιποτα αν οι γονεις δεν εχουν λαπτοπ/κινητο και πιθανον να μην μπορει να γινουν πολλά πράγματα. Αλλα δεν δέχομαι να αρνουμαστε εκ των προτέρων λέγοντας ενα σωρό δικαιολογιες. Αφου τωρα φτάσαμε σε ακραια κατασταση, κάτι πρέπει να κάνουμε όλοι. Ακομα και αν… Διαβάστε περισσότερα »