in

Αγαπητή «Α, μπα»: Ποιο είναι το κρυφό μου ταλέντο;

Αυτό που βρίσκεται μπροστά σου.

Κάποτε έγραψες εδώ ότι αν βρούμε ποιο είναι το ταλέντο μας και το δουλέψουμε πάρα πολύ, θα πετύχουμε επαγγελματικά. Μου φαίνεται λογικό και σωστό. Στην πράξη όμως και σε ότι αφορά εμένα, δυσκολεύομαι να το ακολουθήσω. Στο σχολείο ήμουνα πάρα πολύ καλή στα μαθηματικά, έπαιρνα συνέχεια 20 χωρίς ιδιαίτερο διάβασμα. ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

af311924b9ae6b74f885f126e0ecc213

Αγαπητή Α, μπα,
κάποτε έγραψες εδώ ότι αν βρούμε ποιο είναι το ταλέντο μας και το δουλέψουμε πάρα πολύ, θα πετύχουμε επαγγελματικά. Μου φαίνεται λογικό και σωστό. Στην πράξη όμως και σε ότι αφορά εμένα, δυσκολεύομαι να το ακολουθήσω. Στο σχολείο ήμουνα πάρα πολύ καλή στα μαθηματικά, έπαιρνα συνέχεια 20 χωρίς ιδιαίτερο διάβασμα. Ωστόσο, έφριττα στην ιδέα να γίνω καθηγήτρια ή ερευνήτρια και να περνάω τη μέρα μου σε ένα εργαστήριο. Αυτό που κάνω μονίμως όταν είμαι στο σπίτι και πραγματικά δεν αντέχω να μην το κάνω, είναι να τραγουδάω και να χορεύω. Όμως η φωνή μου δεν έχει ιδιαίτερο μέταλλο και βασικά δεν την έχω δουλέψει κιόλας, ενώ το σώμα μου είναι φοβερά δύσκαμπτο από μικρή, παρόλο που ασχολούμαι με το χορό ερασιτεχνικά. Τελικά για επάγγελμα διάλεξα την αρχιτεκτονική που ναι μεν μου αρέσει, αλλά από την άλλη μου κάνει τη ζωή δύσκολη γιατί δεν έχω ταλέντο όπως άλλοι αρχιτέκτονες. Συναντάω πολλές φορές δυσκολίες, τις οποίες δε θα είχα αν είχα διαλέξει τα εύκολα αλλά σούπερ βαρετά μαθηματικά. Αισθάνομαι ότι έκανα βλακεία, από την άλλη όμως, θα άντεχα να κάνω κάτι που απλά δε μ ’αρέσει; Καλά για τραγουδίστρια δεν το συζητάμε, δε θα είχα καμία ελπίδα. Να ψάχνω για άλλο ταλέντο μου μήπως που δεν έχω ανακαλύψει ακόμα;

Σε φιλώ, είσαι αστέρι!

Είναι μεγάλο κρίμα που δεν είχες κάποιον δίπλα σου, στο σπίτι, στο περιβάλλον σου ή στο σχολείο, να σου εξηγήσει ότι τα μαθηματικά είναι η γλώσσα του Σύμπαντος και εφαρμόζονται παντού, ότι δεν οδηγούν υποχρεωτικά στην διδασκαλία, και ότι η έρευνα δεν σημαίνει εργαστήριο. Ο ίδιος άνθρωπος θα σε ρωτούσε από που κι ως που επέλεξες αρχιτεκτονική, αν δεν έχεις δείξει έστω κάποιο ενδιαφέρον στις εφαρμοσμένες τέχνες. Τελικά, κάποιος ίσως βρεθεί στο δρόμο σου και σου πει ότι τα μαθηματικά συνδυάζονται με τα πάντα, άρα και με την αρχιτεκτονική, αλλά και με το τραγούδι. Βέβαια έχεις κατατάξει τα μαθηματικά ως «σούπερ βαρετό», και αυτό μάλλον επειδή το 20 στο σχολείο σε έκανε να πιστέψεις ότι τα έχεις κατακτήσει και δεν έχουν τίποτα άλλο για να σε προκαλέσουν.

Το ταλέντο που δεν έχεις ανακαλύψει ακόμα μπορεί να είναι τα μαθηματικά, αλλά δεν είναι και βέβαιο, γιατί δεν τα έχεις δουλέψει, δεν έχεις ιδρώσει πάνω τους. Το ίδιο θα μπορούσα να σου πω και για το τραγούδι. Και για το χορό.

Οπότε, πού καταλήγουμε; Ότι καταλαβαίνεις ότι πρέπει να δουλέψει κανείς πάρα πολύ μέχρι να βρει το ταλέντο του, αλλά δεν το έχεις κάνει για τίποτα ακόμα.

Ακολουθήστε την Α,ΜΠΑ; στο Google News

16 Comments
δημοφιλέστερα
νεότερα παλαιότερα
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια
Zoi Konstantinou
Zoi Konstantinou
5 χρόνια πριν

Αχ, ρημάδα Ελληνική παιδεία, που μας έμαθες πως τα μαθηματικά χρειάζονται μόνο αν θέλεις να γίνεις μαθηματικός και τα αρχαία μόνο αν θέλεις να γίνεις φιλόλογος… Πόσο κρίμα και πόσος επιπλέον κόπος, να καλύψεις τα κενά, όταν επιτέλους συνειδητοποιείς πόσο μεγάλη απάτη είναι η εργαλειακή αντιμετώπιση της γνώσης.

Jelly Roll
Jelly Roll
5 χρόνια πριν
Απάντηση σε  Zoi Konstantinou

Γενικά η ριμάδα η ελληνική παιδεία φορτώνει τα παιδιά με γνώσεις χωρίς να τους δείξει τρόπους αξιοποίησης, πέρα από τους προφανείς. Είναι τα σχολεία δε γεμάτα απαίδευτους καθηγητές οι οποίοι διαιωνίζουν καταστάσεις όπως η μαθηματικοφοβία, ή ότι όποιος ασχολείται με τα αρχαία είναι κολλημένος με το ένδοξο αρχαίο παρελθόν.

maria72709 ...
maria72709 ...
5 χρόνια πριν
Απάντηση σε  Zoi Konstantinou

Ποσο σωστη!!!!!

Femme Farfalle
Femme Farfalle
5 χρόνια πριν

Αρχικά (και συγγνώμη αν κάνω λάθος) μου δίνεις την εντύπωση ενός ανθρώπου που θέλει μια επιτυχημένη καριέρα σε κάτι που έχει ταλέντο, αλλά χωρίς κόπο. Γι’αυτό και όλα αυτά που κάνεις είναι μισά. Λίγο καλή στα μαθηματικά, λίγο μου αρέσει η αρχιτεκτονική, λίγο τραγουδάω, λιγο χορεύω. Βρες κάτι από όλα αυτά που να σου αρέσει πραγματικά ή κάτι άσχετο και τερμάτισέ το. Η αρχιτεκτονική από μόνη της ειναι ένας ολόκληρος κόσμος…Το σπούδασες και δυσκολευεσαι να βρεις άκρη γιατί θεωρείς ότι άλλοι είναι πιο ταλαντουχοι; σε τι; στο σχεδιασμό; στις δημόσιες σχέσεις; είναι πιο κουλτουριαρηδες – ψαγμενοι; γιατί πολλοί πουλάνε και… Διαβάστε περισσότερα »

acantholimon
acantholimon
5 χρόνια πριν

Η έφεση που μπορεί να έχουμε σε κάτι,έτσι από τη φτιαξιά μας ας πούμε,μας διευκολύνει να μάθουμε πιο γρήγορα κι εύκολα.Να είμαστε πιο αποτελεσματικοί με λιγότερη προσπάθεια από όση χρειάζεται κάποιος άλλος σε συγκεκριμένο τομέα.Όμως δεν μας απαλλάσσει εντελώς από τη δουλειά,που πρέπει να ρίξουμε.Και δεν είναι αρκετό,για να καλύψει κι άλλες απαραίτητες ικανότητες,ώστε να είμαστε καλοί σε κάτι.Είναι μια καλή αφετηρία,αλλά μέχρι εκεί.Έχω την αίσθηση,ότι φαντάζεσαι το ταλέντο σαν μια μαγική ιδιότητα,που αυτόματα σε κάνει να ξεχωρίζεις,χωρίς κόπο.Δεν υπάρχει αυτό.Ισχύει ίσως όταν είμαστε σε πολύ μικρή ηλικία και οι απαιτήσεις είναι πολύ περιορισμένες και μονοδιάστατες.Κι εγώ ξεχώριζα στην τάξη… Διαβάστε περισσότερα »

αγριοκέρασο
αγριοκέρασο
5 χρόνια πριν

Εύκολα και σούπερ βαρετά τα Μαθηματικά; Μάλλον κάποιος πρέπει να σου υπενθυμίσει ότι ήδη από το σχολείο, τα Μαθηματικά της μιας τάξης είναι εξαιρετικά πιο δύσκολα και απαιτητικά από εκείνα της αμέσως προηγούμενης αλλά, ακόμα και ως άριστη μαθήτρια, η ζωή ως φοιτητής/ρια ενός τμήματος Μαθηματικών μόνο εύκολη δεν είναι: πρόκειται για μια δύσκολη σχολή η οποία δεν είναι βαρετή, εφόσον πραγματικά αγαπάς αυτήν την επιστήμη. Ακόμα, να καταρρίψουμε και έναν μεγάλο αστικό μύθο: οι Μαθηματικοί δεν είναι υποχρεωμένοι να είναι είτε καθηγητές είτε ερευνητές. Είναι κάτοχοι ενός πολύ δυνατού πτυχίου το οποίο μπορεί να ανοίξει πολλές επαγγελματικές πόρτες (με… Διαβάστε περισσότερα »

Aphelia
Aphelia
5 χρόνια πριν

Καλέ, γιατί εξαφανίστηκε το παρακάτω σχόλιό μου 30 λεπτά αφού είχε υποβληθεί κι ενώ ανέμενε moderation; Το σχόλιο ήταν το εξής: Θεωρώ απλοϊκή την πρόταση ότι αν βρούμε ποιο είναι το ταλέντο μας και το δουλέψουμε πολύ θα πετύχουμε επαγγελματικά (δεν ξέρω όμως αν η Α,μπα το διατύπωσε έτσι ακριβώς ή πως το εννοούσε). Έχουμε ένα ταλέντο; Και τι είναι ταλέντο, αυτό που μας ξεχωρίζει από τον μέσο όρο σε ένα αντικείμενο ή αυτό στο οποίο έχουμε μεγαλύτερη έφεση και ευκολία εμείς σε σχέση με τα άλλα αντικείμενα; Υπάρχουν άνθρωποι που είναι καλύτεροι σε κάτι ως προς τον εαυτό τους… Διαβάστε περισσότερα »

Mia
Mia
5 χρόνια πριν

εγω μικρη δεν ειχα κανενα τρελο ταλεντο,ισως μονο οτι εγραφα καλα στα τεστ χωρις να διαβαζω πολυ.αν μπορει καποιος να το πει ταλεντο. δεν ηξερα τι θελω να κανω στη ζωη μου οποτε σπουδασα αρχιτεκτονικη. δεν μου αρεσε. εκανα mba στη συνεχεια και τωρα ασχολουμαι με το εμποριο εχοντας κανει δικια μου εταιρια.θεωρητικα θα μπορουσα να πω οτι σπουδασα 5 χρονια τζαμπα. δεν ειναι ετσι ομως, η αρχιτεκτονικη με βοηθησε στην ”ματιά”,στην αισθητική,στο μαρκετινγκ, στα προγραμματα στον υπολογιστη. θελω να πω ποτε δε ξερεις που θα σου φανουν πολυτιμες οι γνωσεις και πως μπορεις να τις εφαρμοσεις στην πραξη. λυνω… Διαβάστε περισσότερα »

frabala
frabala
5 χρόνια πριν

καταλαβαίνεις μαθηματικααααα; τι τυχερή που είσαι! αστρονομία, κοσμολογία, λογική, μουσική, γλώσσα, τα μαθηματικά βρίσκονται παντού γύρω μας ακόμη κι αστροναύτης θα μπορούσες να γίνεις

Φούστα Κλαρωτή
Φούστα Κλαρωτή
5 χρόνια πριν
Απάντηση σε  frabala

χμμμμ…τα μαθηματικά του σχολείου δεν ξέρω κατά πόσο σχέση έχουν με όλα αυτά. Από την άποψη ότι μαθηματικά στο σχολείο μαθαίνεις (το μαθαίνεις εδώ με ξεχειλωμένη έννοια) με στόχο να γράψεις καλά στις εξετάσεις. Ουσιαστικά παπαγαλίζεις κάποιους τύπους και μετά αλλάζουν απλά τα νούμερα στις ασκήσεις. Καμία κριτική σκέψη, καμία πρακτική εφαρμογή.Τι πάει να πει “καταλαβαίνεις μαθηματικά”; Μπορεί να απαντήσει έστω και ένας από εμάς πού χρησιμεύει η τριγωνομετρία στην πραγματική ζωή; Ή οι ταυτότητες και τα θεωρήματα και οι μιγαδικοί;

αγριοκέρασο
αγριοκέρασο
5 χρόνια πριν
Απάντηση σε  Φούστα Κλαρωτή

Φούστα κλαρωτή, δεν συμφωνώ απόλυτα με αυτό που λες. Αν τα Μαθηματικά που μαθαίναμε ήταν μόνο εκείνα τα οποία είναι χρήσιμα για ανάγκες της καθημερινής μας ζωής, θα σταματούσαμε στην πρόσθεση και τον πολλαπλασιασμό. Οι ενότητες των Μαθηματικών που αναφέρεις, και εν γένει η επιστήμη των Μαθηματικών, δεν σου χρησιμεύουν ιδιαίτερα αν θες να υπολογίσεις τα έξοδα του μήνα σου ή να υπολογίσεις πόσα λίτρα βενζίνη σπαταλάς το εξάμηνο, σίγουρα όμως έχουν άμεση και καταλυτική εφαρμογή σε ένα σωρό άλλες εκφάνσεις της καθημερινής ζωής που αρκετός κόσμος αγνοεί αλλά σίγουρα αναγνωρίζει την χρησιμότητάς τους. Π.χ. οι μιγαδικοί αριθμοί χρησιμοποιούνται στην… Διαβάστε περισσότερα »

Φούστα Κλαρωτή
Φούστα Κλαρωτή
5 χρόνια πριν
Απάντηση σε  Φούστα Κλαρωτή

το ίδιο πράγμα λεμε, Αγριοκέρασο!

τα μαθηματικά είναι υπερχρήσιμα και συναρπαστικά αν σκεφτείς πόσα εργαλεία έχουμε κατακτήσεις και πόσους τομείς περιδιαβαίνουν. Και κυρίως με το να μαθαίνεις μαθηματικά εισάγεσαι στη μεθοδολογία, στη συστηματική και επιστημονική σκέψη. Απλά το σχολείο πάσχει σε αυτό! Οι μαθητές αποστηθίζουν τύπους. Ενθαρρύνονται να μάθουν να λύνουν πολύ συγκεκριμενες ασκήσεις, ξανά και ξανά, μέχρι να πάνε να γράψουν στις Πανελλήνιες σαν εκπαιδευμένα μαϊμουδάκια.
Και για αυτό λέω ότι το να καταλαβαίνεις μαθηματικά – ως μαθητής θα έπρεπε να συμπληρώσω, αναφέρομαι στα μαθηματικά σχολείου για τα οποία μιλά η γράφουσα- δε λέει και πολλά.

πόντια ιντερνάσιοναλ
πόντια ιντερνάσιοναλ
5 χρόνια πριν

Χα! Είδες όμως τι σου κάνει η φύση. Γεννιέσαι με ένα ταλέντο αλλά δε γεννιέσαι προγραμματισμένος να βγάζεις λεφτά. Εσύ πρέπει να συνδέσεις αυτά τα δυο. Σου έδωσαν μια κότα που γεννάει χρυσά αυγά, πρέπει να τη φροντίζεις, να την ταΐζεις, να παίρνεις τ’αυγά που γεννάει για να μην τα σπάει.* Γενικά, το κυνήγι του θησαυρού σπάνια τελειώνει με μια κασέλα γεμάτη χρυσάφια. *Οι κότες σπάνε και τσιμπολογάνε τα αυγά τους αν τα αφήνεις στο κοτέτσι και δεν τα συλλέγεις λίγο μετά που θα γεννηθούν. Αυτό ο πεθερός μου δεν το ήξερε (εντυπωσιακό αν σκεφτεί κανείς ότι είναι της γενιάς… Διαβάστε περισσότερα »

αγριοκέρασο
αγριοκέρασο
5 χρόνια πριν

Βρες φίλους και συγγενείς τους οποίους σέβεσαι και αγαπάς και ρώτα τους: τι σπούδασαν, αν αγαπούν αυτό που κάνουν και πως αξιοποίησαν τις γνώσεις τους για να γίνουν αυτό που έγιναν.
Διάβασε τις βιογραφίες σπουδαίων και επιτυχημένων προσωπικοτήτων και δες τι έκαναν και πως το έκαναν για να φτάσουν ψηλά.
Ψάξε σε sites πανεπιστημίων και δες τι προσφέρουν τόσο σε προγράμματα σπουδών όσο και σε μετέπειτα επαγγελματική αποκατάσταση
Ζήτα βοήθεια από έναν ειδικό επαγγελματία ώστε υπό την καθοδήγησή του να βρεις την κλίση σου.

Femme Farfalle
Femme Farfalle
5 χρόνια πριν
Απάντηση σε  αγριοκέρασο

Συμφωνώ αγριοκερασο! Υπάρχουν εταιρείες που ασχολούνται με επαγγελματικό προσανατολισμο. Και δεν έχει να κάνει με εφήβους μόνο. Έχει να κάνει με οποιονδήποτε και σε οποιαδήποτε ηλικία που μπορεί να θέλει να κάνει αλλαγή καριέρας. Στο μυαλό μου έρχεται η Employ. Εδρεύει στη Θεσσαλονίκη αλλά έχει γραφεία και στην Αθήνα και αν δεν κάνω λάθος κάνουν και συνεδριες μέσω Skype.. Είναι μια καλή λύση πιστεύω για κάποιον που θέλει να κερδίσει χρόνο..

Aphelia
Aphelia
5 χρόνια πριν

Θεωρώ απλοϊκή την πρόταση ότι αν βρούμε ποιο είναι το ταλέντο μας και το δουλέψουμε πολύ θα πετύχουμε επαγγελματικά (δεν ξέρω όμως αν η Α,μπα το διατύπωσε έτσι ακριβώς ή πως το εννοούσε). Έχουμε ένα ταλέντο; Και τι είναι ταλέντο, αυτό που μας ξεχωρίζει από τον μέσο όρο σε ένα αντικείμενο ή αυτό στο οποίο έχουμε μεγαλύτερη έφεση και ευκολία εμείς σε σχέση με τα άλλα αντικείμενα; Υπάρχουν άνθρωποι που είναι καλύτεροι σε κάτι ως προς τον εαυτό τους αλλά ακόμα και τότε δεν είναι καλύτεροι σε σχέση με τους υπόλοιπους; Αν έχουμε ένα ταλέντο το οποίο όμως δεν μας… Διαβάστε περισσότερα »