in

Αγαπητή «Α, μπα»: Γιατί ενώ υπάρχει ο όρος μισογυνισμός δεν υπάρχει και μισανδρισμός;

;;;;

Γιατί ενώ υπάρχει ο όρος μισογυνισμός δεν υπάρχει και μισανδρισμός; ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

ello hdpi b59882b5

Γιατί ενώ υπάρχει ο όρος μισογυνισμός δεν υπάρχει και μισανδρισμός;

Iδού η απορία

Αν δεν υπάρχει, πού τον βρήκες;

Αχ, δεν ξέρω αν είναι πραγματικά καλή ιδέα να γράφουμε και να ξαναγράφουμε πράγματα που δεν είναι θέμα άποψης, που είναι θέματα πλέον που έχουν ξεκαθαριστεί και έχουν γίνει δεκτά, μόνο και μόνο επειδή υπάρχουν αυτοί που δεν θέλουν να αλλάξει αυτό που κυριαρχεί. Νομίζω ότι υπερασπιζόμενη για χιλιαστή φορά αυτό που είναι το σωστό, αυτό που είναι προφανές και παραδεκτό, ότι η καταπίεση έρχεται από πάνω προς τα κάτω, και ό,τι αντίδραση έρχεται από κάτω προς τα πάνω δεν είναι ισότιμη, ούτε ίδια, δεν ενισχύω την πραγματικότητα. Μερικές φορές νομίζω ότι αναλύοντας ξανά και ξανά ότι δεν μπορεί να υπάρχει αντίστροφος σεξισμός και ρατσισμός, απλώς χάνω χρόνο. Χάνουμε όλοι χρόνο που θα μπορούσαμε να χρησιμοποιήσουμε πιο δημιουργικά, εμβαθύνοντας κι άλλο σε αυτά που ξέρουμε, αντί να λογομαχούμε για το αν υπάρχει μισογυνισμός εφόσον υπάρχουν και άντρες που περνάνε δύσκολα. Δεν έχετε κουραστεί;

Η απάντηση στο «γιατί» υπάρχει, δεν είναι κανένα μυστικό. Αν θέλεις να μάθεις, γκούγκλαρέ το. Μόνο να πω ξανά το εξής: αυτά τα πράγματα δεν είναι θέμα άποψης. Αυτό που είναι θέμα προσωπικό είναι από ποια μεριά θέλεις να βρίσκεσαι. Αυτό, το δέχομαι. Δέχομαι να μην θέλει κάποιος να αλλάξει κάτι, ειδικά αν είναι από πάνω. Αλλά ας μην κάνουμε πάλι κουβέντες λυκειακές για το πόσο είναι θύματα οι άντρες από το σύστημα επειδή τα δικαστήρια δίνουν τα παιδιά στις γυναίκες ή επειδή πάνε φαντάροι. Αυτά άκουγα και όταν πήγαινα σχολείο και δεν ήξερα την απάντηση. Τώρα την ξέρω, και εγώ και η συντριπτική πλειοψηφία όσων διαβάζουν, και οι περισσότεροι την ξέρουν καλύτερα από εμένα.

Δεν ξέρω για εσάς, αγαπητοί μου σχολιαστές, και φυσικά δεν σας λέω τι να κάνετε με τον χρόνο σας, αλλά μερικές φορές αναρωτιέμαι αν έχει νόημα να ασχολείστε με την αλφαβήτα, εξηγώντας τα ίδια και τα ίδια σε αγνώστους. Εγώ έχω αποφασίσει να μην απαντάω πια σε τέτοιες ερωτήσεις.

Τέλος πάντων, για την «απορία», ο όρος μισανδρισμός υπάρχει, προφανώς, και η λέξη έχει περιεχόμενο, δεν την έβγαλες μόλις τώρα από το μυαλό σου. Υπάρχουν γυναίκες που μισούν τους άντρες, και υποθέτω και άντρες που μισούν τους άντρες, με την έννοια ότι όλα τα είδη μίσους θα υπάρχουν. Επειδή όσοι δεχόμαστε ότι η γη είναι στρογγυλή, δεχόμαστε και ότι υπάρχει ανισότητα ευκαιριών και ισχύος μεταξύ των δυο φύλων, καταλαβαίνουμε ότι ο μισογυνισμός δεν είναι μια λέξη που αφορά μόνο τους άντρες που μισούν τις γυναίκες, αλλά μια κυρίαρχη τάση από όλα τα φύλα προς τις γυναίκες, δηλαδή και από τις γυναίκες προς τον εαυτό τους. Αν δεν δέχεσαι ότι αυτή είναι η κυρίαρχη τάση, αν δηλαδή δεν δέχεσαι ότι η πατριαρχία είναι η συστημική καταπίεση των γυναικών, από παντού (από τους άντρες τους, τα αδέρφια τους, από τη μάνα τους, από το αφεντικό τους, από τον εαυτό τους τον ίδιο) που επηρεάζει αρνητικά και τους άντρες, δίνοντας στερεοτυπικούς ρόλους που περιορίζουν,

Τότε,

Τι κάνεις εδώ;

Ήρθες να μας αλλάξεις τη γνώμη;

Ακολουθήστε την Α,ΜΠΑ; στο Google News

95 Comments
δημοφιλέστερα
νεότερα παλαιότερα
Ενσωματωμένα σχόλια
Δείτε όλα τα σχόλια
Evelina Leivada
Evelina Leivada
5 χρόνια πριν

Standing ovation for Lena. Και για να μη νοιώθεις ότι χάνεις τον χρόνο σου, ο 20χρονος εαυτός μου (που ήταν πρόβατο) θα σου έλεγε ότι χάρη στην επανάληψη του μηνύματος, άρχισε το μήνυμα να εντυπώνεται μέσα του.

Γράφων
Γράφων
5 χρόνια πριν

Που το είδες να μην υπάρχει ο όρος μισανδρισμός; Υπάρχει και είναι μία υπαρκτότατη τάση μέσα στο ευρύτερο ρεύμα του φεμινισμού. Μισανδρισμός υπάρχει εκεί που συζητείται ελευθέρως αν γυναίκες δικαιούνται να σκοτώνουν άνδρες αυτοδικώντας. https://www.lifo.gr/articles/society_articles/194494/i-theoria-tis-toksikis-arrenopotitas-epanerxetai-sta-xronia-toy-metoo Μισανδρισμός είναι να αποκρύβεις ότι και οι άνδρες μεγαλώνουν παιδιά. https://www.lifo.gr/articles/society_articles/186274/pos-einai-na-megaloneis-paidi-simera Ο όρος αλλά και η εφαρμογή του μισανδρισμού υπάρχουν όταν παραποιείς κάθε αρχή της επιστήμης προκειμένου να καταλήξεις σε συμβατά με την πολιτική προπαγάνδα που επιθυμείς συμπεράσματα (κυρίως βλ. σχόλια). https://www.lifo.gr/articles/book_articles/191777/giati-ta-vivlia-ton-gynaikon-syggrafeon-poloyntai-se-xamiloteres-times-ap-o-ti-ton-antron Μισανδρισμός υπάρχει όταν κάνεις αναδρομική εφαρμογή ηθικής προκειμένου να καταδικάσεις πράγματα που παλιά δεν ήταν καταδικαστέα (σ.σ. η αναδρομική ισχύς νόμων υπάρχει μόνο… Διαβάστε περισσότερα »

αμύριστο λουλούδι
αμύριστο λουλούδι
5 χρόνια πριν
Απάντηση σε  Γράφων

Έλα, μολόγα, εσύ έστειλες την ερώτηση για να γίνει χαμούλης στα σχόλια!
Πάντως διαβάζοντας κατά καιρούς τα σχόλιά σου θα σου προτείνω το μάντρα του Αμπα.

IrisPrismatica
IrisPrismatica
5 χρόνια πριν
Απάντηση σε  Γράφων

Αχ δε σκόπευα να πιάσουμε κουβέντα σήμερα… Αλλά δεν γίνεται να μη σταθώ έστω σε ένα σημείο του σχολίου σου που με «ξεπερνάει». «αναδρομική εφαρμογή ηθικής προκειμένου να καταδικάσεις πράγματα που παλιά δεν ήταν καταδικαστέα» γράφεις, και φαντάζομαι κι εγώ ότι θα λες για κάπιον που κατηγόρισε των Πλάτωνα ως μισογύνη ή ξέρω ‘γω τον Ντίκενς ως φαλλοκράτη, οπότε και θα είχες δ ί κ ι ο , φυσικά. Και μου λες για μία που κατηγόρησε το μακαρίτη τον Γουίλιαμς ότι της έβαζε χέρι στο πλατό. ΟΚ, να συμφωνήσουμε ότι αν το είχε πει τότε δεν θα απειλείτο με το… Διαβάστε περισσότερα »

Γράφων
Γράφων
5 χρόνια πριν
Απάντηση σε  IrisPrismatica

«Μου έκανε τα χειρότερα» είπε η Pam Dawber, η οποία υποδυόταν τη Mindy στην κωμική σειρά. «Όμως ποτέ δεν το πήρα ως προσβολή. […] Εάν τα δει κανείς γραμμένα, θα τρομάξει», είπε η 66χρονη Pam Dawber. «Όμως, κατά κάποιον τρόπο, αυτά που έκανε ήταν χωρίς δόλο […]. Και αμέσως μετά, θα σου έπιανε το στήθος και θα έφευγε γρήγορα. Και για κάποιο λόγο την έβγαζε καθαρή. Ήταν άλλωστε η δεκαετία του 1970» είπε η ηθοποιός. https://www.lifo.gr/now/people/185308/symprotagonistria-toy-rompin-goyiliams-apokalyptei-o-rompin-me-xoyftone-kai-gdynotan-sto-plato Το “άλλωστε” αναφέρεται στην δεκαετία της σεξουαλικής απελευθέρωσης. Το “θύμα” με σαφήνεια λέει “ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΤΟ ΠΗΡΑ ΩΣ ΠΡΟΣΒΟΛΗ”. Ξέρεις, η έννοια του sexual… Διαβάστε περισσότερα »

IrisPrismatica
IrisPrismatica
5 χρόνια πριν
Απάντηση σε  Γράφων

Αποφάσισε, σε απασχολεί η προσωπική αντίληψη του ατόμου, η “αναδρομική εφαρμογή ηθικής” – η οποία ηθική ορίζεται από το σύνολο της κοινωνίας; Πολλοί συγχωρούν διάφορα σε διάφορους για διάφορους λόγους. Θα μπορούσε επίσης να πει “Μπήκα στο αμάξι του ενώ ήταν λιάρδα επειδή τον θαύμαζα”. Το ότι είναι καταδικαστέο να οδηγείς μεθυσμένος όμως δεν θα άλλαζε, με αφορμή τα δικά της κριτήρια. Αν πήγαινε για μήλα και τη χούφτωνε ξαφνικά ο μανάβης θα έλεγε το ίδιο; Το ότι αν είμαστε αστείοι με κουταβίσια μάτια μας συγχωρούν το χούφτωμα δεν ήταν κάποιος γενικός κανόνας. Το ότι το χούφτωμα ήταν απρεπές έως… Διαβάστε περισσότερα »

Γράφων
Γράφων
5 χρόνια πριν
Απάντηση σε  IrisPrismatica

Δεν πήγαινε για μήλα όμως και δεν την χούφτωσε ένας μανάβης.

Ήταν δυο 25χρονοι νέοι, καλλιτέχνες, που δουλεύαν μαζί και περνούσαν άπειρες ώρες μαζί. Αυτό σήμερα το λέμε “καβλάντισμα” και μάλιστα απόλυτα συναινετικό.

Έχεις κάποιο πρόβλημα με τις συναινετικές ερωτικές πρακτικές που ένα κομμάτι της κοινωνίας θεωρεί ανάρμοστες;

ΥΓ Υπήρχε κι άλλο ένα σχόλιο περί δημοσιογραφίας…

IrisPrismatica
IrisPrismatica
5 χρόνια πριν
Απάντηση σε  Γράφων

Αυτό που περιγράφει δεν είναι απόλυτα συναινετικό, αλλά περισσότερο κάτι που ανεχόταν για να μη χαλάσει το κλίμα. Εκείνη τη γιαγιά που της τσιγκλούσε τα οπίσθια μ’ένα καλάμι δεν μάθαμε αν το πήρε ως προσβολή. Δεν έχουν να κάνουν μόνο με έμφυλες σχέσεις αυτά, αλλά και με το ποσά ανέχονται όλοι από τους σταρ ενός σόου. Τελικά, η συμπεριφορά του μακαρίτη συνήδε με την εποχή του & κάποιες κακές την κρίνουν αδίκως με σημερινά κριτήρια; (Όπως είπες αρχικά, λέγοντας ότι αυτή είναι η σημερινή ηθική και το πρόβλημα είναι η αναδρομική εφαρμογή.) Ή συνάδει με την εποχή μας, και σήμερα… Διαβάστε περισσότερα »

Γράφων
Γράφων
5 χρόνια πριν
Απάντηση σε  IrisPrismatica

You’re better than that. Μην κάνεις ότι δεν κατάλαβες για λίγα κλικάκια… Το καβλάντισμα (σ.σ. φλερτ / κόρτε / ερωτοτροπία / ερωτικό παιχνίδισμα κοκ) υπάρχει από την εποχή που ήμασταν στα δέντρα. Το 1970 το καβλάντισμα έτσι όπως περιγράφεται ήταν απόλυτα αποδεκτό. Το ίδιο το “θύμα” λέει ότι δεν την ενοχλούσε. Εγώ ξέρω 25χρονες που σήμερα δεν θα είχαν πρόβλημα να χουφτωθούν από έναν συμπρωταγωνιστή στα πλαίσια του φυλικού παιχνιδίσματος. Εσύ δεν έχεις τέτοιες περιπτώσεις υπόψη σου ή όλες οι 25χρονες γνωστές σου έχουν ηθική καλογραίας του ΄50; Σήμερα, όμως υπάρχουν κάποιοι νεοπουριτανοί που στο όνομα της πολιτικής ορθότητας και… Διαβάστε περισσότερα »

IrisPrismatica
IrisPrismatica
5 χρόνια πριν
Απάντηση σε  Γράφων

Δεν είναι καβλάντισμα όταν είναι μονομερές. Μπορώ να μιλήσω για τον εαυτό μου, και πάντα ήμουν το αντίθετο της καλόγριας. Αλλά οι άντρες φίλοι μου ποτέ δεν με χούφτωναν “για πλάκα”. Κι αν κάποιος το έκανε θα του κοβόταν το χιουμοράκι. Εντωμεταξύ για το νεοπουριτανισμό σε κάποια ζητήματα δε διαφωνώ καν – αλλά βάζουμε πολύ διαφορετικά όρια εμείς οι δυο απ’όσο καταλαβαίνω. Αλλά τελικά εσύ είσαι που δεν απαντάς: Το πρόβλημά σου είναι ότι κρίνεται αρνητικά με σημερινά κριτήρια (αναδρομικά), ή ότι αν τον δέκτη δεν τον ενοχλεί μια συμπεριφορά τότε είναι θεμιτή (είτε κρίνεται τώρα, είτε τότε); Τελείως διαφορετικό.… Διαβάστε περισσότερα »

Γράφων
Γράφων
5 χρόνια πριν
Απάντηση σε  IrisPrismatica

Το πρόβλημά μου εν προκειμένω είναι η αναδρομικότητα. Δεν έχω υποστηρίξει σε κανένα σημείο κάτι άλλο. Απάντησέ μου κι εσύ, διότι τα περιστέρια πονάνε από τις μπαλιές που έχουν φάει: Το ίδιο το «θύμα» λέει ότι ήταν ΟΚ με την συμπεριφορά αυτή. Εσύ τι πρόβλημα έχεις; Είσαι πιο εύθικτη από το «θύμα»; Αναφορικά με το γενικότερό μου σχόλιο για τον μισανδρισμό ως συστατικό κομμάτι μιας φράξιας του φεμινισμού έχεις κάτι να πεις; Για την παραποίηση ερευνών και μελετών προς υποστήριξη προϋπαρχουσών θεωριών; Για την απόκρυψη των αρρένων όταν αυτοί κάνουν πράγματα που δεν συνάδουν με τον μύθο της πατριαρχίας (parenting);… Διαβάστε περισσότερα »

IrisPrismatica
IrisPrismatica
5 χρόνια πριν
Απάντηση σε  Γράφων

Όχι Γράφων, εσύ εξακολουθείς να παριστάνεις ότι δεν καταλαβαίνεις. Αν σήμερα, τώρα, ένας άντρας χουφτώσει μια γυναίκα κι αυτή πει ότι “εμένα δε με πείραξε που με χούφτωσε”, ισχύει πάλι το ακριβώς ίδιο με το να πει κάποια ότι το 1960 που την είχε χουφτώσει κάποιος δεν την πείραξε. Αν δηλαδή όλο το ζήτημα είναι η γνώμη του θύματος, τι σημασία έχει πότε έγινε και πότε σχολιάστηκε; Το άλλο ζήτημα είναι ότι τη χούφτωσε, δεν της είπε καλημέρα. Έκανε κάτι που *ήταν* πολύ θεμιτό να την πειράξει. Όχι κάτι αδιαμφισβήτητα άκακο, ούτε για τα σημερινά δεδομένα ΟΥΤΕ ΓΙΑ ΤΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ… Διαβάστε περισσότερα »

Γράφων
Γράφων
5 χρόνια πριν
Απάντηση σε  IrisPrismatica

Έχεις star quality, δεν λέω, αλλά για το όνομα του Χριστού και της Παναγίας. Σε έχω ρωτήσει 40 φορές: ΤΟ ΙΔΙΟ ΤΟ “ΘΥΜΑ” ΛΕΕΙ ΟΤΙ ΗΤΑΝ ΟΚ ΜΕ ΤΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΑΥΤΗ. ΕΣΥ ΤΙ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΕΧΕΙΣ; ΕΙΣΑΙ ΠΙΟ ΕΥΘΙΚΤΗ ΑΠΟ ΤΟ ΘΥΜΑ; Το γιατί ήταν ΟΚ είναι δικό της θέμα (αν ήταν θέμα κλίματος κοινωνικής ανεκτικότητας, δικής της παραξενιάς ή ευαρέσκειας). Δεν σε κάλεσε για ψυχανάλυση. Μπορεί να την κολάκευε τότε που ήταν νεαρή και άσημη, το ξέρεις εσύ; Μπορεί να τον γούσταρε αλλά να γούσταρε πιο πολύ το ανεκπλήρωτο. Μπορεί να το έβλεπε αριστοφανικά, ως μια φάρσα. Μπορεί να την… Διαβάστε περισσότερα »

IrisPrismatica
IrisPrismatica
5 χρόνια πριν
Απάντηση σε  Γράφων

Δεν ξέρω πόσο ξεκάθαρα να το πω, σε πανό να το γράψω; Όταν ξεκίνησε να την χουφτώνει, πώς ήξερε ΑΠΟ ΠΡΙΝ ότι αυτή θα το αποδεχθεί; Οεο; 1. Τη χούφτωσε. 2. Αυτή το δέχτηκε. Το 1 προηγείται του 2. Έκανε κάτι ΧΩΡΙΣ να ξέρει από πριν ότι αυτή θα το δεχτεί. Κάτι που ήταν άσχημο. Αν εγώ σου κλέψω ένα 50ρικο από την τσέπη κι εσύ πεις “ε μωρέ θα το’χε ανάγκη, κι εξάλλου δεν είμαι φτωχός, τη συγχωρώ” θα πει ότι δεν σε έκλεψα; Ότι δεν έκανα εξ’αρχής κάτι που θα μπορούσες κάλλιστα να μη μου συγχωρήσεις; Αν ήθελα,… Διαβάστε περισσότερα »

Γράφων
Γράφων
5 χρόνια πριν
Απάντηση σε  IrisPrismatica

Το έχουμε χάσει έτσι;

Η ζωή έχει απόπειρες αβέβαιης έκβασης. Κυρίως σε πράγματα όπως το σεξ ή το παιχνίδι αυτού. Το φλερτ βασίζεται στην απόπειρα αβέβαιης έκβασης.

Το μέτρο είναι οι δυο πλευρές που φλερτάρουν. Η ηθική τους και η κ@βλ@ τους. Ούτε ο παπάς της ενορίας ούτε η φεμινίστρια του κοινόβιου.

Κι εμένα με έχουν χουφτωσει και άνδρας και γυναίκα. Μη συναινετικά. Κατάλαβαν ότι δεν θα υπήρχε συναίνεση και έληξε εκεί. Ενήλικες είμαστε, για όνομα… Κάνεις δεν έκλαψε. Και μάλιστα 40 χρονια μετά…

IrisPrismatica
IrisPrismatica
5 χρόνια πριν
Απάντηση σε  Γράφων

Γράφων εσύ αν θες μπορείς να κάθεσαι να σου κατεβάζουν και τα βρακιά χωρίς να διαμαρτυρηθείς για να το παίξεις κουλ. Εγώ κάποια που θα σε ξεβράκωνε δημοσίως όμως θα την κατηγορούσα, γιατί μετά από σένα θα ξεβράκωνε και τον απέναντι που θεν θα το έβρισκε διόλου χαριτωμένο.
Μάθαμε τώρα ότι το να ορμάς να πιάσεις ξαφνικά τα βυζιά της άλλης είναι “φλερτ”, με “αβέβαιη έκφανση”! Και μετά το έχω χάσει εγώ!
Και φυσικά η υποτιθέμενη αναδρομικότητα -για την οποία έγινε αρχικά το σχόλιο- εντελώς βολικά ξεχάστηκε…

Γράφων
Γράφων
5 χρόνια πριν
Απάντηση σε  IrisPrismatica

Μπορείς να συνεχίσεις να αποπειράσαι να γίνεις προσβλητική / ειρωνική επί προσωπικού κάνοντας άκυρους (κατ’ελάχιστο) παραλληλισμούς, ρίχνοντας το επίπεδο της κουβέντας στο νηπιαγωγείο. Όπως αγαπάς. Έχεις το αυτεξούσιο να πράττεις όπως προτιμάς. Να ξέρεις όμως ότι η ηθική και η αισθητική σου γράφουν. Εσύ εκνευρίζεσαι με εμένα διότι δεν πιστεύω στη θεωρία που εσύ πιστεύεις (πατριαρχία, φεμινισμός κτλ). Εγώ χάνω την υπομονή μου με εσένα διότι δεν καταδικάζεις και μάλιστα υποστηρίζεις ρατσιστικές πρακτικές (μισανδρισμός: παραποίηση επιστημονικών δεδομένων, αναδρομική εφαρμογή ηθικής, προπαγάνδα σε σημείο διαστρέβλωσης της πραγματικότητας, μη καταδίκη βίαιων θεωριών κτλ). Εσύ εκνευρίζεσαι με εμένα διότι εγώ ερμηνεύω διαφορετικά το… Διαβάστε περισσότερα »

Sly
Sly
5 χρόνια πριν
Απάντηση σε  Γράφων

Οποια λοιπόν δε γουστάρει να χουφτωθεί στα φιλικά έχει ηθική καλόγριας του 50 λοιπόν. Ούτε καν καλόγρια του 2000 τέλος πάντων. Οι άλλες τουλάχιστον σου φαίνονται αρκετά…cool?

Γράφων
Γράφων
5 χρόνια πριν
Απάντηση σε  Sly

Εσύ αυτό κράτησες δηλαδή;

Αυτό δείχνει άνθρωπο με δυνατότητα κατανόησης κειμένου τώρα; Θλίβομαι για το εκπαιδευτικό μας σύστημα…

IrisPrismatica
IrisPrismatica
5 χρόνια πριν
Απάντηση σε  Γράφων

Πάντα πρέπει να υπάρχει αντίλογος, αλλά όταν μου λες ότι δεν υπήρξε ποτέ ανισότητα ανδρών και γυναικών (εξηγούμενη μεν, ανισότητα δε), απλώς διακριτοί ρόλοι σε μια λειτουργικότατη κοινωνία, δεν είμαι υποχρεωμένη να αντιμετωπίσω την άποψή σου ως άξια σεβασμού, όπως δεν σέβομαι την «άποψη» των flat-earthists ή των δημιουργιστών. Τις αστοχίες ή της ακρότητες που εντοπίζονται σε εκφάνσεις του σύγχρονου φεμινισμού είμαι από τους πρώτους που τις κατακρίνουν, αλλά δυστυχώς ούτε καν αυτές μπορούμε να συζητήσουμε μαζί, γιατί ξεκινάς από εντελώς μηδενιστική βάση. Αντιστοίχως, για τα προβλήματα του καπιταλισμού δεν συζητάω με σταλινικούς. Όταν εσύ δηλώνεις ότι πιστεύεις πως υπάρχει… Διαβάστε περισσότερα »

Γράφων
Γράφων
5 χρόνια πριν
Απάντηση σε  IrisPrismatica

Εγώ ξέρω -και αυτό κρατάω- ότι σε ένα ποστ για τον μισανδρισμό εσύ έχεις αναλωθεί στην κριτική ενός εκ των άφθονων παραδειγμάτων που έφερα προς επίρρωση της θέσης ότι ο φεμινισμός εμπεριέχει μισανδρισμό.

Και όχι δεν σε έχω δει πουθενά να κατακρίνεις τον φεμινισμό. Σου έφερα 10 παραδείγματα άξια κριτικής και αναλώθηκες στην εγκυρότητα του ενός.

Τα άλλα είναι φιλολογία.

Ούτε ποτέ είπα σε κανέναν πώς να χρησιμοποιεί τη μήτρα του ούτε ποτέ παρότρυνα μανάβηδες να χουφτώνουν αγοραστές μήλων. Αυτά είναι δικές σου νιουμανιές.

IrisPrismatica
IrisPrismatica
5 χρόνια πριν
Απάντηση σε  Γράφων

Κι εγώ ξέρω, και αυτό κρατάω, ότι σε ένα ποστ για τον μισογυνισμό στην ελληνική οικογένεια -τι προάλλες- εσύ αναλώθηκες στο αν κάθε γυναίκα που αρθρώνει λόγω κατά των εις βάρος της διακρίσεων κάθεται πρώτα να αλλάξει όλες τις άλλες διακρίσεις του κόσμου, και δη τις διακρίσεις ενός συστήματος το οποίο εσύ εν τέλει δεν θες ν’αλλάξει.
Όχι απλώς έκανα κριτική, αλλά την έκανα σε αυτό το θρεντ κιόλας, μόλις τρία (δικά μου) σχόλια πιο πάνω (ζήτημα βρεφοκτόνου).
Αλλά ή είσαι επιλεκτικά τυφλός ή ψεύδεσαι.
Οπότε δε με απασχολεί πλέον να συνομιλώ μαζί σου.

Γράφων
Γράφων
5 χρόνια πριν
Απάντηση σε  IrisPrismatica

Προσπαθείς σταθερά να καταστείς λεκτικά αιχμηρή ώστε να γίνει φιτίλι η κουβέντα. Όχι καλή μου Ίριδα. Δεν σου κάνω τη χάρη. Δεν είναι στην ίδια ζυγαριά το ποιος έπλυνε τα πιάτα, η μαμά ή ο μπαμπάς (αν η μαμά κάνει οικιακά) με το αν δικαιούμαστε να σκοτώνουμε τους άντρες αυτοδικώντας ή είναι ΟΚ να λέμε ψέματα ότι άντρες δεν μεγαλώνουν παιδιά μόνο και μόνο για να στηρίξουμε τον μύθο της πατριαρχίας ή να διαστρεβλώνουμε κάθε μεθοδολογία της επιστήμης για να βγάλουμε φεμινιστικά συμπεράσματα. Απλά δεν έχουν την ίδια βαρύτητα τα πλυμένα πιάτα με τα παραδείγματα συστημικού μισανδρισμού που έφερα. Πρέπει… Διαβάστε περισσότερα »

IrisPrismatica
IrisPrismatica
5 χρόνια πριν
Απάντηση σε  Γράφων

Ναι ναι ναι φυσικά, ας μιλήσουμε για ΜΙΑ γραφική που πέταξε τη μ…ια ότι πρέπει να επιτρέπεται η αυτοδικία, κι ας αποσιωπήσουμε τις χιλιάδες γυναικών που που δολοφονούνται από τον άντρα ή τον σύντροφό τους, όχι στην κουβέντα, αλλά στην κυριολεξία! Ένα λεκτικό πυροτέχνημα βαρύνει περισσότερο από άπειρους αληθινούς φόνους. Αυτό θα πει αναλογικότητα!

Γράφων
Γράφων
5 χρόνια πριν
Απάντηση σε  IrisPrismatica

Αυτή είναι μία εκ των θεωρητικών του φεμινισμου που έχουν επιρροή σήμερα.

Δεν είναι ένας εγκληματίας του κοινού ποινικού που κανένας δεν στεργει προς ιδεολογική κάλυψη του.

Δεν εξισώνουμε τους random εγκληματίες με αυτούς που παρέχουν ιδεολογική κάλυψη στο έγκλημα.

Κάνεις πλάκα;

IrisPrismatica
IrisPrismatica
5 χρόνια πριν
Απάντηση σε  Γράφων
Γράφων
Γράφων
5 χρόνια πριν
Απάντηση σε  IrisPrismatica

Α. Μόλις άλλαξες θέμα. Β. Άλλαξες θέμα πετώντας -εκ νεου- την μπάλα στα περιστέρια. Γ. Επι της ουσίας της απάντησης σου, που είναι άσχετη με τα υπόλοιπα, και πάλι βλέπουμε μια απάντηση χαμηλού επιπέδου. Ακριβώς σαν τις εφημερίδες τοίχου αναρχικών για την Ηριαννα… Αποκοπτεις μια δυο περιπτώσεις, δίχως στοιχεία του φακέλου της δικογραφίας, αποκλειστικά προς δημιουργία εντυπώσεων, στις οποίες -μολαταυτα- πουθενά δεν υπάρχει ποινή χάδι. Το να υποστηρίζεις ότι τα δικαστήρια συστημικά είναι υπέρ της συγκάλυψης ανθρωποκτονιών είναι προσβολή στην κοινή λογική. Είτε είσαι επιλεκτικά τυφλή είτε ψεύδεσαι (χμμ…). https://youtu.be/7Z_jU2s6el8 Δ. Παραμένει το συμπέρασμα, που δεν έχει υπάρξει διαφωνία, ότι… Διαβάστε περισσότερα »

IrisPrismatica
IrisPrismatica
5 χρόνια πριν
Απάντηση σε  Γράφων

Επίκληση μιας μοναδικής θεωρητικού, που είπε μια ακρότητα σε μία συνέντευξη, και που καθόλου δεν υιοθετήθηκε από τον μέινστρημ χώρο = δεν αποκόπτεις μία περίπτωση
Αναφορά μόνο τριών από τις πολλαπλές περιπτώσεις επιεικούς αντιμετώπισης “εγκλημάτων πάθους” με θύτες άνδρες = αποκόπτω 1-2 περιπτώσεις.
Α-χα.
Επίσης: φονιάς να καταδικάζεται. σε 8 χρονάκια, και να βγαίνει στα μισά, είναι χάδι, και μάλιστα χάδι με προδέρμ.
Α, θυμήθηκες το έγκλημα στου Χαροκόπου. Ας θυμηθούμε τις ποινές των ενόχων εκεί: https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%94%CE%BF%CE%BB%CE%BF%CF%86%CE%BF%CE%BD%CE%AF%CE%B1_%CF%84%CE%BF%CF%85_%CE%94%CE%B7%CE%BC%CE%AE%CF%84%CF%81%CE%B9%CE%BF%CF%85_%CE%91%CE%B8%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CF%83%CF%8C%CF%80%CE%BF%CF%85%CE%BB%CE%BF%CF%85#%CE%A0%CE%BF%CE%B9%CE%BD%CE%AD%CF%82

Γράφων
Γράφων
5 χρόνια πριν
Απάντηση σε  IrisPrismatica

😴

Αθανάσιος Π.
Αθανάσιος Π.
5 χρόνια πριν
Απάντηση σε  Γράφων

Είμαι ηθοποιός και έχω δουλέψει άπειρες ώρες με δεκάδες άτομα.Όσοι ασκούν αυτό το επάγγελμα πρέπει να είναι σε θέση να περιπτυχθούν με απόλυτη φυσικότητα με ανθρώπους που ίσως βλέπουν και για πρώτη φορά.Βέβαια αυτό γίνεται πάντα στα πλαίσια του έργου,της σκηνής και της κάμερας.Οταν τελειώνει η θεατρική-κινηματογραφική πράξη εκεί τελειώνει και η οποιαδήποτε περίπτυξη γιατί πρόκειται για υποκριτική. Το ότι στης παραστατικές τέχνες οι συνάδελφοι νιώθουν οικία ο ένας με το σώμα του άλλου δεν σημαίνει πως καταργούνται τα προσωπικά όρια του καθενός.Πέρα από τέχνη,είναι ένα επάγγελμα,όπως όλα τα άλλα και αρμόζουν οι ίδιοι τρόποι συμπεριφοράς όπως και σε οποιονδήποτε… Διαβάστε περισσότερα »

Γράφων
Γράφων
5 χρόνια πριν
Απάντηση σε  Αθανάσιος Π.

Δεν εξέφρασα αυθαίρετα τίποτα.

Ούτε μίλησα για τους ηθοποιούς γενικά.

Μίλησα για γνωστές σε εμένα περιπτώσεις.

Κανένα άλλο σχόλιο έχεις να συνεισφέρεις ή όχι;

Αθανάσιος Π.
Αθανάσιος Π.
5 χρόνια πριν
Απάντηση σε  Γράφων

Κάλε όχι,δεν έχω να πω κάτι άλλο.

Σου αφήνω χώρο να ξεδιπλώσεις το ταμπεραμέντο σου!

Γράφων
Γράφων
5 χρόνια πριν
Απάντηση σε  Αθανάσιος Π.

Η ειδικότης μου είναι να έχω δίκιο όταν οι άλλοι έχουν άδικο. – Τζ. Μπ. Σω

Γράφων
Γράφων
5 χρόνια πριν
Απάντηση σε  IrisPrismatica

“Και μου λες για μία που κατηγόρησε το μακαρίτη τον Γουίλιαμς …” Κανείς δεν κατηγόρησε τον Γουίλιαμς, διότι κανείς δεν είχε προσβληθεί… ΤΟΤΕ! Το θέμα ανακινήθηκε σήμερα, στην εποχή του #me too από δημοσιογράφο που έγραψε σχετικό βιβλίο και αναπαρήχθη στην ημεδαπή από (μάντεψε)… ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟ! Μήπως, λέω εγώ τώρα, οι δημοσιογράφοι δημιουργούν αντικείμενα “μαχητικής” δημοσιογραφίας σε εύκολα αντικείμενα, προκειμένου να δημιουργήσουν πόλωση και άρα πιστά κοινά στις πωλήσεις τους, σε μια εποχή που ο τύπος έχει πάρει την κάτω βόλτα; Μήπως δημιουργούν αγοραστικό κοινό εκ του μη όντος για να πουλήσουν μια φτηνή πραμάτεια; Μήπως οι δημοσιογράφοι αντί να κάνουν… Διαβάστε περισσότερα »

Καραβάν
Καραβάν
5 χρόνια πριν
Απάντηση σε  IrisPrismatica

Δεν θα συμμετέχω στα flames, αλλά προφανώς καίγομαι να πω κάτι που είναι πασίγνωστο (αλλά όχι συγγνωστό), ήτοι την κριτική του παρελθόντος μέσω της σύγχρονης ματιάς στην layman θεώρηση της Ιστορίας. Που φυσικά αντιτίθεται στην επιστήμη της Ιστορίας, αποτελεί δηλαδή ψευδοïστορική θεώρηση. Ας πάρουμε για παράδειγμα την δουλεία. Η δουλεία είναι εντελώς απαράδεκτη από πλευράς συγχρονικότητας, δεν χρειάζεται απόδειξη, το καταλαβαίνουμε όλοι. Μπορούμε να φιλοσοφήσουμε και από πλευράς Ηθικής για το ζήτημα, με νόμους αιώνιότητας και ανέκαθεν. Ωστόσο η δουλεία με ιστορικούς όρους (με την κατ’εξοχήν αρχαία της μορφή, όχι την ρατσιστική του Αμερικανικού Νότου του 19ου αιώνα ή της… Διαβάστε περισσότερα »

IrisPrismatica
IrisPrismatica
5 χρόνια πριν
Απάντηση σε  Καραβάν

Συμφωνώ με όσα λες Καραβάν αλλά δεν βλέπω το πώς κολλάνε εδώ. Τον αναχρονισμό σε όλο αυτό τον βλέπει μόνο ο Γράφων. Αν είχαμε πει “ο Αισχύλος είναι μισογύνης” απολύτως δεκτόν να μου πει κάποιος ότι κρίνω με σύγχρονα κριτήρια έναν άνθρωπο που έζησε πριν 2,5 χιλιάδες χρόνια. Αλλά το να πεις ότι ήταν κατακριτέο το 1978 (έως 1982, που ήταν η σειρά) να βάζεις χέρι σε μια γυναίκα έτσι ξαφνικά, ε δεν είναι αναχρονισμός.

Καραβάν
Καραβάν
5 χρόνια πριν
Απάντηση σε  IrisPrismatica

Όπως είπα δεν πιάνω το συγκεκριμένο περιστατικό, ομιλώ γενικότερα, επειδή είναι καλή αφορμή να αναφερθεί η συγκεκριμένη πλάνη για άλλη μια φορά.

(Και μάλιστα αρχή του προβληματισμού μου ήταν η ανάποδη αναχρονιστικότητα – δηλαδή κριτήρια/αναφορές του παρελθόντος ενταγμένα στο παρόν με σύγχρονη οριοθέτηση- που πυροδοτήθηκε στα social για το διαβόητο αυστραλιανό σκίτσο σχετικά με το ξέσπασμα της Serena Williams. Θέμα το οποίο δεν είδα να σχολιάζεται υπό το πρίσμα αυτό σε κριτικό ορίζοντα και προβληματίζομαι).

Jenny Barnes
Jenny Barnes
5 χρόνια πριν
Απάντηση σε  Γράφων

Η αναδρομικότητα των νόμων ισχύει κανονικά. Αρκεί να προβλέπεται ρητά από διάταξη του νόμου αυτού. Η αναδρόμικότητα των ποινικών νόμων απαγορεύεται.

Γράφων
Γράφων
5 χρόνια πριν
Απάντηση σε  Jenny Barnes

Εεε, τα εγκλήματα περί προσβολής της γενετήσιας αξιοπρέπειας είναι στον Ποινικό Κώδικα…

Jenny Barnes
Jenny Barnes
5 χρόνια πριν
Απάντηση σε  Γράφων

Είπες ” η αναδρομική ισχύς νόμων υπάρχει μόνο σε απολυταρχικά καθεστώτα”. Σε αυτό απάντησα.

Jenny Barnes
Jenny Barnes
5 χρόνια πριν
Απάντηση σε  Γράφων

Και βασικά αυτό που θες να πεις δεν έχει σχέση με την αναδρομικότητα. Εννοείς μάλλον την παραγραφή του αδικήματος.

Γράφων
Γράφων
5 χρόνια πριν
Απάντηση σε  Jenny Barnes

Όχι αυτό που θέλω να πω το ξέρω εγώ και όχι εσύ. Αμάν πια με την Κάθυ Νιούμαν εδώ μέσα… Αναφέρομαι στην έννοια του φυσικού δικαίου έτσι όπως ορίστηκε από τον John Finnis, τον H.L.A. Hart και τόσους άλλους. Αναφέρομαι στο ότι ένας νόμος για είναι δίκαιος, και αφαιρετικά αποδεχόμαστε την έννοια του ποινικού νόμου, δεν μπορεί να είναι αναδρομικός, αυτό το λέει ο Joseph Raz. ΟΚ; Ακόμη και στους λοιπούς νόμους η αναδρομική ισχύς αφορά τον χρόνο αφετηρίας επιμέτρησης ενός προστίμου ή κάτι τέτοιο. Δεν αφορά την αναδρομική δημιουργία αδικήματος. Δεν υπάρχει νόμος που να λέει ότι όποιος έκανε… Διαβάστε περισσότερα »

zero-gravity
zero-gravity
5 χρόνια πριν
Απάντηση σε  Γράφων

‘Ισως μερικοί να μην μπορούν να αποδεχτούν της συνολική απόρριψη της προσωπικότητας τους απο τις γυναίκες και να την αποδίδουν το φύλο τους. Αυτό δεν λέγεται μισανδρία,προτίμηση είναι. Και επειδη προφανώς θα επιθυμήσεις να επιστρέψεις το σχόλιο… ‘Οχι δεν μισώ τους άνδρες,κάποια πράγματα όμως πρέπει να αλλάξουν και μερικοί μπορει να δυσαρεστηθούν. Δεν είναι κάποια μίσανδρη επειδή διαφωνεί με τις ιδεές ενός Χ.Α επειδή τυγχάνει να είναι άντρας. Με την ιδεολογία του τα βάζει που είναι στεγνή κι ανήλιαγη Το να ρίχνεις σε ενα τσουβάλι ομως τις γυναίκες ή να χρησιμοποιείς βολικές εξαιρέσεις για να φτάσεις σε ενα συμπέρασμα που… Διαβάστε περισσότερα »

Γράφων
Γράφων
5 χρόνια πριν
Απάντηση σε  zero-gravity

Δεν είμαι εγώ αυτός που είπε “τι κάνεις εδώ; Ήρθες να μας αλλάξεις γνώμη;” σα να είναι προσβολή.

Ξέρεις η απολυταρχικοτητα όταν μας είναι συμπαθής δεν παύει να είναι απολυταρχική.

Συγγνώμη που σου σπάω το μονοπώλιο της μιας αποψης.

lonely old dog
lonely old dog
5 χρόνια πριν

Τέλεια απάντηση, δεν περίμενα τίποτα λιγότερο.
Ηρθε να μας αλλάξει;
Ηρθε να μας αλώσει εκ των έσω.
Δε θα μπορέσει.

Ιris Prismatica, μπράβο για τα υπέροχα τελευταία σου σχόλια και απαντήσεις.
Τα απόλαυσα, όσο και τη δυναμική επιστροφή σου 🙂

IrisPrismatica
IrisPrismatica
5 χρόνια πριν
Απάντηση σε  lonely old dog

Σ’ευχαριστώ πολύ, με συγκινείς!

Γράφων
Γράφων
5 χρόνια πριν
Απάντηση σε  IrisPrismatica

Χαρά μου να σε βοηθάω να ανεβαίνεις ω Ίριδα.

zero-gravity
zero-gravity
5 χρόνια πριν
Απάντηση σε  Γράφων

“Πίσω απο κάθε σπουδαία γυναίκα βρίσκεται ένας άντρας”

Κάποιος ήρθε να εισπράξει το credit του.
+1 Μητριαρχικό cookie.

Neverlander
Neverlander
5 χρόνια πριν
Απάντηση σε  zero-gravity

Πραγματικά! Πόσο μου άρεσαν οι απαντήσεις της Iris, είναι να μην αποφασίσει να σχολιάσει <3

IrisPrismatica
IrisPrismatica
5 χρόνια πριν
Απάντηση σε  Neverlander

^-^

Αφροδίτη
Αφροδίτη
5 χρόνια πριν

Δεν κατάλαβα την ερώτηση. Είναι γλωσσολογική, δηλαδή αν ο όρος μισανδρισμός είναι δόκιμος και υπάρχει (και δεν είναι απλά ένα σωστό δημιούργημα κενό περιεχομένου) ή αν υπάρχει το κοινωνικό φαινόμενο. Και η λέξη υπάρχει και το φαινόμενο υπάρχει. Η διαφορά με τον μισογυνισμό είναι ότι επιδρά στο συνολο της κοινωνίας, καθολικά, σε όλες τις δομές και εκφάνσεις με τρόπους καταλαβαίνουμε και με τρόπους που είναι τελείως μηχανικοί ή κρυμμένοι. Σε αυτή την έκταση και με αυτό τον τρόπο μισανδρισμός δεν υπάρχει, well γιατί δεν υπάρχει. Για να το πω απλά οι γυναίκες (ή οι άνδρες) και να ήθελαν δε θα… Διαβάστε περισσότερα »

Leave it to Beaver
Leave it to Beaver
5 χρόνια πριν
Απάντηση σε  Αφροδίτη

Πως εξηγείται το γεγονός όμως οτι στις σύγχρονες δυτικές κοινωνίες ενώ υπάρχει σε τόσο μαζική έκταση συστημική καταπίεση εις βάρος της πλειονότητας των γυναικών, στις ίδιες αυτές κοινωνίες οι “καταπιεστές” να έχουν πχ αρκετά μικρότερο προσδόκιμο ζωής, σχεδόν αποκλειστικότητα στα εργατικά ατυχήματα, συντριπτικό μεγαλύτερο ποσοστό στις φυλακίσεις, πολύ μεγαλύτερο κίνδυνο να μείνουν άστεγοι, μεγαλύτερο ποσοστό αυτοκτονιών κλπ από τους “καταπιεζόμενους”; Δε νομίζω πως υπάρχει ανάλογο φαινόμενο στην ιστορία της ανθρωπότητας.

Αφροδίτη
Αφροδίτη
5 χρόνια πριν
Απάντηση σε  Leave it to Beaver

Είναι ειλικρινής απορία αυτό; Μέχρι πριν κάποια χρόνια η γυναίκα έμενε στο σπίτι. Δεν είχε την ευκαιρία να πεθάνει ή να πάθει τα ίδια γιατί ήταν απασχολημένη να παθαίνει άλλα. Η διαφορά είναι ότι όσα πάθαιναν οι άνδρες απ όσα είπες είναι συνέπειες των πράξεών τους και όχι μία συλλογική στάση απέναντί τους.Η πλειοψηφία των γυναικών γεννιόντουσαν κι έπρεπε να παντρευτούν μέσα στην πρωτη 20ετία, να κάνουν παιδιά, να μην αντιμιλούν και να τις τρώνε. Άσχετα με το ποιες ήταν, τι ήθελαν και τι έκαναν. Ήταν δεδομένο. Όσα πάθαιναν οι άνδρες ήταν αποτέλεσμα επιλογών και πράξεών τους, όχι κοινωνικής νόρμας… Διαβάστε περισσότερα »

Leave it to Beaver
Leave it to Beaver
5 χρόνια πριν
Απάντηση σε  Αφροδίτη

Μίλησα για σύγχρονες κοινωνίες. Τελευταία φορά που η Ελλάδα είχε εκτεταμένες πολεμικές συγκρούσεις στο έδαφος της ήταν το 1949 στη λήξη του εμφυλίου. Δεν επηρεάζει το σημερινό προσδόκιμο ζωής που δίνει η ΕΛΣΤΑΤ. Επίσης το οτι “κυριαρχούν” οι άντρες στα εργατικά ατυχήματα δεν οφείλεται στο οτι οι γυναίκες κάθονται σπίτι, που δεν κάθονται σπίτι πλέον εδώ και δεκαετίες και είναι εργαζόμενες και πολύ καλά κάνουν που είναι, αλλά στο ότι οι άντρες κάνουν τις πιο επικίνδυνες και ανθυγιεινές (άρα και ανεπιθύμητες συνήθως από την πλειοψηφία του εργατικού δυναμικού) εργασίες. Και φυσικά δεν πιστεύω οτι οι άντρες μόνο τραβάνε ζόρια. Οι… Διαβάστε περισσότερα »

Where are the turtles???
Where are the turtles???
5 χρόνια πριν
Απάντηση σε  Leave it to Beaver

Μπορεί οι γυναίκες να έχουν βγει στην αγορά εργασίας, αλλά θες να μου πεις ότι δεν υπάρχει ακόμα διαχωρισμός σε γυναικεία και αντρικά επαγγέλματα; Πήγαινε μια βόλτα σε παιχνιδάδικο και δες το διαχωρισμό σε κοριτσίστικα/αγορίστικα παιχνίδια (κούκλες-μωρά/συνεργεία μηχανικών) και μετά πέρνα από καμιά σχολή πανεπιστημίου και δες την κατανομή ποσοστού σε άντρες-γυναίκες που φοιτούν ανα τμήμα. Η πατριαρχία δεν είναι γενικός και αόριστος μπαμπούλας, ξέρει και διαιωνίζεται με πολλούς συγκεκριμένους τρόπους.

Leave it to Beaver
Leave it to Beaver
5 χρόνια πριν
Απάντηση σε  Where are the turtles???

Για να μιλήσω επι προσωπικού εσύ τώρα θεωρείς δηλαδή σοβαρά οτι μου επιβλήθηκε να προτιμάω τα lego και τα playmobil από τη bibibo της αδελφής μου λόγω πατριαρχίας; 😀 Συγγνώμη αλλά θα σε πληροφορήσω ότι παίζαμε και με τις κούκλες φυσικά, αλλά πως να σου το πω β-α-ρ-ι-ό-μ-ο-υ-ν-α!!!! Εμποδίζει κάτι κάποια κοπέλα σήμερα να σπουδάσει πχ πληροφορική;;; Να γίνει ναυπηγός ή αρχιτέκτονας; Δε νομίζω. Αντίθετα παραδόξως η πατριαρχία φαίνεται πως εμποδίζει τις γυναίκες σε συγκεκριμένα επαγγέλματα, δεν άκουσα καμμιά γυναίκα να διαμαρτύρεται ότι η πατριαρχία την εμποδίζει να δουλέψει πχ σε οικοδομή ή σε συνεργείο επισκευής αποχετεύσεων, δηλαδή σε βαριές,… Διαβάστε περισσότερα »

Where are the turtles???
Where are the turtles???
5 χρόνια πριν
Απάντηση σε  Leave it to Beaver

Δεν είπα ότι εμποδίζονται. Παρόλα αυτά καθημερινά ανεβαίνουν στο αμπα σεξιστικά περιστατικά που βιώνουν γυναίκες στη δουλειά τους. Αυτές τις φωνές διαμαρτυρίας δεν τις ακούς;
Επίσης δε νομίζω κανείς να αμφισβητεί τον ρόλο των παιχνιδιών στην ανατροφή της κοινωνίας. Έτσι πολύ εύκολα οι άντρες και οι γυναίκες μέσα απ τα παιχνίδια (ψεύτικα μωρά/στρατιωτάκια) μαθαίνουν ποιοι είναι οι ρόλοι τους στο σύστημα (αναπαραγωγική/πολεμική μηχανή).

Sly
Sly
5 χρόνια πριν
Απάντηση σε  Leave it to Beaver

Αν σ ενδιαφέρει το γιατί και δεν έχει τύχει να βρεις ήδη τις απανλησεις πορείς να το γουγκλάρεις. Επίσης μπορούν 2 διαφορετικά φαινόμενα να ισχύουν, το ένα δεν αποκλείει το άλλο

Where are the turtles???
Where are the turtles???
5 χρόνια πριν
Απάντηση σε  Leave it to Beaver

Wow, το ακούσαμε κι αυτό. Μέχρι τώρα ακούγαμε το γνωστό ”που την είδατε την ανισότητα; σε όλες τις αγγελίες ωραίες γκόμενες ζητάν”,
τώρα ακούσαμε και το ”τουλάχιστον το να μένετε σπίτια σας, σας γλιτώνει από ένα σορό μπελάδες, τι κλαίγεστε”…….

Leave it to Beaver
Leave it to Beaver
5 χρόνια πριν
Απάντηση σε  Where are the turtles???

Δεν είπα τίποτα τέτοιο, διαβάζεις αυτό που θέλεις να διαβάσεις.

Where are the turtles???
Where are the turtles???
5 χρόνια πριν
Απάντηση σε  Leave it to Beaver

Ρώτησες πως γίνεται να λέμε ότι οι γυναίκες είναι που καταπιέζονται όταν παρατηρούνται φαινόμενα που η αιτία τους είναι η καπιέση η ίδια. Ποιο ήταν το point σου λοιπόν;

Leave it to Beaver
Leave it to Beaver
5 χρόνια πριν
Απάντηση σε  Where are the turtles???

Το point είναι οτι όταν υποτίθεται υπάρχει ενα τόσο ξεκάθαρο φαινόμενο συστημικής καταπίεσης μια ομάδας του πληθυσμού από κάποια άλλη αυτό αντανακλά αναπόφευκτα παντού. Δεν μπορεί να αντανακλά μόνο σε κάποια χαρακτηριστικά της ζωής και της κοινωνίας και σε κάποια άλλα όχι.

Where are the turtles???
Where are the turtles???
5 χρόνια πριν
Απάντηση σε  Leave it to Beaver

Με ποια λογική; Σε χώρες που οι γυναίκες δεν έχουν ακόμα βασικά δικαιώματα δεν ισχύουν πάλι τα περισσότερα από αυτά που έγραψες;

Where are the turtles???
Where are the turtles???
5 χρόνια πριν
Απάντηση σε  Leave it to Beaver

Εν τω μεταξύ ειλικρινά θα θελα να ακούσω τη δική σου εξήγηση σχετικά με το ποσοστό στις φυλακίσεις.

Leave it to Beaver
Leave it to Beaver
5 χρόνια πριν
Απάντηση σε  Where are the turtles???

Ευχαρίστως. Σύμφωνα με την εξελιγκτική ψυχολογία εχει να κάνει σε μεγάλο βαθμό με τη βιολογική μας εξέλιξη. Για παράδειγμα οι άντρες είναι πολύ πιο πιθανό να εμπλακούν σε βίαιες αντιπαραθέσεις για λόγους “τιμής”, “status”, “εικόνας” κλπ από μια γυναίκα. Αυτό πηγάζει από το πολύ μακρυνό παρελθόν, όπου ο “ισχυρός” άντρας είχε δυνατότητα για αναπαραγωγή με πολλές διαφορετικές γυναίκες, ενώ ο “αδύνατος” κινδύνευε να μείνει εκτός της διαδικασίας, με αποτέλεσμα, σχεδόν όλες οι γυναίκες να μπορούν να αναπαραχθούν, αρα να μη χρειάζονται να ανταγωνίζονται για αυτό, ενώ όλοι οι άντρες να μην έχουν την αντίστοιχη δυνατότητα και να πρέπει να ανταγωνιστούν… Διαβάστε περισσότερα »

Where are the turtles???
Where are the turtles???
5 χρόνια πριν
Απάντηση σε  Leave it to Beaver

Η «τιμή» το «status» και η «εικόνα» είναι κοινωνικές κατασκευές.
Οι άντρες είναι πολύ πιο πιθανό να γίνουν βίαιοι γιατί έτσι ανατράφηκαν, όπως και η γυναίκα έμαθε να μη χτυπά και να μη βρίζει γιατί δεν είναι ladylike.
Το πολύ μακρινό παρελθόν δεν το γνωρίζουμε. Δεν ξέρουμε αν οι πρώτες ανθρώπινες κοινωνίες ήταν πατριαρχικές ή μητριαρχικές.

Leave it to Beaver
Leave it to Beaver
5 χρόνια πριν
Απάντηση σε  Where are the turtles???

Μα οτι είναι κοινωνικές κατασκευές δεν αναιρεί κάτι από όσα λέω. Οπως οι πρωτόγονες γυναίκες θα προτιμούσαν τον “ισχυρό” άντρα για αναπαραγωγή γιατί αυτό θα αύξανε τις πιθανότητες τα παιδιά τους να επιζήσουν, έτσι αντίστοιχα σήμερα ένας άντρας πχ με εργασία και καλή οικονομική κατάσταση θα θεωρηθεί πολύ πιο ελκυστικός σαν υποψήφιος σύντροφος από έναν άεργο και μπατίρη, για τις περισσότερες γυναίκες τουλάχιστον. Όσον αφορά τη βία υπάρχουν πολλά παραδείγματα ανδρών, χωρίς κανένα απολύτως ιστορικό βίας, που έκαναν πολύ βίαια εγκλήματα κάτω από συγκεκριμένες συνθήκες για λόγους εγωισμού. Αντίστοιχα παραδείγματα γυναικών δε γνωρίζω και φαντάζομαι είναι ελάχιστα.

Where are the turtles???
Where are the turtles???
5 χρόνια πριν
Απάντηση σε  Leave it to Beaver

Όσο σημαντική είναι για την επιβιώση της οικογένειας η οικονομική κατάσταση του άντρα, άλλο τόσο είναι και της γυναίκας. Αν σήμερα συνεχίζει να έχει μεγαλύτερη βαρύτητα η εργασία του άντρα, μιλάμε πάλι για ανισότητα. Θέλω να ελπίζω ότι δε ζούμε στο 1953 που ακούγαμε σε ταινία της Monroe ότι η ομορφιά για τη γυναίκα είναι ότι το χρήμα για τον άντρα.
Το ότι είναι κοινωνικές κατασκευές σημαίνει ότι της κατασκευάζει το σύστημα, άρα καλό είναι να αναρωτηθούμε πως και γιατί κατασκευάστηκαν.

Γράφων
Γράφων
5 χρόνια πριν

Κι εγώ που νόμιζα ότι μέσω του διαλόγου οι γνώμες δύνανται να αλλάξουν… Φαίνεται κάτι θα έμαθα λάθος στο σχολείο. Ζήτω τα δόγματα και οι αιώνιες αλήθειες! Ζήτω τα αυταπόδεικτα αξιώματα!

αμύριστο λουλούδι
αμύριστο λουλούδι
5 χρόνια πριν
Απάντηση σε  Γράφων

α, για τον εαυτό σου μιλάς! Γιατί εσύ εμμένεις σε διάφορες απόψεις με έωλα επιχειρήματα. Εκτός αν εννοείς ότι οι απόψεις σου είναι η απόλυτη αλήθεια και πρέπει να συμμορφωθούμε.
Αυτά τα πράγματα είναι αμφίδρομα. Γιατί περιμένεις μόνο από μας την αλλαγή;;;;
ΥΓ. Επειδή δεν μου αρέσει να ταϊζω το τρολ, δεν θα ξαναασχοληθώ με τις απόψεις σου. Φιλικά.

Γράφων
Γράφων
5 χρόνια πριν
Απάντηση σε  αμύριστο λουλούδι

“Γιατί περιμένεις μόνο από μας την αλλαγή;”

Διότι η άλλη πλευρά έχει προχωρήσει σε αλλαγές τα τελευταία 30-40 χρόνια… Δικαίως προχώρησε σε αλλαγές; Βεβαίως δικαίως.

Αυτοκριτική έχεις; Τίποτα για το σχόλιό μου για τον μισανδρισμό ως συστατικό τάσης του φεμινισμού; Ξέρεις έχω δώσει και link…

Έχω πολλάκις αλλάξει γνώμες στη ζωή μου. Δεν είμαι εγώ αυτός που αναρωτιέται με φρίκη “ήρθες να μας αλλάξεις γνώμη;” .

αγριοκέρασο
αγριοκέρασο
5 χρόνια πριν
Απάντηση σε  Γράφων

Μια χαρά διάλογος γίνεται, απλά αρνείστε να δείτε τον ελέφαντα μέσα στο δωμάτιο!
Όχι, ο διάλογος δεν είναι ικανός να αλλάξει γνώμες από μόνος του, ειδικά αν αφορά θέματα που έχουν να κάνουν με πολύ βαθιά ριζωμένες αντιλήψεις. Πρέπει να υπάρχει μεγάλη θέληση και πείσμα από την μεριά του ατόμου να ακούσει, να συλλογιστεί, να δεχτεί να καταρρίψει όσα ήξερε ώστε να αλλάξει σταδιακά γνώμη.

Bomba
Bomba
5 χρόνια πριν

Εγώ πάλι θα πω ότι υπάρχουν περιπτώσεις που ο μισανδρισμός είναι και κομμάτι της πατριαρχίας. Η πιο έντονη έκφραση του (που έχει υποπέσει στην αντίληψη μου τουλάχιστον) είναι με την κηδεμονία των παιδιών σε περίπτωση διαζυγίου, που στην συντριπτική πλειοψηφία δίδεται στην μητέρα. Μπορεί ο νόμος να εξισώνει τα δύο φύλα ως προς τη διεκδίκηση, όμως στην πράξη οι αποφάσεις πάνε τυφλοσούρτη στη μάνα, εκτός ακραίων περιπτώσεων. Πολλοί πατεράδες παλεύουν με αυτήν την προκατάληψη κι αυτό γιατί ως κοινωνία δεν μπορούμε να αποβάλλουμε τα στερεότυπα της απαραίτητης μάνας και του ανίκανου πατέρα.

Αφροδίτη
Αφροδίτη
5 χρόνια πριν
Απάντηση σε  Bomba

Αυτό ισχύει ελάχιστα πλέον και έχουν γίνει σχετικές έρευνες σε πολλές χώρες για να διαπιστωθεί αν συμβαίνει όντως ή αποτελεί φήμη. ο Νόμος από μόνος του δεν αβαντάρει τις μητέρες, οι δικαστές συνήθως παίρνουν μία απόφαση ως την καλύτερη λύση για το παιδί. Δεδομένου ότι μέχρι πρόσφατα η γονεϊκή φροντίδα ήταν κατα συντριπτικό ρόλο γένους θηλυκού με τον πατέρα να εμφανίζεται το βράδυ και να επιβάλει τάξη η απομάκρυνση από την μητέρα όχι μόνο θα του στερούσε όσα ήξερε αλλά θα έβαζε τον πατέρα σε ένα ρόλο που ποτέ δεν είχε και εύλογα θα επέλεγε κάποια άλλη γυναίκα να το… Διαβάστε περισσότερα »

J.Brian
J.Brian
5 χρόνια πριν

Ρε παιδιά, εφόσον υπάρχει σεξισμός, που αφορά όλους, υπάρχει και ο μισανδρισμός, ως μερικότερη έννοια.
Χωρίς πολλά παραδείγματα γιατί είναι βαρετά, το κλασσικό που λέει το 90% των γυναικών “οι άντρες είναι παιδιά” ή “έλα μωρέ άντρας είναι…. άνετα τον κοροϊδεύεις, σιγά μην καταλάβει” ή όταν τον δουλεύεις για να βγάλεις κάτι…. όλα αυτά τι είναι; Εκτίμηση στο αντρικό φύλο; Μία ισοπέδωση είναι ανάλογη με τα γυναικεία κλισε. Απλά , θα συμφωνήσω με τη Λένα, το χοντρό πρόβλημα το έχουμε οι γυναίκες

Dimdim
Dimdim
5 χρόνια πριν
Απάντηση σε  J.Brian

Ανάλογα κλισέ κυκλοφορούν για οποιαδήποτε κοινωνική ομάδα. Ο μισανδρισμός είναι κατι που περιορίζεται σε φράσεις όπως “άντρες πεταμενα λεφτά” κλπ και σε ακραίες φεμινίστριες. Ο πατριαρχία είναι αυτή που επιτίθεται στους άντρες, όχι οι γυναίκες. Πιστευω οτι αυτη η επίθεση πρέπει να χει όνομα. Εγω την θεωρω σεξισμό. Συζητήσιμο. Αλλά να συζητηθεί.

J.Brian
J.Brian
5 χρόνια πριν
Απάντηση σε  Dimdim

Φυσικά είναι σεξισμός, απλά ο σεξισμός είναι ευρύτερη έννοια. Περιλαμβάνει την προκατάληψη και την υποτίμηση και για τα δύο φύλα. Ως εκ τούτου, η διακλάδωση, είναι άντρας -γυναίκα. Ο μισογύνης είναι a priori σεξιστής , αλλά και το αντίθετο. Αν δεν καταλάβουν οι γυναίκες , ότι δε ρουμπώνουν κανέναν, όταν χρησιμοποιούν τέτοιες ανόητες και αυτοκαταστροφικές εκφράσεις, αλλά απλά αναπαράγουν το σεξισμό ως εκ τούτου , το μισογυνισμό, δεν πρόκειται να αλλάξει τίποτα. Η πατριαρχία κάνει κακό σε όλους, απλά μαθηματικά είναι. Δε γίνεται να είναι δυστυχισμένο το ένα φίλο και το άλλο να ευτυχεί. Δεν γίνεται

Where are the turtles???
Where are the turtles???
5 χρόνια πριν
Απάντηση σε  J.Brian

Το ”οι άντρες είναι παιδιά” ξεκάθαρα το χρεώνονται οι γυναίκες, τι εννοείς;
Επίσης σχετικά με αυτό: Η πατριαρχία κάνει κακό σε όλους, απλά μαθηματικά είναι. Δε γίνεται να είναι δυστυχισμένο το ένα φίλο και το άλλο να ευτυχεί. Δεν γίνεται.
Μιλάμε για σχέση εξουσίας. Προφανώς και η εξουσία εδραιώνεται στην καταπίεση του άλλου. Το κακό που κάνει στους άντρες δεν συγκρίνεται με το κακό που κάνει στις γυναίκες, γιατί είναι άνισες οι θέσεις τους στο σύστημα.

J.Brian
J.Brian
5 χρόνια πριν
Απάντηση σε  Dimdim

Συγγνώμη που δευτερόλογώ, ήθελα να πω κάτι πάνω σε αυτό που λες ότι ο μισανδρισμός είναι κάτι που περιορίζεται σε φράσεις. Δεν είναι απλές φράσεις. Έτσι σκέφτονται και έτσι πράττουν πάρα πολλές γυναίκες. Η λογική, να του τα φάω του βλάκα ή στο τέλος θα περάσει το δικό μου, γιατί ο βλάκας, δε χαμπαριάζει και πολλά άλλα, δεν είναι λέξεις, είναι πράξεις. Η πατρίαρχία επιτίθεται και στους άντρες , αλλά γυναίκες είναι αυτές , που μαδάνε σαν κοτόπουλα και ξεζουμίζουν άντρες….. Οι άντρες, που δουλεύουν σα σκύλοι και δε ζουνε παρά μόνο , για να “πάρουν” μια ¨κούκλα¨ (που και… Διαβάστε περισσότερα »

Where are the turtles???
Where are the turtles???
5 χρόνια πριν
Απάντηση σε  J.Brian

‘ Οι άντρες, που δουλεύουν σα σκύλοι και δε ζουνε παρά μόνο , για να «πάρουν» μια ¨κούκλα¨ (που και σιγά δηλαδή…. έχουμε δεί και δει), τι είναι; ‘ Αυτό δεν είναι πάλι υποτίμηση της γυναίκας; Γιατί δε συναντάμε στον ίδιο βαθμό γυναίκες που δουλεύουν σαν σκύλοι για να πάρουν έναν κούκλο; Είναι η κούκλα κάποιου είδους τρόπαιο; Και το ‘σιγα δηλαδή’ τι ακριβώς σημαίνει; Αν δεν ήταν καν όμορφη τι θα έλεγες; Αν οι γυναίκες και οι άντρες είχαν ίδια θέση στην κοινωνία θα είχαν ανάγκη το πορτοφόλι τους; Θα εξαρτόταν η αξία του άντρα απ το πόσο όμορφη… Διαβάστε περισσότερα »

J.Brian
J.Brian
5 χρόνια πριν
Απάντηση σε  Where are the turtles???

Όχι δεν έχουμε δει γυναίκες να δουλεύουν σα σκύλοι για να χτυπήσουν τον 20χρονο, που θα τον παρουσιάσουν σαν τρόπαιο στον οικογενειακό -κοινωνικό κύκλο τους. Αυτό το έχουμε δει και δει , πάει στο σιγά και τις ωραίες…. με την έννοια ότι κάθε άνθρωπος στα 20 ή 30 ΄κάτι αν ντυθεί και στολιστεί καλός θα είναι ….. Και ναι πολλές γυναίκες έχουν την αντίληψη ότι οι άντρες είναι δονητές που μιλάνε. Έχουν πολλές απαιτήσεις στύσης και τεχνικής μόνο και μόνο επειδή οι ίδιες θεωρούν ότι είναι όμορφες, άρα δε χρειάζεται να κάνουν τίποτα. Ο άντρας είναι ένα ζώο, που αν… Διαβάστε περισσότερα »

IrisPrismatica
IrisPrismatica
5 χρόνια πριν
Απάντηση σε  J.Brian

J.Brian, αυτές οι γυναίκες που λες, που θεωρούν ότι θα κάνουν ότι θέλουν τους άντρες, που είναι αφελείς και απονήρευτοι, δεν θα τις έλεγα μίσανδρες, αλλά στυγνές εκμεταλλεύτριες. Το δε πρότυπο που εκμεταλλεύονται είναι παραδοσιακότατο και πατριαρχικότατο: η καπάτσα, ύπουλη, καταχθόνια γυναίκα και ο αγαθός, αθώος άντρας που γίνεται θύμα. Πανάρχαιο πρότυπο, από Αδάμ και Εύα μέχρι Μάγισσες της Σμύρνης. Υπάρχουν μίσανδρες γυναίκες, αλλά μιλάμε για πολύ πιο fringe περιπτώσεις από την κλασσική “βδέλλα”.

IrisPrismatica
IrisPrismatica
5 χρόνια πριν
Απάντηση σε  J.Brian

Το ότι “οι άντρες είναι παιδιά” πάντως το συντηρούν και πολλοί άντρες ως νοοτροπία. Το “είμαστε μεγάλα παιδιά” το έχω ακούσει και διαβάσει άπειρες φορές! Και η λογικά συνέχεια είναι “γι’αυτό μη μας ξεσυνερίζεστε”, “αφήστε μας να λέμε /κάνουμε μαλακιούλες χωρις να μας κρίνετε”, όπως κάνουμε στα 5χρονα, “αφήστε μας ήσυχους να δούμε μπάλα και φτιάχτε μας και κάνα παστίτισο by the way” κλπ. Αντί για κατηγορία, καταλήγει παιχνιδάρικος τρόπος να μεταθέτουν της ευθύνες στους άλλους, και δη στις γυναίκες. (Το έχω ζήσει). Είναι το αντίστοιχο όσων γυναικών πιστεύουν ότι είναι πριγκίπισσες, ότι πρέπει να τους φέρονται “σαν πριγκίπισσες” και… Διαβάστε περισσότερα »

Dimdim
Dimdim
5 χρόνια πριν
Απάντηση σε  IrisPrismatica

Στεναχωριεμαι να βλέπω λόγο υποτίθεται αντισεξιστικο να γίνεται μια νέα μάσκα του σεξισμου. Γι αυτό λεω οτι θέλει προσοχή και αποστασιοποιηση καποιες φορές. Θα μας φάει αν δεν το πολεμαμε σωστά. Η ολη συζήτηση μου βγάζει εναν πόλεμο των φύλων. Σκεφτείτε πώς υπάρχουν άτομα που δεν είναι ουτε άντρες ουτε γυναίκες. Το ολο τοπίο γυρω απο το τι είναι φύλο είναι ακόμα θολό. Ποιοι ειμαστε εμείς να λέμε διαφορα με τοση σιγουριά και θυμο; Ας ξεκινησουμε κάνοντας τον εαυτό μας μη σεξιστη. Γιατί σας εχω νεα. Ολοι ειμαστε σεξιστές. Είμαστε σαν τους αναρχικούς που εχουν γεννηθει και μεγαλώσει στην Ελλάδα… Διαβάστε περισσότερα »

IrisPrismatica
IrisPrismatica
5 χρόνια πριν
Απάντηση σε  Dimdim

Δεν ξέρω πού ήταν ο σεξισμός στο να επισημάνω ότι κάποιοι άνθρωποι χρησιμοποιούν και εκμεταλλεύονται στερεότυπα για δικό τους όφελος. Δε λέω ότι είναι στη φύση τους να το κάνουν, ούτε ότι το κάνουν όλοι, ούτε καν οι περισσότεροι, απλώς πολλές και πολλοί. Δεν το κάνουν επειδή είναι άντρες ή γυναίκες, αλλά επειδή είναι τεμπέληδες και τεμπέλες, που θέλουν να μεταθέτουν ευθύνες και υποχρεώσεις σε άλλους και να υπηρετούνται. Αν τυχαίνει να είναι άντρες, η βολική δικαιολογία είναι ότι είναι μεγάλα παιδιά, κι αν είναι γυναίκες οτι είναι πριγκίπισσες, λουλούδια, δεν ξέρω τι. Το συγκεκριμένο δεν είναι πόλεμος των φύλων,… Διαβάστε περισσότερα »

Dimdim
Dimdim
5 χρόνια πριν
Απάντηση σε  IrisPrismatica

Δεν αναφερόταν σε εσένα συγκεκριμένα αυτό που είπα. Έπρεπε να κάνω ανεξάρτητο σχόλιο βασικα. Για τα agender άτομα απλά τα έφερα ως παράδειγμα για το πόσο θολό είναι το τοπίο γυρω από την έννοια του φύλου ως κοινωνικό φαινόμενο. Γιατί τα φύλα εκτός από ατομικές ταυτότητες είναι κοινωνικά συμβάντα. Και οταν τα βλέπει κανείς έτσι, απο απόσταση μπορεί να δει και πολλά περισσότερα. Όσον αφορά την απογοήτευσή μου έγκειται στο ότι βλέπω ότι η συζήτηση από άτομα που θεωρούνται αντισεξιστες, ενσωματώνει σεξισμό μεταμφιεσμενο. Και αυτό συμβαίνει γιατί αυτη είναι η καταγωγή μας. Δεν θα την αποτιναξουμε από πάνω μας με… Διαβάστε περισσότερα »

Dimdim
Dimdim
5 χρόνια πριν

Ο μισανδρισμός υπάρχει αλλα κατα τη γνώμη μου είναι περιορισμενος και ” δικαιολογημενος” καθώς τοσα χρονια καταπίεση πάντα βρίσκει την αντίδρασή της. Έτσι έχουμε καποιες ακραίες φεμινιστριες που ουσιαστικά μισουν τους άνδρες. Δεν θεωρώ οτι ειναι αυτο στο οποιο πρέπει να εστιάσει κάνεις. Υπάρχει ομως σεξισμος εναντίον των ανδρών και είναι κοινωνικό φαινόμενο. Δεν μιλώ για αντίστροφο σεξισμο. Οι άντρες ξεκάθαρα δεν θεωρούνται κατώτεροι απο τις γυναίκες. Θεωρουνται ομως ανώτεροι, με ο, τι άλλο συμπαρασύρει αυτό. Απαιτήσεις. Μούσια μπράτσα επιβλητικός και ανεξάρτητος. Καταπιεση συναισθημάτων. Ευαισθησίες και συγκινήσεις απαγορεύονται. Σε περιπτωση που δεν ανταποκρινεσαι σε αυτά (και σε άλλα πολλά αντρίκια… Διαβάστε περισσότερα »

αμύριστο λουλούδι
αμύριστο λουλούδι
5 χρόνια πριν
Απάντηση σε  Dimdim

Είναι αυτό που λέμε ότι η πατριαρχία βλάπτει και τους άντρες. Όσον αφορά τους δούλους, η δουλεία θεωρούνταν κάτι “φυσικό” από τους αφέντες τους, όχι από τους δούλους.

Γράφων
Γράφων
5 χρόνια πριν
Απάντηση σε  αμύριστο λουλούδι

Η αποικιοκρατία βλάπτει και τους αποικιοκράτες, η δουλεία και τους δουλέμπορους, ο καπιταλισμός και τους καπιταλιστές, η οικολογία βλάπτει και τους οικολόγους…

Μάλιστα… Είναι σοβαρή συζήτηση αυτό τώρα…

Ο χριστιανισμός βλάπτει και τους χριστιανούς αλλά αυτοί τουλάχιστον το ομολογούν ότι είναι δογματικοί!

Dimdim
Dimdim
5 χρόνια πριν
Απάντηση σε  Γράφων

Απλά ο κατεξοχην καταπιεστής στον σεξισμό είναι ο φαλλοκρατης. Οχι ο άντρας.

Dimdim
Dimdim
5 χρόνια πριν
Απάντηση σε  αμύριστο λουλούδι

Όντως αυτό γίνεται. Η πατριαρχία βλάπτει και τους άντρες. Ένας απο τους πολλούς λόγους που πρέπει να φύγει μαζί με οσα την γεννούν. Για τους δούλους δεν ξέρω σίγουρα να πω. Πάντως υπηρχαν εξεγέρσεις απο την αρχαιότητα. Αλλά φαντάζομαι ότι θα υπήρχαν και πολλοί που το δεχονταν ως φυσικό. Οπως δυστυχώς πολλες γυναίκες δέχονται την θεση τους ως φυσικη. Και άντρες. Και φτωχοί. Και θύματα μπουλινγκ. Ίσως ακομα και συγχρονοι δούλοι (ναι υπαρχουν). Η φυσικοποίηση ( και άλλα – ποίηση) ειναι χαρακτηριστικό καθε καταπιεστικής δομής.

Vasilis
Vasilis
5 χρόνια πριν

Η πρώτη φράση τα λέει όλα. Αν δεν υπάρχει, πώς το βρήκες;

Dimdim
Dimdim
5 χρόνια πριν
Απάντηση σε  Vasilis

Μπορεί να μην την ήξερε και την έφτιαξε.

Dioni
Dioni
5 χρόνια πριν

Λένα, γι’ αυτές σου τις απαντήσεις σε αγαπάμε λίγο παραπανω😊.
Δεν θα μπορούσα να ταυτιστω περισσότερο! Πιο κάτω τα σχόλια δεν τα έχω διαβάσει ακόμη, γίνεται χαμός όμως βλέπω… Θα τα αφήσω για σκ!